hirdetés
2008-10-30 12:54:00 , Írta: Hegyi András
Bookmark and Share

Egy teljesen új korszak vette kezdetét világbajnokunk számára. Miután az elmúlt vasárnap 1995 után befejeződött Talma 125-ös pályafutása, honfitársunk az elmúlt hétfőn egyből elkezdte a 250-es karrierjét. A tervezettnél ugyan a rossz időjárás miatt rövidebb volt Talma első 250-es tesztje, ám a próbák után mégis nagyon elégedett volt.

hirdetés
Egy nagyon sikeres korszakot zárhatott le vasárnap Talmácsi Gábor, aki 1995 és 2008 között csak 125-ös gépen versenyzett, és aki 2001 és 2008 között csak a 125-ös vb-mezőny tagja volt. Talma 2005 és 2008 között háromszor volt összetettbeli érmes: 2007-ben világbajnokságot nyert, 2005-ben és idén vb-bronzérmes lett. Az elmúlt hétfőn pedig remélhetőleg elkezdődött egy újabb sikeres Talmácsi-korszak a vb-n. A 250-es Talma-korszak! Amely már az elején sikeresnek mondható. Talma csapata, a spanyol Aspar-alakulat már a vb befejezése után azonnal tesztlehetőséget adott világbajnokunknak, hogy minél több ideje legyen összeszokni a teljesen új negyedliteres géppel. Talma volt az egyedüli 250-es pilóta a MotoGP-teszteken! Talma megkapta a gyári Aprilia RSA250-et, amellyel a szokásos összeszoktató tesztet bonyolították le. Az volt a lényeg, hogy minél több kört tudjon megtenni és minél inkább ráérezzen a 250-es gép alaptulajdonságaira. A csapat délelőtt rakta össze az RSA-t, majd déltől ötig húzta a gázt világbajnokunk. Talma elég sok kört tudott megtenni, hiszen az 1. tesztnap összesen 57 kört motorozott. Talma folyamatosan gyorsult fel, rendre képes volt 1:39 alatti köridőkre, míg a leggyorsabb körét, az 1:38.472-es köridőt az 55. körében futotta meg. Ez az idő messze elmarad Marco Simoncelli idei pole pozíciós idejétől (1:35.408) és Mika Kallio idei versenybeli leggyorsabb köridejétől (1:35.890), azonban mégis biztató. Talma ideje a vasárnapi Valenciai GP-n a 17. leggyorsabb idő lett volna. Kezdetnek nem rossz! Főleg azért, mert Talma és csapata még nagyon messze van az optimális beállításoktól.

 

„Nagyon büszke vagyok rá, hogy 250-es gépen motorozhattam. Egy hihetetlen érzés volt, amely egy győzelemhez hasonlítható. Amikor gázt adtam, olyan volt, mintha egy álom válna valósággá. Különösképpen a futóművön dolgoztunk. Jorge Aspar Martínez csak annyit mondott nekem: menj, szórakozz, ne aggódj semmi miatt! Összességében még nagyon messze vagyunk a jó beállításoktól, de nem aggódom. A féktávokon már elég jól érzem magam, míg a kigyorsításoknál és a kanyarokban  még sokkal többet kell dolgoznunk. Mindenesetre nagyon elégedett vagyok amiatt, hogy lehetőségem volt motorozni és jól tudom, hogy az igazi munka majd a november végi Jerez de la Frontera-i teszteken kezdődik el.”-nyilatkozta Talmácsi Gábor a MotoGP hivatalos honlapján, a www.motogp.com oldalon.

Sajnos a 2. tesztnap elmaradt Talmának. A csapata sokáig várt, hogy javuljon az idő, hogy elálljon az eső, ám végül úgy döntöttek, hogy inkább lemondják a tesztelést.




A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Kawasaki ER-6n Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár