hirdetés
2008-12-17 09:14:55 , Írta: Hegyi András
Bookmark and Share

A gyorsasági vb egyetlen magyar alakulatának, a Tóth-csapatnak ismét van egy sztárja. Az olasz Roberto Locatelli és a spanyol Hector Barbera után a szintén olasz Mattia Pasini érkezett meg a magyar egységhez.

hirdetés

    Ismét bebizonyosodott, hogy a Tóth-csapatnak mekkora presztízse van a gyorsasági vb-n és hogy milyen jók a kapcsolatai a Piaggionál illetve az Apriliánál. Míg az is bebizonyosodott, hogy a Piaggio és az Aprilia kész segíteni, kész nagyon sok pénz belefektetni a tehetséges pilótákba. Tavaly a Piaggio Marco Simoncellinek adott egy utolsó utáni esélyt – amelyet Simoncelli egy igencsak emlékezetes vb-címmel hálált meg - , idén pedig Pasini kapott bizalmat a Piaggiotól. Hiszen Pasini a Piaggio és az Aprilia segítségével tudott bennmaradni a vb-n és tudott bekerülni a Tóth-csapathoz.



    Pasini nagyon sokáig a 250-ben uralkodó válság áldozatának tűnt. Egyszerűen úgy látszódott, hogy Simoncelli barátjának nem lesz helye a 2009-es vb-n! A 23 éves Pasini a szezon végén csapat nélkül maradt. Pasini 2007-ben és 2008-ban a spanyol Polaris Worldnél versenyzett, de a gazdasági nehézségek miatt a spanyol csapattulajdonos, a Polaris építőipari cég kiszállt a gyorsasági vb-ből. Azaz megszűnt a csapat! Pasini ekkor nagyon nagy bajba került. Tőkeerős szponzorral, amivel bevásárolhatta volna magát egy alakulatba, nem rendelkezett. Míg sokáig úgy tűnt, hogy a gyártóknál sincsenek igazán jó kapcsolatai. A Piaggio nem akarta, hogy a Gileránál Simoncelli társa legyen. A Honda Scottal sem tudott megegyezni Pasini. Akiért viszont nagyban érdeklődött két apriliás alakulat, a cseh Cardion AB valamint a Tóth-csapat. Ám ahhoz, hogy Pasini bejuthasson a két csapat egyikébe, az Apriliának is segítenie kellett. Megfelelő anyagi támogatással és megfelelő technikai háttérrel. A tárgyalások nagyon sokáig elhúzódtak, de a végén a Piaggio és az Aprilia vezetői mégis igent mondtak. Azaz Pasini tovább versenyezhet, méghozzá úgy, hogy kiemelt pilótája lesz a Piaggio-csoportnak. Pasini egy évre írt alá a Tóth-csapathoz, ahol gyári RSA250-nel motorozhat. 2009-ben Talmácsi Gábor, Simoncelli, Locatelli, Alvaro Bautista, Hector Barbera és Thomas Lüthi kap még RSA250-et. És mivel gyári támogatású motorokkal csak a Piaggio képviselteti magát a 250-ben, ez a hét pilóta a legesélyesebb a vb-címre is!

    Pasini az egyik legellentmondásosabb versenyzője a gyorsasági vb-nek. Pasini 9 nagydíjgyőzelemmel, 21 éremmel és 11 pole pozícióval büszkélkedhet, azonban még egyszer sem tudott érmes lenni az összetettben. Pasini a japán Masao Azuma, Youichi Ui és Noboru Ueda, a holland Hans Spaan, a spanyol Sete Gibernau és Toni Elias, a finn Mika Kallio, az amerikai Randy Mamola, az olasz Ezio Gianola és az ausztrál Gregg Hansford mellett a 11. motoros, aki legalább 9-szer volt nagydíjgyőztes, de sosem tudott világbajnokságot nyerni. Pasini mégis az egyik legnagyobb tehetség. 2005 óta minden idényben nagydíjgyőzelmet ünnepelhetett. Idén pedig az első 250-es szezonjában egyből letette a névjegyét. Az első 250-es nagydíját egyből megnyerte. Vezette a vb tabellát. Míg egyszer második, kétszer harmadik volt. Pasini tehát megszerezheti a Tóth-csapat áhított első nagydíjgyőzelmét, de akár még nagyobb sikerekkel is szolgálhat a Tóth-csapat új sztárja.




A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Kawasaki ER-6n Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár