hirdetés
2008-09-29 08:45:47 , Írta: Hegyi András
Bookmark and Share

    Amíg a 125-ben még öten, Talmácsi Gábor, Nicolas, Terol, Stefan Bradl, Simone Corsi és Mike Di Meglio, a 250-ben még négyen, Marco Simoncelli, Mika Kallio, Alvaro Bautista és Alex Debon esélyesek a vb-címre, addig a MotoGP-ben, a királykategóriában már eldőlt a vb-arany sorsa. A királykategória 60. vb-címét egy olyan motoros szerezte meg, aki visszatért, hiszen az olasz Valentino Rossit 2005 után koronázták meg ismét. A 29 éves Rossi ezzel a királykategóriabeli 6. vb-címét szerezte meg, míg összesen már 8. vb-címnél jár. Rossi ezzel feljött az örökranglista 5. helyére és a vb-címek tekintetében már csak négyen vannak előtte. A 15-szörös olasz világbajnok Giacomo Agostini, a 13-szoros spanyol világelső Angel Nieto, a 9-szeres brit világbajnok Mike Hailwood és a szintén 9 vb-aranyat nyerő olasz Carlo Ubbiali.

hirdetés

   
  
     Rossi tehát visszatért és újra világbajnok lett! Pedig nagyon sokan már leírták a Doktort! És egyáltalán nem véletlenül. 2006-ban az utolsó nagydíjon, Valenciában ő vesztette el a már megnyertnek hitt vb-címet egy bukás miatt az amerikai Nicky Hayden ellenében. 2007-ben pedig nagyon kikapott a ducatis Casey Stonertől. Az elmúlt két év alatt Rossi nagyon sokat hibázott, szokatlan sérülései voltak, az olasz adóhatósággal is hatalmas botránya volt, a Yamahája sokszor nem volt megbízható, míg a gumikkal is állandó gondjai voltak. De ismét talpra állt! Nem véletlenül volt az ráírva a vb-címét ünneplő trikójára, hogy „Elnézést a késésért!” Rossi újra egy legendás szezonban tudott világbajnok lenni. Legyőzte a fiatalokat, Daniel Pedrosát, Jorge Lorenzot és legfőképp a karrierje eddigi legveszélyesebb riválisát, Stonert. Míg egyből világbajnok lett az új gumimárkájával, a japán Bridgestone-nal. Rossi tehát megint bebizonyította, hogy mekkora univerzális zseni a motorozásban. Eddig volt 7 vb-címe a 125-ből, a 250-ből, az 500-ből és a 990-es MotoGP-ből, vasárnap óta pedig immár 800 köbcentis gépen is a világ legjobbja tudott lenni. Míg a Bridgestone a 3. gumigyártó, amellyel szintén a csúcsra jutott. Hiszen a Dunloppal a 125-ben és a 250-ben lett világbajnok, majd a Michelinnel öt vb-címet szerzett a királykategóriában.
Rossi vasárnap nagyon stílszerűen nyerte meg három nagydíjjal a vb befejezése előtt a 8. vb-címét, míg nagyon látványosan megmutatta, hogy miért ő lett két év szünet után a legjobb. Rossi nem kezdett jól, hiszen az 1. körben csak az 5. helyen haladt. Ezt követően viszont következett a nagyon jól ismert Rossi-féle felzárkózás. Pedig Pedrosa és Stoner is el akart húzni. Előbb Pedrosa adta meg magát az 5. körben, aztán következett Stonert, akit a 14. körben előzött meg Rossi. Aki ezután elhúzott és magabiztosan gyűjtötte be az idei 8. nagydíjgyőzelmével a 8. vb-címét. Rossi ezután megállt a pályán és egy emlékezetes poénnal ünnepelt először. Egy közjegyző előtt hitelesítette a vb-címét – a poént Rossi fanklubja szervezte meg a régi időket idézve. Rossi Motegiben elért sikere tele van pikantériákkal. A Doktor első ízben nyert négyütemű géppel Motegiben, amely egyet jelentett a Yamaha első Motegiben megszerezett diadalával is.

    Rossi mellett a Yamaha, a Bridgestone és az olaszok is ünnepeltek. Rossi révén a Yamaha is három év után lett világbajnok. A Bridgestone bebizonyította, hogy bármely márkával világbajnok tud lenni, hiszen a Ducati után a Yamahát is sikerre vezette. Míg a vb legeredményesebb nemzete, az olaszok is 2005 után lettek ismét világbajnokok valamelyik kategóriában. Az olaszok már 73 vb-aranynál járnak.

    Rossi 8. vb-címe mellett egy másik fontos dolog is eldőlt Japánban. Jövőre a Formula-1-hez és a szuperbike vb-hez hasonlóan csak egyetlen gumiszállítója lesz a MotoGP-nek, míg az edzésgumik használatát is megtiltják. Hogy mely gyártó lesz a befutó, azt október 18-án a Malajziai GP-n tudjuk meg.




A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Kawasaki ER-6n Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár