hirdetés
2008-04-13 14:36:42 , Írta: Szöveg: Hegyi András, Képek: Archer R.
Bookmark and Share

Olasz fölény Soha nem látott olasz fölény van a motokrossz világbajnokságon.

hirdetés
A vb 1957 óta íródó történetében idén fordul elő első ízben, hogy mindhárom géposztály összetettjét olasz krosszosok vezessék.

Motokrossz VB - Spanyol, Portugál GP

Mindhárom géposztályban teljes a kiegyensúlyozottság, hiszen még egyik kategóriában sem tudott senki sem duplázni. Az MX1-ben az uszodává változott pályán az aktuális világbajnok, Ramon nyert - a 2. futamot a pálya használhatatlansága miatt törölték. A kemény talajú Portugál GP-n a kawasakis Sebastien Pourcel haramdik MX1-es GP-diadalát szerezte meg. Az MX2 spanyol GP-jén a yamahás Davide Guarneri sérült jobb vállal a 2. nagydíjgyőzelmét gyűjtötte be. A Portugál GP-n is egy beteg olasz yamahás nyert: a kétszeres világbajnok Antonio Cairoli influenzásan kettős futamgyőzelemmel gyűjtötte be 22. GP-elsőségét. Az MX3-ban az idei első francia GP-n Pourcel beugróként, az első MX3-as nagydíján kettős győzelemmel hengerelt. Az Olasz GP-n a hondás olasz Cristian Beggi is így tett: 2006 után győzött újra és a 3. GP-trófeáját vihette haza. A második Francia GP-n is új győztest avattak, hiszen a KTM-es belga Sven Breugelmans megszerezte a 11. nagydíjgyőzelmét.

Motokrossz VB - Spanyol, Portugál GP

Németh Kornél is a mezőny egyik legkiegyensúlyozottabb tagja. Ő az egyik legjobb privát motoros, a KTM házi versenyében is az egyik leggyorsabb, míg a csapatában, a német Sarholz Racing Teamben fölényesen veri Marcus Schiffert. Pedig Kornélnak elég sok gondja volt mind a Spanyol, mind a Portugál GP-n. "A Spanyol GP nehézségben jóval túltett a valkenswaardi viadalon is! Egyszerűen állt a víz a pályán! A fordulókban és a rajtegyenesben is. Túl veszélyes volt a motorozás, épp emiatt a túlélés volt a célom. Technikai gondjaim is voltak: az edzésen a száraz körülmények között nem éreztem jól az első teleszkópomat. A versenyen 2-3 kör után elment az első fékem, valószínűleg túl puha volt a betét. Ezután eldugult a hűtöm is és forrni kezdett a blokk, emiatt félgázzal mentem és a 12. hellyel is elégedett voltam. Egyébként a vb rendezője meg akarta tartani a 2. futamot is, de mi pilóták egyöntetűen azt mondtuk, hogy töröljék inkább. Aztán Portugáliában a verseny előtti warm-upon elég nagyot estem. Alaposan megütöttem a gerincemet és valószínűleg a gerincsérvemre is rásérültem. Ez a baleset az 1. futamban bennem volt: erőtlen és enervált voltam. Szerencsémre aztán a 2. futamra már kijött belőlem a bukás, minden rendben ment és a 9. helyen intettek le. Jó volt a start, jól bírtam erőnlétileg és a motorommal sem volt probléma."

Motokrossz VB - Spanyol, Portugál GP



Népszerű a világbajnokság
Hol van már a 90-es évek pangása! Hiszen a motokrossz vb évről évre egyre népszerűbb lesz mindenféle szempontból. Amióta 2004-ben elindult az MX1, az MX2 és az MX3, mind élőben, mind a tévében egyre többen követik nyomon a motokrossz vb-t. A helyszíneken évről évre 10 százalékos a nézőszám növekedés. Tavaly összesen 400 ezer néző látta a versenyeket élőben: a fő attrakció a Nemzetek Krossza volt, amely 75 ezer embert vonzott. A tévés közvetítések száma és a nézettség is ugrásszerűen megnőtt. 2007-ben 133 országban közvetítették a vb-t, amelyek közül 58-ban élőadásban láthatták Németh Kornélt és társait. Az össznézőszám 694 millió volt tavaly. Az egyre nagyobb népszerűség miatt pedig a szponzorok száma is megnőtt. Egyre több szektoron kívüli szponzor is fantáziát lát a motokrossz vb-ben. A vb fő szponzorai között találjuk a brazil Mormaii napszeműveg gyártó céget, a dél-koreai Hyundai ipari óriást, a német Teka konyhafelszerelési vállalatot, az olasz Scorpion Bay ruhaipari céget, valamint a motortartozékokkal foglalkozó amerikai Parts Unlimitedet. Amelyek mellé idén csatlakozott két energiaitalgyártó cég is, az osztrák Red Bull és az amerikai Monster is. Csak a Red Bull 5 millió euróval szállt be: a cég támogatja a KTM gyári alakulatát, valamint a Yamaha-De Carli csapatot is, ahol a kétszeres világbajnok, az olasz Antonio Cairoli is versenyzik. A szponzorok mellett a gyártók is egyre nagyobb összegeket fektetnek be. Az osztrák KTM az MX1-es és az MX2-es gyári csapatára idén másfél millió eurót szán. Ebben az összegben nincs benne a motorok, az alkatrészek és a fejlesztések költsége! A szponzorok és a gyártók nagyobb büdzséjének köszönhetően pedig az átlagfizetések is megnőttek. Az idei szezonban a gyári menők évi keresete átlagban eléri az 500 ezer eurót.




A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki ER-6n Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár