hirdetés
2009-02-02 09:25:02 , Írta: zotya13
Bookmark and Share

Világbajnokunk negyedik 250-es tesztje nagyon jól sikerül. A nagy rossz időjárási viszonyok között Talmácsi Gábor a leggyorsabb volt. Azaz megelőzte azt a vb-második Alvaro Bautistát, aki egy balesetben eltörte a jobb kulcscsontját.

hirdetés


Talmácsi Gábor a 250-es pályafutása alatt harmadszorra látogatott el Valenciába, ahol október és november után tesztelt ismét az elmúlt szombaton és vasárnap. Talmának ez volt az eddigi legnehezebb tesztje, hiszen nagyon rossz időjárási körülmények között kellett motoroznia. Szombaton szinte egész nap esett, míg vasárnap délután kettőig száraz volt a pálya, de a 10 fokos hideg és a szél megmaradt. A nehézségek ellenére Talma mégis az eddigi legjobb tesztjét tudhatta magáénak. Ez még akkor is így van, ha szombaton volt egy kicsúszása. Talma az első esős 250-es tesztjén kiváló volt, hiszen szombaton esőben ő volt a legjobb az 1:49.788-as idővel. Szombaton Talma az edzés utolsó órájában csúszott le a 3. helyre, de Alvaro Bautista és Hector Faubel már a felszáradó aszfalton tudták megelőzni őt. Vasárnap viszont már az abszolút legjobb volt Talma. Ami azt is jelenti, hogy a 250-es karrierje alatt először tudott megnyerni egy tesztet! Ráadásul úgy, hogy az időeredményén is javított. Valenciában októberben még 1:38.472-re, novemberben 1:38.1-re, míg most vasárnap 1:38.089-re volt képes. Talmácsi elégedettségét mutatja, hogy a szokásához híven már nevet is adott a motorjának. A gyári Aprilia RSA250 neve Viktória, azaz győzelem lett. Kívánjuk, hogy az új név nagyon jó ómen legyen!



Bautista kulcscsonttörése
A 250-ben Jerezhez hasonlóan ugyanúgy csak 9 motoros körözött Valenciában is. Ennek ellenére mégis arról beszélhetünk, hogy átalakult a mezőny Jerezhez képest Valenciában. Az olasz Alex Baldolini és a svájci Bastien Chesaux először tesztelt az előszezonban. Baldolini az apriliás WTR San Marinoban, Chesaux a hondás Racing Team Germanyban mutatkozott be. Viszont a svájci Thomas Lüthi és a cseh Lukas Pesek Jerezzel ellentétben immár nem utazott el Valenciába. Ahol Jerezhez hasonlóan nagyon sok sztár hiányzott. A Ricardo Tormo-pályán nem volt ott a világbajnok Marco Simoncelli, a vb-esélyes spanyol Hector Barbera és az olasz Mattia Pasini sem. Pasini távolmaradása azt jelentette, hogy a magyar Team Toth sem utazott el Valenciába. A foghíjas mezőny még ritkább volt amiatt is, hogy két motoros alig volt a pályán, illetve transzponder nélkül húzta a gázt. A már említett Chesaux-ról és a hondás japán Hiroshi Aoyamáról van szó. Amiért velük kapcsolatban nem tudunk időeredményekkel szolgálni.

Alvaro Bautistáról viszont mindent tudunk. Az 1. tesztnapon szombaton még a leggyorsabb volt a hondás spanyol Hector Faubel és Talmácsi Gábor előtt. Vasárnap is első akart lenni, ám a 19. körében, délután fél kettő tájban egy durva bukást szenvedett el. Elrontott egy kanyarbemenetet. Bautistát a pályáról egy madridi kórházba szállították, ahol megállapították, hogy eltört a jobb válla, pontosabban a kulcscsontja. A tavalyi vb-ezüstérmest Batigast hétfőn délelőtt megoperálják, egy titánlapot helyeznek el a vállában. Ha minden rendben zajlik, akkor akár már két hét múlva ismét motorra ülhet a 2006-os 125-ös világbajnok.

Megint Simon
A 125-ös valenciai tesztek szinte teljesen megegyeztek a jerezi tesztekkel. Ismét nagyon sok hiányzó volt. Amíg Jerezben 9, addig Valenciában 10 motoros volt jelen. Akik között megint nem volt ott a vb-esélyes olasz Simone Corsi és Andrea Iannone, illetve a spanyol Nicolas Terol és Pol Espargaro sem. Valenciában pedig megint a spanyol Julian Simon, valamint a Bancaja Aspar csapat volt a főszereplő. Simon esőben és szárazon is a leggyorsabb volt a vb-mezőnyben. Szombaton egyébként meglepetés történt, mivel az összes vb-menőt meg tudta előzni a spanyol Alberto Moncayo, aki a spanyol gyorsasági bajnokságban szerepel! A vb-menőkkel együtt teszteltek a spanyol és az olasz bajnokság szereplői is, szám szerint tizenhárman. Vasárnapra viszont helyre állt a rend és az első három helyet az Aspar alakulat foglalta el Simonnal az élen, aki szombaton Moncayo mögött a második volt. Valenciában a francia Johann Zarco az első vb-tesztjén vett részt – a 2007-es Red Bull MotoGP Rookies Kupa győztese a WTR San Marino tagja immár, aki együtt szokott edzeni Talmácsi Gáborral. Valenciában ott volt a vb-esélyes német Stefan Bradl is, ám ő sem tett fel transzpondert, amiért nem ismerjük az idejét. A szintén német Sandro Cortese is elutazott Valenciába, de ő még motorra sem ült a rossz idő miatt.

A kétnapos valenciai tesztek végeredménye

250 cm3

1. Talmácsi Gábor (Aprilia)
2. Alvaro Bautista (spanyol, Aprilia)
3. Mike Di Meglio (francia, Aprilia)
4. Alex Baldolini (olasz, Aprilia)
5. Hector Faubel (spanyol, Honda)
6. Ratthapark Wilairot (thaiföldi, Honda)
7. Raffaele De Rosa (olasz, Honda)
1.38.089 (75 kör)
1.38.170 (39)
1.38.374 (29)
1.39.246 (44)
1.39.451 (37)
1.39.726 (30)
1.40.314 (19)

125 cm3

1. Julian Simon (spanyol, Aprilia)
2. Sergio Gadea (spanyol, Aprilia)
3. Bradley Smith (brit, Aprilia)
4. Scott Redding (brit, Aprilia)
5. Marc Marquez (spanyol, KTM)
6. Cameron Beaubier (amerikai, KTM)
7. Esteve Rabat (spanyol, Aprilia)
8. Johann Zarco (francia, Aprilia)
1.41.839 (67)
1.41.968 (64)
1.42.257 (47)
1.42.290 (94)
1.42.409 (54)
1.43.580 (61)
1.44.593 (39)
1.45.844 (52)





A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki ER-6n Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár