hirdetés
2009-02-08 17:59:58 , Írta: Hegyi András
Bookmark and Share

A vezérducatis Casey Stonernek lehet, hogy nagyon fáj még a műtött bal csuklója, ám ennek ellenére a 2. sepangi tesztnapon mégis képes volt új pályacsúcsot motorozni. Stoner a hondás Daniel Pedrosa tavalyi rekordját adta át a múltnak, miután 65 ezredmásodperccel jobb időt ért el az új karbonvázas Ducatival.

hirdetés
Nem számít a gumi
Idén ugyebár nem csak egyetlen gumiszállítója lesz a MotoGP-nek a japán Bridgestone személyében, hanem a gumik száma is drasztikusan lecsökkent. A tavaly december 19-én kiadott hivatalos gumiszabályok értelmében egy két- vagy annál többnapos teszten az első nap összesen csak 8 (4-4 első és hátsó), míg a többi hátralévő napon csak 6 (3-3 első és hátsó) slick gumit lehet használni fejenként a motorosoknak. Akik ráadásul csak kétféle keverék közül választhatnak. Az új szabály miatt a többség pedig azt mondta, hogy idén már biztosan nem lesznek pályacsúcsok. Ezt a véleményt főleg arra alapozták, hogy idén már nincsenek speciális, 1-2 szupergyors körre való nagyon puha és tapadós edzésgumik sem. Ez a vélemény azonban nagyon hamar hamisnak bizonyult. Stoner ugyanis mindenidők leggyorsabb 800-as idejét motorozta meg pénteken.
Pedig Stonernek tényleg nagyon fáj a bal csuklója. Ez jól észrevehető volt abban, hogy csak nagyon kevésszer jött ki a pályára. A 19 fős mezőnyből ő volt kinn a legkevesebb ideig, hiszen csak 29 kört tett meg. De Stonernek ez is elég volt ahhoz, hogy a leggyorsabb legyen.


Casey Stoner

De nem csak Stoner cáfolt rá az új gumiszabályok miatt kialakult véleményekre. Amíg a tavalyi Malajziai Nagydíjon csak ketten, Pedrosa és a nyolcszoros világbajnok Valentino Rossi tudott 2:01-es időket az edzésen, addig most pénteken négyen is képesek voltak erre. Stoneren kívül a suzukis Loris Capirossi, Rossi és Pedrosa is.

Trió
Az eddig lezajlott két nap után azt a következtetést lehet levonni, hogy Stoner, Capirossi és Rossi kimagaslik a mezőnyből. Csütörtök után pénteken is ők voltak benne a legjobb háromban.

Stoner valószínűleg még gyorsabb is lehetne, ha nem fájna annyira az operált bal csuklója. Loris Capirossi csütörtök után ismét fantasztikus volt, hiszen csak 72 ezredmásodperccel maradt le Stonertől. Capirex mellett azonban egyből dicsérni kell a Suzukit is. Hiszen a GSV-R800 nem csak szalmaláng volt csütörtökön! Capirossi mellett az ausztrál Chris Vermeulen is majdnem képes volt áttörni a 2:02-es határt. Rossiról viszont ugyanaz mondható el, mint Stonerről. Akik egyébként ketten pénteken is megismételték a csütörtöki párviadalukat – Capirossi megint csak a hajrában tudta megelőzni a Doktort. Nos Rossi a Yamahával valószínűleg szintén jobb időket tudna motorozni, ha nem fájnának annyira a vágott sebei a kezén és a talpán – Rossi Stonerhez hasonlóan jóval idő előtt abbahagyta a tesztelést pénteken is. Rossi egyébként a bal lábán és kezén egy számmal nagyobb csizmát és kesztyűt visel a sérülései miatt.

Toseland
A Bridgestone gumik versenyképességét azonban nem csak Stoner fantasztikus új csúcsa mutatja. Pénteken a 19 motoros közül egyedül csak a kétszeres szuperbike világbajnok James Toseland nem tudott javítani a csütörtöki idejéhez képest. Míg a tavalyi verseny alatt mért időkhöz képest csak Stoner társa Nicky Hayden illetve Rossi csapattársa Jorge Lorenzo nem tudott javítani. Hayden elsősorban a Ducati stabilitására panaszkodott, amellyel főleg kigyorsításkor voltak gondjai. Lorenzo viszont még mindig nem szokta meg a Michelin után a Bridgestone papucsokat.


James Toseland

De vissza Toselandhez! Toseland csütörtökön közel 200 kilométeres tempónál bukott. Az YZR-M1 közel totálkáros lett – a kár mértéke közel 300 ezer euróra tehető - , míg a Zongorista meg is sérült. „Ezt volt a pályafutásom legdurvább bukása!”- összegezte Toseland, aki kéz- és lábsérüléseket szenvedett el, amelyek nagyon kihatnak a motorozására is.

MotoGP. Sepangi tesztek, 2. nap

1. Casey Stoner (ausztrál, Ducati)
2. Loris Capirossi (olasz, Suzuki)
3. Valentino Rossi (olasz, Yamaha)
4. Daniel Pedrosa (spanyol, Honda)
5. Chris Vermeulen (ausztrál, Suzuki)
6. Toni Elias (spanyol, Honda)
7. Colin Edwards (amerikai, Yamaha)
8. Andrea Dovizioso (olasz, Honda)
10. Jorge Lorenzo (spanyol, Yamaha)
11. Sete Gibernau (spanyol, Ducati)
12. Alex De Angelis (san Marinó-i, Honda)
13. Mika Kallio (finn, Ducati)
14. Niccolo Canepa (olasz, Ducati)
15. Toshihiko Fujiwara (japán, Yamaha)
16. Yuki Takahashi (japán, Honda)
17. Randy De Puniet (francia, Honda)
18. Wataru Yoshikawa (japán, Yamaha)
19. James Toseland (brit, Yamaha)
2.01.483 (29 kör)
2.01.555 (45)
2.01.626 (40)
2.01.860 (51)
2.02.086 (52)
2.02.232 (51)
2.02.241 (37)
2.02.434 (44)
2.03.056 (51)
2.03.308 (40)
2.03.518 (40)
2.03.774 (55)
2.04.021 (45)
2.04.312 (36)
2.04.332 (65)
2.04.507 (48)
2.04.536 (50)
2.04.597 (36)


Címkék:  motogp , sepang , teszt




A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Kawasaki ER-6n Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár