hirdetés
2009-02-05 14:17:54 , Írta: Hegyi András
Bookmark and Share

Több mint két hónap után, pontosan november 27. után ismét tesztel a MotoGP mezőnye. A királykategória résztvevői február 5. és 7. között a malajziai Sepangban kezdik meg az idei első tesztjüket. Amelyre a nyolcszoros világbajnok Valentino Rossi sérülten utazik el!

hirdetés
A háromnapos teszt lesz a negyedik előkészületi teszt a 2009-es idény előtt. Amely megint foghíjas lesz. Októberben Valenciából hiányzott a szatellit Yamaha Tech3 alakulat, azaz nem volt ott Colin Edwards és James Toseland. Novemberben Jerez de la Fronterában nem motorozott a 2007-es világbajnok Casey Stoner, a privát hondás Randy de Puniet, és a Suzuki valamint a Kawasaki duója sem. A Suzuki és a Kawa ugyanis az ausztráliai Phillip Islanden teszteltek. Sepangban visszatér a műtött Stoner és a sérüléseiből felépült de Puniet, ellenben a Kawasaki nem szerepel a teszteken. Tudjuk, hogy január elején a zöldek hivatalosan is kiszálltak a MotoGP-ből, ám az elmúlt egy hónapban volt remény arra, hogy mégis lesz egy privát Kawa alakulat. Ennek azonban sajnálatos módon egyelőre se híre, se hamva!

Rossi
A sepangi tesztek előtt a legnagyobb szenzációt az aktuális világbajnok Rossi okozta. A Yamaha kedden egy nagyon furcsa balesetről adott ki sajtóközleményt. Amely szerint a Doktor egy háztartási balesetet szenvedett el az otthonában. Épp el akarta húzni a függönyt, amikor is megbotlott és beleesett egy üvegasztalba. Rossi elvágta a bal gyűrűs ujját és a bal talpát. A vezéryamahás azonnal kórházba ment, ahol több öltéssel összevarrták a sebeit. A Yamaha közleménye nem szól arról, hogy mikor történt a baleset – olasz sajtóforrások szerint még a múlt héten vágta el magát Rossi, akit 6 öltéssel varrtak össze - , ám az biztos, hogy ott lesz Sepangban. Rossinak egyébként nem ez az első háztartási balesete. Még 1996-ban, a vb-debütálása előtt történt, hogy a konyhában állítólag egy szekrényajtóba beverte a fejét. De mint utóbb kiderült, Rossi hazudott és nem főzés közben, hanem egy robogóval csúszott el. Az igazságot most is csak Rossi tudja, ahogyan azt is, hogy mennyire fogják majd zavarni a motorozásban a jelenlegi sérülései.

Stoner
Rossi legnagyobb ellenfele, a vezérducatis Stoner is a középpontban lesz. Hiszen az október végi valenciai tesztek és a műtéte után most fog ismét motorra ülni. Stonert még október 30-án operálták meg. Az ausztrálnak megműtötték a bal csuklóját. A beavatkozás nagyon komplikált és kényes volt, hiszen Stoneren csontátültetést is végrehajtottak. A műtét Stoner elmondása szerint nagyon jól sikerült, azonban a gyógyulási idő még így is hosszú ideig, három hónapig tartott – november 26. és 27. között Stoner jelen volt a jerezi teszteken, de nem motorozott. Sepangban tehát Stoner több mint 3 hónap után ül ismét motorra, és mindenki arra kíváncsi, hogy milyen állapotban van a motoros csuklója.

Kawasaki
A Kawasaki körül még nagyobb a bizonytalanság. Pedig minden jel arra utalt, hogy az idei első MotoGP tesztek előtt véglegesen megoldódik a Kawa-ügy. A vb-t rendező Dorna január 14-én ultimátumot adott a Kawasakinak: ha január 31-ig nem tér vissza a MotoGP-be, akkor beperli szerződésszegés miatt a zöldeket. Míg a Kawasaki megígérte a Dornának, a két gyári pilótájának, az amerikai John Hopkinsnak és az olasz Marco Melandrinak, hogy január 31-ig biztosan eldönti az idei programját. Azaz, hogy lesz-e vagy sem privát Kawasaki csapat idén. Nos a döntés elmaradt és a Kawasaki-ügyben csak találgatások vannak. Állítólag most hétfőn Madridban idén sokadszorra megint tárgyalt egymással a Dorna és a Kawasaki. Állítólag a Kawasaki és Hopkins szponzora, az amerikai energiaital-gyártó cég, a Monster nem kíván egy privát csapatot támogatni. Állítólag a Kawasaki csapatvezetője, Michel Bartholemy új támogatókkal tárgyal és az új privát Kawa alakulat már ott lesz a március eleji katari teszteken. Állítólag azonban nem a belga Bartholemy, hanem a francia Gil Motorsport fogja irányítani az új privát Kawasaki csapatot. Állítólag a szintén francia Solution F mérnöki iroda már tárgyalt a Kawasaki motorjainak a fejlesztéséről. Míg szintén állítólag a Kawasaki pénzt kér Melandritól annak érdekében, hogy indulhasson az új privát csapatában. Ezek azonban mind-mind csak szóbeszédek, találgatások! Az idő haladtával pedig csak egyre nagyobb lesz a bizonytalanság a Kawasaki-ügyben.

Új motorok
Sepangban mindenki már a 2009-es motorokat fogja megkapni. Ez a Ducatinál és a Suzukinál nem újdonság, hiszen a suzukisok Phillip Islanden már a 2009-es GSV-R prototípusát tesztelhették, míg a Ducati a két gyári motorosa mellett Jerezben már odaadta a 2009-es Desmosedici GP9-et a három privát pilótájának, a finn Mika Kallionak, az olasz Niccolo Canepának és a spanyol Sete Gibernaunak is. A privát hondások, a privát yamahások és a gyári yamahás Jorge Lorenzo viszont Sepangban ül fel először az idei gépekre. Lorenzo első ízben próbálhatja ki azt a 2009-es YZR-M1-et, amelyet Rossi már többször is tesztelhetett. Az M1 idei verzióját Edwards és Toseland is először használhatja. Míg a privát hondások, a francia de Puniet, a spanyol Toni Elias, a San Marinó-i Alex de Angelis és a japán Yuki Takahasi először húzhatja a gázt a pneumatikus szelepvezérlésű RC212V nyergében.

Új szabályok
A tesztek előtt egy nappal, azaz ma, Sepangban lesz egy nagyon fontos tanácskozás is. A gyártók szövetsége, az MSMA a január hetedikei tokiói gyűlése után Malajziában is tanácskozni fog és a legnagyobb valószínűség szerint számos nagyon fontos új szabályt fog kihirdetni. Az MSMA tokiói találkozóján felvetődött az az ötlet, amely szerint a költségcsökkentés érdekében már idén rövidebbek lennének az edzések. Nem egyórásak lennének a MotoGP edzései, hanem csak 50 percesek, amelyek révén 10-15 százalékkal kisebb lenne a csapatok költsége. Az MSMA pedig 2010-től még radikálisabb szabálymódosításokat vezethet be. Eltűnhet a karbonféktárcsa. Kevesebb nagydíj lehet. Egy motorblokknak több versenyt is ki kellene bírnia. A motorok maximális fordulatszámát limitálhatják. Míg a motorelektronika közös lenne, azaz mindenki csak ugyanazt a motorelektronikát használhatná. Az MSMA gyűlésén a tévéjogdíjak pénzbevétele is vitatéma lesz, hiszen a gyártók azt szeretnék, ha befolyt összegből még több pénzt kapnának a Dornához képest.






A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki ER-6n Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár