hirdetés
2008-10-06 09:44:26 , Írta: Hegyi András
Bookmark and Share

Rekordok az ausztrál Gp-k történetéből.

hirdetés


125
Mike Di Meglio az első francia rajtelső és győztes a kategóriában – az Ausztrál GP-n a 250-ben a múltban már voltak francia sikerek, hiszen Jean-Philippe Ruggia 1989-ben megszerezte a pole pozíciót, míg Olvier Jacque 2000-ben diadalmaskodott. Di Meglio az olasz Loris Capirossi, a japán Kazuto Sakata, a San Marinó-i Manuel Poggiali és a svájci Thomas Lüthi mellett az 5. motoros, aki a pole-ból tudott nyerni. A Derbi 1989 után a 2. pole-ját, míg 2001 után a 2. nagydíjgyőzelmét szerezte meg.

250
Marco Simoncelli Roberto Rolfo, Marco Melandri, Valentino Rossi, Max Biaggi és Luca Cadalora mellett a 6. olasz győztes, míg Cadalora, Capirossi és Biaggi mellett a 4. olasz rajtelső. Simoncelli Cadalora és Biaggi, az amerikai John Kocinski, az argentin Sebastian Porto és a spanyol Jorge Lorenzo mellett a 6. pilóta, aki a pole-ból tudott nyerni. A Gilera a Yamaha, a Honda és az Aprilia mellett a 4. márka, amely rajtelsőséget – megszakadt az Aprilia 2001 óta tartó veretlenségi sorozata az időmérőn – és nagydíjgyőzelmet gyűjtött be Ausztráliában. A Gilera a 125-ben már sikeres volt az Ausztrál GP-n Poggiali révén, aki 2 pole-t és egy győzelmet szerzett az olasz márkával.



MotoGP
Casey Stoner az amerikai Wayne Rainey, Kevin Schwantz és Kocinski, az ausztrál Doohan és az olasz Rossi mellett a 6. motoros, aki a pole-ból tudott diadalmaskodni – Doohan 3-szor győzött a pole-ból. Stoner Rossi és az ausztrál Wayne Gardner mellett a 3. versenyző, aki legalább kétszer nyert egymás után – Rossi 2001 és 2005 között zsinórban 5-ször volt a legjobb. Stoner Doohan mellett a 2. ausztrál rajtelső – Doohan 5-ször volt edzéskirály. Stoner Kocinski, Biaggi és a brit Jeremy McWilliams mellett a 4. bukósisakos, aki a 250 után a királykategóriában is rajtelsőséget szerzett Ausztráliában. A Ducati a Suzuki, a Honda, a Yamaha, a Cagiva, az Aprilia és a Proton KR után a 7. márka, amely a pole-ból indulhatott: ezzel megszakadt a Honda 2003 óta tartó uralkodása az edzésen. A Ducati 2007 után a 2. ausztrál győzelmét ünnepelhette. Ezzel a bolognai márka a Honda és a Yamaha után a 3. márka lett, amely egymás után legalább kétszer tudott nyerni.





A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki ER-6n Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár