hirdetés
2008-11-28 10:21:02 , Írta: Hegyi András
Bookmark and Share

A teszttilalom előtt idén utoljára tesztelnek a MotoGP tagjai. A Yamaha, a Honda és a Ducati két napig a spanyolországi Jerez de la Fronterában, míg a Suzuki és a Kawasaki három napig az ausztráliai Phillip Islanden tesztel. Az 1. napon a gyári hondás Daniel Pedrosa emelkedett ki, hiszen jobb időre volt képes, mint idén a Spanyol GP-n, amelyet ugyebár ő nyert meg.

hirdetés

    Egy hónappal a valenciai tesztek után ismét tesztelnek a MotoGP-ben. A teszteknek két nagy hiányzója van. A ducatis Casey Stonert és a hondás Randy de Puniet-t is megműtötték, amiért ők nem ülhettek motorra. A Ducati, a Yamaha és a Honda Jerezben köröz, míg a Suzuki és a Kawasaki a futómű és a gumigondjai miatt inkább Phillip Islandet választotta. A két pályán más-más körülmények voltak az 1. nap. Amíg Jerezben a legmagasabb hőmérséklet csak 11 fok volt és fújt a szél is, addig Phillip Islanden jó idő volt. Ennek ellenére mégis Jerezben értek el jobb időket. Ennek a fő oka abban keresendő, hogy a jerezi pálya egy teljesen új aszfaltréteget kapott, amelyen a pilóták elmondása szerint fantasztikus a gumik tapadása. Még hidegben is!


Valentino Rossi

    Valenciában a négy yamahás közül csak kettő, a gyári Yamaha-duó volt jelen. Jerezben viszont Valentino Rossi és Jorge Lorenzo mellett ott láthattuk a Tech3 alakulat kettősét is, Colin Edwardsot és James Toselandet. A Tech3 csapat a vb után átalakult, hiszen a két pilóta technikai igazgatót cserélt. Toseland megkapta Edwards technikai igazgatóját, míg a Texasi Tornádó megkapta a Zongorista technikai vezetőjét. Azaz Edwards már a francia Guy Coulonnal – ő 1990 óta dolgozik a Tech3-nál és 2000-ben világbajnok lett Olivier Jacque-kal - , míg Toseland immár Garry Reydnersszel dolgozik. A legnagyobb újdonság azonban az volt Jerezben, hogy a Michelin után Edwards és Toseland először próbálta ki a Bridgestone gumikat. A gyári Yamaha kettősnél is voltak meghatározó változások. Lorenzo már Rossi 2008-as Yamaháján körözött, míg a nyolcszoros világbajnok a 2008-as gép továbbfejlesztett verziója mellett már a 2009-es YZR-M1 prototípusán is motorozott. Rossi a 2009-es géppel volt gyorsabb, amellyel csak 57 ezredmásodperccel volt lassabb annál az időnél, amelyet az idei Spanyol GP-n elért verseny közben.


Alex de Angelis

    Szokás szerint a legtöbb újdonsággal a Honda büszkélkedhetett. A szatellit hondás csapatok immár mind megkapták a pneumatikus szelepvezérlésű RC212V-t. Alex de Angelisnek, De Puniet-nek, Yuki Takahashinak és Toni Eliasnak – ő egyébként nagyobb támogatást kap, mint a többi privát hondás, hiszen gyári támogatott pilótaként tartja számon a Honda – februárra lesz kész teljesen a motor. Az új gyári hondás, az olasz Andrea Dovizioso Valenciában még a 2008-as gyári Hondán húzta a gázt, ellenben Jerezben már a 2009-es verziót használhatta. Daniel Pedrosa boxában viszont még több újdonság volt. Neki a Honda már két 2009-es RC212V-t készített el. A háromszoros világbajnok az újdonságokkal nagyon gyors volt. Az idei Spanyol GP-n a leggyorsabb köre verseny közben 1:40.116 volt, míg szerdán 1:39.525-öt mértek neki. Pedrosa ideje is azt mutatja, hogy az egy gumiszállítós rendszer – már csak a Bridgestone készít gumikat a MotoGP-nek – eddig nagyon jól működik.

Andrea Dovizioso

    A Ducatinál is jelentős változások voltak a valenciai tesztekhez képest. Stoner ugyan ott van Jerezben és segíti a Ducati munkáját, de a tavalyi világbajnok a csuklóműtétje miatt még nem ülhet motorra. Stoner felépülése nagyon jól halad és lehetséges, hogy december közepén már elkezdheti a könnyített edzéseket. Motorra azonban még akkor sem ülhet. A többi ducatis viszont gőzerővel tesztel. Amíg Valenciában még csak a két gyári ducatis, Stoner és Nicky Hayden próbálhatta ki a karbonvázas DesmosediciGP9-et, addig Jerezben a 2009-es motort már megkapták a szatellit ducatisok, Niccoló Canepa, Mika Kallio és Sete Gibernau is. A Ducatinak azonban már van egy még újabb motorja is, hiszen a tesztpilóta, Vittoriano Guareschi már a 2009-es gép továbbfejlesztett típusával motorozott.


Nicky Hayden

    A Suzuki Japánból, a gyár versenyközpontjából érkezett Phillip Islandre. Japánban Loris Capirossi és Chris Vermeulen szélcsatornás teszteken vett részt. Az új Suzuki keskenyebb és alacsonyabb lesz. A teljesen áttervezett GSV-R800 csak a jövő év elejére készül el, azonban a Suzuki már Ausztráliára is rengeteg új alkatrésszel készült. Capirex és Vermeulen egy új vázat, új motorelektronikát és új Öhlins-lengéscsillapítókat próbál ki. A Suzuki főleg a futóművet és a vázat teszteli Phillip Islanden. A GSV-R800 ugyanis főleg a gyors kanyarokban versenyképtelen. Phillip Islanden pedig sok nagy sebességű kanyar található.

    A Kawasaki is a futómű és a gumigondjai miatt választotta Phillip Islandet. A Kawának egyelőre nem fekszenek az új Bridgestone gumik és a zöldeknek főleg az első futóművel vannak problémáik. A Kawa új szerzeménye, az olasz Marco Melandri még mindig az összeszokás fázisában van, hiszen meg kell találnia a számára legelőnyösebb alapbeállításokat a ZX-RR-en. John Hopkins is új korszakot kezd a Kawánál. Idén Hopkins technikai igazgatója az olasz Fiorenzo Fanali volt a zöldeknél. Fanali azonban nyugdíjba ment, amiért Hopkins új technikai igazgatót kapott a japán Naoya Kaneko személyében. Hopkins és Kaneko Ausztráliában dolgozik először együtt. Hopkins tesztelését azonban egy korábbi bokaműtét és egy térdsérülés nagyban hátráltatja. Melandri és Hopkins mellett a Kawasaki tesztpilótája, Olivier Jacque is ott van Phillip Islanden. A francia egyedüliként teszteli a 2009-es motor prototípusát.

Jerez de la Frontera, 1. nap
1. Daniel Pedrosa
2. Valentino Rossi
3. Jorge Lorenzo
4. Colin Edwards
5. Alex de Angelis
6. James Toseland
7. Andrea Dovizioso
8. Toni Elias
9. Niccoló Canepa
10. Nicky Hayden
11. Mika Kallio
12. Sete Gibernau
13. Vittoriano Guareschi
14. Yuki Takahashi
(spanyol, Honda)
(olasz, Yamaha)
(spanyol, Yamaha)
(amerikai, Yamaha)
(San Marinó-i, Honda)
(brit, Yamaha)
(olasz, Honda)
(spanyol, Honda)
(olasz, Ducati)
(amerikai, Ducati)
(finn, Ducati)
(spanyol, Ducati)
(olasz, Ducati)
(japán, Honda)
1:39.525    (41 kör)
1:40.135    (39)
1:41.163    (51)
1:41.390    (49)
1:41.468    (53)
1:41.539    (50)
1:41.655    (48)
1:41.679    (75)
1:42.074    (50)
1:42.048    (69)
1:42.837    (64)
1:42.943    (40)
1:43.642    (36)
1:44.360    (64)

Phillip Island, 1. nap
1. Loris Capirossi
2. Chris Vermeulen
3. Olivier Jacque
4. Marco Melandri
5. John Hopkins
(olasz, Suzuki)
(ausztrál, Suzuki)
(francia, Kawasaki)
(olasz, Kawasaki)
(amerikai, Kawasaki)
1:31.5        (94)
1:31.9        (104)
1:32.4        (85)
1:32.5        (93)
1:33.3        (76)





A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Kawasaki ER-6n Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár