hirdetés
2008-10-31 10:07:03 , Írta: Hegyi András
Bookmark and Share

A naptár tekintetében nagyon átalakul a motokrossz világbajnokság jövőre. Mind az MX1-ben és MX2-ben, mind az MX3-ban. Számos új helyszín lesz, több lesz a nagydíjak száma, több lesz a tengerentúli viadal, míg számos nagydíj nagyon hosszú idő után tér vissza.

hirdetés
A kategóriák naptárainak az összeállításánál két szempont vezette a nemzetközi szövetséget, a FIM-et, valamint a vb-t rendező olasz Youthstreamet. Évek óta az volt a vád a vb-vel szemben, hogy túlságosan is Európa központú, hiszen alig voltak tengerentúli versenyek. Ez azonban a világban zajló események, elsősorban a gazdasági átalakulás és válság hatására megváltozik a jövőben. Bár a versenyek zöme még mindig Európában fog lezajlani, ám a vb rendezői már rájöttek arra, hogy a vb fejlődése érdekében elengedhetetlen a nyitás az új és a régi-új piacok felé. Ezt mind pénzügyi vonatkozásban, mind a vb népszerűségének a figyelembe vételével kell érteni. Egyszerűen a motokrossz vb sem tehet mást, mint a MotoGP. Olyan országokat kell meghódítania, ahol egyre több motort adnak el és ahol a múltban nem igazán voltak hagyományai a motokrossznak. Illetve olyan országokat kell visszahódítania, ahol már a múltban is járt a vb. Az új gondolkozásmódot jelzik az új nagydíjak. Az MX1 és az MX2 első ízben látogat majd el 2009-ben Törökországba és Lettországba is – az MX3-ban már volt Lett GP. Míg a Brazil és az Amerikai GP visszatér a naptárba. Brazíliában 1998, az Egyesült Államokban 1999 után rendeznek ismét egyéni vb nagydíjat. Az MX3-ban, amely marad 16 fordulós, két újdonság lesz: első ízben lesz a sorozatban Brit és Cseh GP. Az átalakítások miatt egyrészt nő a nagydíjak száma, másrészt számos nagydíj kikerült a naptárból. Az MX1 és az MX2 2005 után ismét 17 nagydíjból fog állni. Amelyek között azonban már nem lesz ott az Ír GP, míg Olaszországban már csak egy viadal lesz. A Francia GP is átalakul, hiszen helyszínként 2006 után visszatér Ernée.

A naptár összeállítói pedig nagyon ügyeltek az időjárási feltételekre is. Az elmúlt szezonokban az idény első részében mindig bezavart a katasztrofális idő – elég megemlíteni az idei Spanyol GP-t, amikor is az MX1 második futamát nem is lehetett megrendezni. Ezt elkerülendő alaposan átszervezték a menetrendet, abban reménykedve, hogy ennek köszönhetően megúszható lesz a rossz idő. Az elmúlt 5 évben mindig ugyanolyan volt az idénynyitó az MX1-ben és az MX2-ben. A belga vagy a holland viadalok után következett a Spanyol és a Portugál GP. Ez azonban 2009-ben már nem így lesz.

MX1/MX2 menetrend

Március 29.  Olasz GP  (Faenza)
 Április 5.  Bolgár GP  (Sevlievo)
 Április 12.  Török GP  (Isztambul)
 Április 26.  Benelux GP
 (Valkenswaard, Hollandia)
 Május 10.  Portugál GP  (Agueda)
 Május 17.  Katalán GP  (Bellpuig, Spanyolország)
 Május 31.  Brit GP
 (Mallory park, Anglia)
 Június 7.  Francia GP  (Ernée)
 Június 21.  Német GP  (Teutschenthal)
 Június 28.  Lett GP
 (Kegums)
 Július 5.  Svéd GP
 (Uddevalla)
 Július 19.  Dél-afrikai GP  (Nelspruit)
 Augusztus 2.  Belga GP  (Lommel)
 Augusztus 9.  Cseh GP
 (Loket)
 Augusztus 30.  Holland GP  (Lierop)
 Szeptember 13.  Brazil GP  (Canelinha)
 Szeptember 20.  Amerikai GP  (még nincs helyszín)



MX3 menetrend

 Április 12.
 Brit GP  (Hawkstone Park, Anglia)
 Április 19.  Spanyol GP  (Talavera de la Reina)
 Május 3.  Portugál GP  (Corthelha)
 Május 10.  Spanyol GP  (Alhama de Murcía)
 Május 24.  Chilei GP  (Laguna Caren)
 Június 7.  Olasz GP  (Faenza)
 Június 14.  Bolgár GP  (Samokov)
 Június 21.  Holland GP  (Markelo)
 Július 5.  Cseh GP  (Holice)
 Július 12.  Szlovén GP  (Orehova Vas)
 Július 19.  Horvát GP  (Mladina)
 Augusztus 2.  Német GP  (Schwedt)
 Augusztus 9.  Francia GP  (Lacapelle Marival)
 Augusztus 23.  Finn GP  (Vantaa)
 Augusztus 30.  Dán GP  (Randers)
 Szeptember 13.  Francia GP  (Villars sous Ecot)





A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Kawasaki ER-6n Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár