hirdetés
2008-10-07 09:16:56 , Írta: Hegyi András
Bookmark and Share

A legsikeresebb norvég motokrosszos, a még mindig csak 27 éves Kenneth Gundersen az állandó sérülései miatt bejelentette, hogy befejezi a karrierjét.


hirdetés

    Befejeződött egy sokkal jobb sorsra érdemes pályafutás. Gundersen nagyon nagy tehetség volt, aki sajnos nem igazán tudott élni a tehetségével. Ugyan voltak sikerei, részsikerei – négyszeres nagydíjgyőztes, háromszor a 125-ben, egyszer a 250-ben diadalmaskodott -, de az igazán nagy diadalok nem sikerültek neki. A vb-cím és a vb-érem kimaradt az életéből. Pedig voltak lehetőségei. Az 1981-ben született Gundersen, aki 1997-ben a 125-ös Eb-n negyedik volt, 1999-től volt állandó tagja a vb-nek és szinte folyamatosan nagyon jó csapatokban húzhatta a gázt. 2000-ben és 2001-ben gyári KTM-es volt a 125-ös vb-n. Aztán leigazolta a gyári Kawasaki csapat, amelyben 2002-ben és 2003-ban a 250-ben illetve a MotocrossGP-ben versenyzett. Ezt követően szerződést kapott a gyári KTM csapattól az MX1-be, amelynek 2004-ben és 2005-ben volt tagja. 2006-ban 1999 után visszaigazolt a Yamahához, amelynél az idei szezonig motorozott az MX2-ben. Előbb az olasz Ricci , majd idén a brit Utag csapat tagja volt. Gundersen legjobb idényei 2000 és 2003 között voltak. 2001-ben három nagydíjat is megnyert a 125-ben, majd egy évvel később a 250-ben is nagydíjgyőzelmet aratott. A legjobb éve 2001volt, amikor is a 4. helyen végzett a 125 összetettjében. Az igazán átütő sikerek azonban elkerülték. Az ok: Gundersen nagyon sérülékeny volt, míg a 2004-es Német GP-n súlyos térdsérülést szenvedett, amely az egész további karrierjét meghatározta. Hiszen a korai visszavonulásának az oka is a térdsérülés volt. Gundersen térdében olyan súlyos porcsérülés történt, hogy szinte az egész 2004-es és 2005-ös szezont ki kellett hagynia. 2006-ban és 2007-ben az MX2-ben voltak ugyan részsikerei, hiszen volt nagydíjérmes és futamgyőztes is, de már nem tartozott a szűk elithez. Az idei szezonban ismét felköltözött az MX1-be, de egyetlen egy versenyen sem vehetett részt. Az idénynyitó Holland GP-n áprilisban a bal térdében súlyos szalagszakadást szenvedett. Amiért ki kellett hagynia az egész szezont. Gundersen megpróbált visszatérni, de az edzéseken kiderült, hogy a térdei már nem bírják azt a terhelést, amelyet a motokrossz megkövetel. Emiatt 10 év vb-részvétel után Gundersen kénytelen volt bejelenteni a visszavonulását.




A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki ER-6n Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár