hirdetés
2009-02-09 18:11:37 , Írta: Hegyi András
Bookmark and Share

Szombaton befejeződtek a MotoGP idei első tesztjei a malajziai Sepangban. A finálé a vezérducatis Casey Stonernek sikerült a legjobban, aki fájós kézzel ismét pályacsúcsot motorozott péntek után is. A vezérhondás Daniel Pedrosa viszont a zárónapról már hiányzott, mivel egy eddig titokban tartott térdműtét miatt inkább hazautazott.

hirdetés
Látványos javulások
A háromnapos teszt fináléján mindenki parádézott! Hiszen a Sepangból már pénteken távozó Pedrosát kivéve, mindenki szombaton motorozta meg a leggyorsabb idejét. Az időeredmények pedig kimagaslóan jónak mondhatóak a tavalyi Malajziai Nagydíjhoz képest. Az újoncokat, Mika Kalliót, Sete Gibernaut, Niccolo Canepát és Yuki Takahashit, illetve a két yamahás tesztpilótát leszámítva, mindenki javított a tavalyi versenybeli idején! A tavalyi edzésidejéhez képest csak Pedrosa, Nicky Hayden, James Toseland és Randy De Puniet nem tudott felgyorsulni. Míg a háromnapos teszten kilencen voltak képesek 2:02 perc alá motorozni – a tavalyi nagydíjon ez csak Pedrosának és Valentino Rossinak sikerült. Pedig idén ugyebár már nem léteznek a speciális edzésgumik!

Stoner, Rossi, Capirossi
Csütörtökhöz és péntekhez hasonlóan szombaton is a Stoner, Valentino Rossi és Loris Capirossi hármas volt a legjobb a mezőnyben. Stonernek szombaton is nagyon fájt a műtött bal csuklója, de ő így is új pályacsúcsot ért el az új karbonvázas Ducatival. Stoner négy tizedmásodpercet faragott le a pénteki rekordidejéből és nem sok hiányzott neki ahhoz sem, hogy áttörje a 2:01 perces határt. Stoner tényleg fantasztikus volt, de azért aggódik is. Egyhuzamban csupán 2-3 kört tud teljes tempóban teljesíteni, míg az sem biztos, hogy egyáltalán végig bírna egy teljes nagydíjat! Nagyon fáj a sérült csuklója, amely nem bírja a terhelést. Főleg az oldalsó mozgásoknál vannak hatalmas gondjai. Azaz a féktávokon és az irányváltásoknál fáj iszonyatosan a csuklója. Stoner csapata viszont már nem aggódik ennyire. A Ducati már beszélt azzal az olasz orvossal, Antonio Landival, aki október végén megoperálta Stonert. Signor Landi pedig azt mondta, hogy Stoner sérülése rendben gyógyul és a jelenlegi fájdalmak teljesen normálisak még ilyekor. Míg Stonernek nem lehet még igazán megterhelnie a csuklóját. A 2007-es világbajnok így is tett, hiszen rendre csak rövid turnökre ment ki. Stoner egyébként egy speciális rögzítőkötést, az úgynevezett kinesiotapingot viselt.

A vezéryamahás Rossi sem egészséges. A sérült talpa és keze miatt szombaton nem vállalta a versenyszimulációs tesztet, mivel a fájdalmai miatt ő sem tudta volna teljesíteni teljes gázzal a távot. Ennek dacára Rossi szombaton is nagyon gyors volt, hiszen csak 94 ezredmásodperccel maradt le Stonertől. A Doktor szombaton az edzés végén mindent megpróbált, de nagyon kis különbséggel mégis Stoner mögött végzett. Rossi mellett a Yamaha is elégedett lehet, hiszen a legjobb négyben végül két yamahás zárt. A kétszeres szuperbike világbajnok Colin Edwards az utolsó napon nagyszerű volt és a 4. helyre jött előre.


Colin Edwards

Loris Capirossi viszont egészséges, ráadásul a sepangi tesztek után még magabiztosabb lett! Egyszerűen Capirex és a Suzuki nem várt eredményeket ért el. Pedig az új GSV-R800 az egyenesekben igazán még nem ütőképes! Capirex szombaton sokáig vezetett, míg a versenyszimulációs köreiben folyamatosan tudta tartani a 2:02.6-os időket. Ezzel tavaly októberben győzelemért küzdhetett volna Rossi ellen! A Suzuki – a GSV-R800-on még van mit fejleszteni, mivel a versenyszimuláció utolsó köreiben Capirossinak gondja volt a benzinpumpával – Chris Vermeulennel is elégedett lehet, hiszen Capirossihoz hasonlóan ő is folyamatosan gyorsult fel és végig a legjobbak között volt. Amit jól mutat az összesített 6. helye.

Pedrosa
A Honda igazán csak Toni Eliasszal lehet elégedett. Az olasz Gresini csapat tagja, Elias volt a leggyorsabb hondás, aki egyelőre bebizonyította a Hondának azt, hogy érdemes neki gyári technikát adni. A spanyol motoros a tavalyi Malajziai GP-n a Ducatival csak 2:03.330-as időre volt képes, ellenben szombaton 2:01.560-tal zárt. Egy másik spanyol, a háromszoros világbajnok Pedrosa miatt viszont a Honda nagyon dühös lehetett. Pedrosa ugyanis váratlanul bejelentette, hogy kihagyja a szombati tesztnapot, mivel nagyon fáj a bal térde. Mint kiderült Pedrosa decemberben titokban megműtette azt a bal térdét, amely még a tavalyi Ausztrál GP-n sérült meg. Pedrosa nem volt hajlandó részleteket elárulni a műtétjéről és a sérüléséről. Csak annyit mondott, hogy motorozás közben fáj a térde és egyhuzamban 5-6 körnél nem tud többet motorozni, amiért inkább hazarepült péntek este.


Daniel Pedrosa

Pedrosa idő előtti távozása mindenkit meglepett, amely elég botrányosnak is tűnik. Pedrosa műtétje és sérülése körül ugyanis teljes a bizonytalanság. Hiszen válaszok nincsenek, csak kérdések. Miért kellett titokban megműtetnie magát? Miért nem a szokásos helyen a barcelonai Dexeus Klinikán, doktor Xavier Mirrel végeztette el az operációt? Míg az sem világos, hogy a Honda egyáltalán tudott-e valamit a vezérmotorosának a műtétjéről. Ha nem, akkor valószínűleg a Honda és Pedrosa viszonya eléggé megromolhatott!

MotoGP, Sepangi tesztek, 3. nap

 1. Casey Stoner (ausztrál, Ducati)
2. Valentino Rossi (olasz, Yamaha)
3. Loris Capirossi (olasz, Suzuki)
4. Colin Edwards (amerikai, Yamaha)
5. Toni Elias (spanyol, Honda)
6. Chris Vermeulen (ausztrál, Suzuki)
7. Jorge Lorenzo (spanyol, Yamaha)
8. Andrea Dovizioso (olasz, Honda)
9. Mika Kallio (finn, Ducati)
10. Nicky Hayden (amerikai, Ducati)
11. Alex De Angelis (San Marinó-i, Honda)
12. Sete Gibernau (spanyol, Ducati
13. Randy De Puniet (francia, Honda)
14. Yuki Takahashi (japán, Honda)
15. Niccolo Canepa (olasz, Ducati)
16. James Toseland (brit, Yamaha)
17. Toshihiko Fujiwara (japán, Yamaha)
18. Wataru Yoshikawa (japán, Yamaha)
2.01.043 (38 kör)
2.01.137 (43)
2.01.262 (60)
2.01.413 (22)
2.01.560 (43)
2.01.666 (48)
2.01.907 (61)
2.01.955 (54)
2.02.386 (61)
2.02.497 (62)
2.02.523 (32)
2.02.727 (42)
2.03.418 (50)
2.03.474 (58)
2.03.915 (41)
2.03.953 (36)
2.04.328 (38)
2.04.614 (33)


Címkék:  motogp , teszt , sepang




2009-02-15 20:47:50

Nagyon tetszik, jók a hírek, minden nagyon jó!

A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki ER-6n Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár