hirdetés
2009-02-05 16:50:34 , Írta: Hegyi András
Bookmark and Share

Meglepetéssel vette kezdetét a MotoGP idei első tesztje. Az 1. nap a veterán suzukis Loris Capirossi volt a leggyorsabb. Capirex azt a Casey Stonert és Valentino Rossit előzte meg, akik mindketten komoly fájdalmakkal motoroztak végig. A vezérhondás Daniel Pedrosa ellenben egészséges, mégis csak a 8. időt érte el.

hirdetés
Suzuki
A MotoGP 2009-es első tesztnapja a királykategória 800-as korszakának az első tesztjeit idézte 2006-ból. Amikor is meglepetésre a GSV-R800 diktálta az iramot mindenki előtt. Most csütörtökön is óriási szenzáció volt a Suzuki, hiszen kevesen gondolták volna, hogy az első tesztnap után két suzukis lesz az első négy között. A 20. vb-szezonját megkezdő 36 éves Capirex sok mindenért lehet nagyon elégedett. Az utolsó körében szerezte meg a legjobb időt. Csak ő volt képes 2:02 perc alá kerülni. Csak 3 tizedmásodperccel maradt el a hondás Daniel Pedrosa tavalyi 800-as pályacsúcsától. Ez főleg azért kiváló idő, mert idén már nincsenek speciális edzésgumik! Míg Capirossi sokkal jobb időkre volt képes, mint a tavaly októberi Malajziai Nagydíjon. Akkor a háromszoros világbajnok legjobb versenybeli ideje csupán 2:02.927 volt! Capirossi és a Suzuki tehát négy hónap alatt 1.1 másodpercet javult. A Suzuki hatalmas fejlődését az ausztrál Chris Vermeulen ideje is jól mutatja. Az egykori szupersport világbajnok októberben csak 2:03.371-es időt motorozott verseny közben, ellenben az elmúlt csütörtökön ennél 0.5 másodpercet jobban tudott.

Rossi
Mindenki kíváncsi volt rá, hogy mennyire vágta szét magát az üvegasztallal Rossi. Láthattuk, hogy nagyon! Mankóval jár, mert nagyon fáj az elvágott bal talpa, míg a bal kezén nem csak egy, hanem két ujja van bekötözve. A gyűrűs és a mutatóujj. Rossinak – a Doktor a szokásához híven tökutolsóként, jó egy órával később kezdte meg a tesztelést a többiekhez képest – minden kuplungolás és váltás fájdalmat okoz a motoron! Rossinak nem is ment igazán az elején a motorozás. A 2. kanyarban, ahol új az aszfaltréteg, körülbelül 55-ös tempónál elesett az 5. körében. Nem sérült meg, de a szerelőinek volt egy kis dolguk. A yamahások közül egyébként nem csak Rossi járt pórul. A kétszeres szuperbike világbajnok James Toseland az 5. kanyarban dobta el a motort, míg a Yamaha tesztpilótája, Wataru Yoshikawa ugyanabban a fordulóban bukott, mint Rossi. A Yamaha a négy vb-menője mellett a két tesztpilótáját, Yoshikawát és Toshihiko Fujiwarát is elvitte Sepangba.

De vissza Rossihoz! A nyolcszoros világbajnok – aki a boxkiállásoknál végig feltámasztotta a sérült bal lábát – a bukása után nagyon hamar magára talált. A teszt 3. órájában már ő vezetett, majd egy fantasztikus oda-visszaelőzgetést mutatott be a vezérducatis Stonerrel. Rossi az utolsó óra előtt is a legjobb idővel állt még, de végül a 3. helyre csúszott vissza. A Doktor csak egyetlen tizedmásodperccel volt lassabb annál a köridejénél, amely a tavalyi Malajziai GP-n a leggyorsabb időnek számított. Ugyebár 2008-ban Rossi fölényesen nyerte meg a malajziai versenyt.

Stoner
A 2007-es világbajnokot talán még Rossinál is jobban kell dicsérni! Stoner októberben műtött bal csuklója nagyon fáj! Az ausztrál Rossival ellentétben nem vett be fájdalomcsillapítókat – mint mondta: nem tesznek jót neki. Stoner emellett nagyon hamar el is fáradt. Egyszerűen nem bírja a műtött csuklója a terhelést. Stoner emiatt másfél órával a tesztek befejezése előtt abba is hagyta a motorozást. Pedig nagyon jól ment! A szokásoknak megfelelően ő volt az egyedüli, aki a Ducatival versenyképes tudott lenni. Stoner tempóját jelzi, hogy sokkal jobb időre volt képes, mint a tavalyi nagydíjon. Stoner csütörtökön 7 tizedmásodperccel volt jobb az októberi versenybeli idejénél.

Honda
A Honda is igencsak feltűnést keltett az 1. tesztnap. A tavaly novemberi jerezi tesztek után a gyári RC212V-re nem lehetett ráismerni. Új váz. Új idomozás. Új airbox. Új kipufogórendszer. Az új motort azonban még szokni kell. Ugyan Toni Elias – a spanyol nem tagja a gyári csapatnak, de a Honda mégis odaadja neki a gyári technikát - fél másodpercet egyből le tudott faragni a tavalyi idejéből és ezzel alig maradt el a suzukis Vermeulen idejétől, de a két gyári hondás, Andrea Dovizioso és főleg Pedrosa jócskán elmaradt a 2008-as időeredményeitől. Dovi 0.2 másodperccel, Pedrosa viszont 1 (!) másodperccel volt lassabb a tavalyi önmagához képest. Pedrosa a tavalyi Malajziai GP-n megszerezte a pole pozíciót, majd a versenyen párbajozott Rossival is a győzelemért.

Pedrosa mellett a privát hondásoknak sem ment. Igaz Alex De Angelis, Randy De Puniet és Yuki Takahashi ezt főleg a lassú Hondára fogja. A privát Hondákon a motorelektronika 18200-as fordulatszámnál letilt! De Angelis elmondása szerint a Honda lassú és nem gyorsul. A fordulatszám limitálás hátterében a Honda költségcsökkentő programja is állhat, hiszen így nagyobb élettartamú lehet egy blokk. Kisebb fordulatszámmal akár két nagydíjat is kibírhat egy Honda. Azonban mégis azonnal felvetődik a kérdés, hogy akkor mire jó a pneumatikus szelepvezérlés? Hiszen 18200-as fordulatot a régebbi rugós szelepvezérlés is tudott!

MotoGP, Sepangi tesztek, 1. nap

 1. Loris Capirossi (olasz,Suzuki)
2. Casey Stoner (ausztrál, Ducati)
3. Valentino Rossi (olasz, Yamaha)
4. Chris Vermeulen (ausztrál, Suzuki)
5. Toni Elias (spanyol, Honda)
6. Andrea Dovizioso (olasz, Honda)
7. Colin Edwards (amerikai, Yamaha)
8. Daniel Pedrosa (spanyol, Honda)
9. Sete Gibernau (spanyol, Ducati)
10. Jorge Lorenzo (spanyol, Yamaha)
11. Nicky Hayden (amerikai, Ducati)
12. Alex De Angelis (San Marinó-i, Honda)
13. Mika Kallio (finn, Ducati)
14. James Toseland (brit, Yamaha)
15. Randy De Puniet (francia, Honda)
16. Toshihiko Fujiwara (japán, Yamaha)
17. Yuki Takahashi (japán, Honda)
18. Wataru Yoshikawa (japán, Yamaha)
19. Niccolo Canepa (olasz, Ducati)
 2.01.869 (37 kör)
 2.02.038 (34)
 2.02.324 (31)
 2.02.803 (55)
 2.02.886 (52)
 2.03.088 (50)
 2.03.254 (34)
 2.03.312 (44)
 2.03.750 (54)
 2.03.894 (61)
 2.04.002 (60)
 2.04.396 (53)
 2.04.405 (60)
 2.04.502 (34)
 2.04.882 (61)
 2.05.024 (47)
 2.05.098 (73)
 2.05.140 (44)
 2.05.270 (45)

Malajziai rekordok
Abszolút rekord:                 Valentino Rossi (2006, YZR-M1 990) 2:00.605
800-as edzésrekord:         Daniel Pedrosa (2008) 2:01.548
800-as versenyrekord:     Casey Stoner (2007) 2:02.108






A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki ER-6n Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár