hirdetés
2009-01-30 10:36:54 , Írta: Hegyi András
Bookmark and Share

Az idei első tesztek első számú jellegzetessége az volt, hogy mind a 250-es, mind a 125-ös mezőny nagyon foghíjas volt.

hirdetés
Január 26. és 28. között csak 9-9 250-es és 125-ös vb pilótát lehetett látni Jerezben! Ehhez csak két adat: a 250-be 23, a 125-be 28 motoros nevezett be idén. Jerezben főleg az volt a zavaró, hogy számos nagy név és vb-esélyes sem volt ott. A 250 első számú hiányzója a világbajnok Marco Simoncelli volt, de a sztárok közül nem láthattuk a spanyol Alex Debont és Hector Barberát, valamint az olasz Roberto Locatellit és Mattia Pasinit sem. Azaz a vb egyetlen magyar csapata, a Team Toth sem volt ott Jerezben. A 250-ben a négy hondás csapatból csak kettő körözött, a 11 Aprilia egységből pedig csak 4 alakulat utazott el Jerezbe.

A 125-ben még több hiányzó volt. A vb-ezüstérmes Simone Corsihoz hasonlóan a vb-esélyesek közül Jerezben nem motorozott a német Stefan Bradl, az olasz Andrea Iannone, a spanyol Nicolas Terol és Pol Espargaro sem. A 9 Aprilia csapatból csak 2 volt jelen, de hiányzott a Maxtra, a Loncin és a Derbi gyári alakulata is!

A hiányzások oka több dologgal magyarázható. Sok csapat még mindig nem fizette ki a motorjait. Nagyon sok csapatnak még mindig szponzorgondjai vannak, azaz nincs meg a költségvetése a 2009-es idényre. A vb idén ráadásul tavalyhoz képest egy hónappal később is kezdődik. Míg Jerezben február közepén is lesz egy szintén háromnapos teszt.

Talmácsi
Mint arról már korábban beszámoltunk Talmácsi Gábor világbajnokunk rendkívül sikeres tsztelésen van túl. Napról napra egyre javult az eredménye.



Bautista
Alvaro Bautista idén nagyon készül a visszavágásra Simoncelli ellenében. Ez jól érzékelhető volt Jerezben is. Ahol Batigas egyetlen ellenfele csupán az óra volt. Bautista kimagaslott mezőnyből. Bautista mindhárom nap a leggyorsabb volt. A tavalyi vb-második egyedüliként volt képes 1 perc 44 másodperc alatti köridőkre. Míg önmagához és Simoncellihez képest is sokat javult. Bár a tavalyi pályacsúcsától több mint 4 tizedmásodperccel elmaradt – a 2008-as Spanyol GP-n Batigas 1:43.071-es idővel szerezte meg a pole pozíciót - , de Simoncelli és a saját maga versenybeli idejénél mégis gyorsabb volt. Simoncelli idejénél 1 – a világbajnok tavaly márciusban versenyben 1:43.546-os időt repesztett - , a saját maga idejénél 2 tizedmásodpercet tudott jobbat.

A Mapfre Aspar csapat az újoncával, a tavalyi 125-ös világbajnokkal, Mike Di Meglióval is nagyon elégedett lehet. Ugyan közel 6 tizedmásodperccel volt lassabb, mint Batigas, ám mégis feltűnést keltett. Az 1. nap még volt egy bukása, de utána meg sem állt a második legjobb időeredményig. Di Meglio ugyebár nem gyári Aprilia RSA250-et használ, de a félgyári RSW250LE nyergében mégis nagyon versenyképes volt. Hiszen ő volt a legjobb az idei újoncok közül! Míg Di Meglio megelőzte Hiroshi Aoyamát, Thomas Lüthit, Lukas Peseket – Lüthi és Pesek többször bukott a teszten - , Hectort Faubert és Ratthapark Wilairotot is, akik mind sokkal tapasztaltabbak nála a 250-ben.

Honda
A 250 idei első tesztje több okból is nagyon fontos volt. A kétszeres vb-negyedik japán Aoyama 2005 után ült fel ismét a Hondára – Aoyama az elmúlt három évben az idén visszavonult KTM tagja volt. A 125-ből érkező olasz Raffaele De Rosa először tesztelt negyedliteres gépet és első alkalommal vezetett Hondát is. Ahogyan Talmácsi Gábor egykori riválisa, a vb-ezüstérmes spanyol Hector Faubel is az első hondás tesztjén vett részt. Nos Aoyama – az összes tesztelő közül ő teljesítette a legtöbb kört, hiszen 195 alkalommal ment végig a 4423 méteres pályán - nagyon hamar visszaszokott a Hondára, hiszen 1 tizedmásodperccel gyorsabb időt tudott motorozni, mint a tavalyi Spanyol Nagydíjon KTM-mel. Aoyama csapattársa, De Rosa háromszor is bukott és a teszteket fél másodperces hátrányban zárta Aoyamához képest. Faubel az első napot kihagyta, a 2. napon aztán végre motorra ülhetett. Többhónapos tárgyalások után végre megkötötte a szerződését az idei szezonra a thaiföldi Honda PTT SAG csapattal, ahol Aoyamához, De Rosához és csapattársához, Wilairothoz hasonlóan megkapja az RS250RW gépet. Faubel az időeredményével is elégedett lehet. Ugyan Bautistától 1.8, a legjobb hondás Aoyamától egy másodpercet kapott, de a tavalyi apriliás idejénél még így is jobb volt 0.5 másodperccel.
A hondások azonban nagyon jól tudják, hogy még nagyon sokat kell fejlődniük ahhoz, hogy igazán versenyképesek legyenek az Aprilia vezérpilótáival! Mindenki kíváncsian várja, hogy a 250-ből hivatalosan már visszavonult Honda, hogyan fogja segíteni a motorosait.

Simon
A 125-ös teszteken is az Aspar-csapat, a Bancaja Aspar, illetve egy spanyol motoros, Julian Simon volt a főszereplő. Az Aspar-csapat a 250-hez hasonlóan szintén elfoglalta az első két helyet a háromnapos teszt végén, míg a 125-be 2006 után visszatérő Simon még Bautistánál is jobb volt. Hiszen neki sikerült megjavítania az abszolút pályacsúcsot! A korábbi rekordot még Pasini állította fel 2007-ben az 1:47.245-ös idejével. Simon viszont 1:47.125-re volt képes! Azaz négy tizedmásodperccel volt gyorsabb Bradley Smith tavalyi rajtelsőséget jelentő idejénél is. Simon egyértelműen nagyon jól érzi magát az Aspar-csapatban és a gyári RSA125 nyergében, hiszen a tavaly novemberi valenciai tesztek után Jerezben is magabiztosan lett a leggyorsabb. Simon mellett csapattársa, Smith tudott még 1 perc 48 másodperc alá menni, de még így is 7 tizedmásodpercet kapott a spanyoltól. Smith egyébként 2 tizedmásodperccel volt jobb, mint a tavalyi Spanyol GP-n.
A tavalyi idejénél a német Sandro Cortese és a spanyol Sergio Gadea – ő Simon és Smith csapattársa – volt még jobb. Cortese – ő a tavalyi világbajnok, a finn Ajo-csapat tagja már - esetében azt kell megemlíteni, hogy először tesztelte a gyári Derbi RSA125-öt. Jerezben egyébként sokan debütáltak. Az amerikai Cameron Beaubier először tesztelte a KTM-et. Cortese csapattársa, a svájci Dominique Aegerter – egyszer bukott – szintén első ízben próbálta ki az RSA125-öt. Ahogyan a spanyol Esteve Rabat és a brit Scott Redding is először ülhetett a világbajnok RSA125-ön. Rabat – ő a karrierje alatt először használ Apriliát - , Redding és Aegerter azonban Cortesével ellentétben lassabb volt, mint a tavalyi Spanyol GP-n.

A háromnapos jerezi tesztek végeredménye

250 ccm

1. Alvaro Bautista (spanyol, Aprilia)
2. Mike Di Meglio (francia, Aprilia)
3. Hiroshi Aoyama (japán, Honda)
4. Talmácsi Gábor (Aprilia)
5. Thomas Lüthi (svájci, Aprilia)
6. Ratthapark Wilairot (thaiföldi, Honda)
7. Lukas Pesek (cseh, Aprilia)
8. Raffaele De Rosa (olasz, Honda)
9. Hector Faubel (spanyol, Honda)
1:43.488 (168 kör)
1:44.021 (128)
1:44.201 (195)
1:44.266 (141)
1:44.418 (187)
1:44.524 (157)
1:44.705 (118)
1:44.736 (151)
1:45.252 (114)

125 kcm


 1. Julian Simon (spanyol, Aprilia)
2. Bradley Smith (brit, Aprilia)
3. Sandro Cortese (német, Derbi)
4. Marc Marquez (spanyol, KTM)
5. Sergio Gadea (spanyol, Aprilia)
6. Esteve Rabat (spanyol, Aprilia)
7. Scott Redding (brit, Aprilia)
8. Cameron Beaubier (amerikai, KTM)
9. Dominique Aegerter (svájci, Derbi)
1:47.125 (160)
1:47.807 (173)
1:48.687 (102)
1:48.895 (161)
1:48.929 (133)
1:49.143 (146)
1:49.170 (168)
1:50.205 (168)
1:50.232 (126)






A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki ER-6n Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár