hirdetés
2008-10-15 10:37:48 , Írta: Hegyi András
Bookmark and Share

A hét végén az utolsó előtti állomásához érkezik el a jubileumi 60. gyorsasági vb. A 18. Malajziai Nagydíjat rendezik meg, ahol immár teljes lehet az idei világbajnokok névsora, hiszen a MotoGP és a 125 után Sepangban eldőlhet a 250-es vb-arany sorsa is. Azaz 2007-hez hasonlóan ismét 250-es világbajnokot avathatnak Malajziában.

hirdetés


Marco Simoncelli

    Egy éve a spanyol Jorge Lorenzo védte meg a 2006-os címét, míg az elkövetkező vasárnap az olasz Marco Simoncelli lehet nagyon boldog. A 21 éves Simoncelli a 2002-es Eb-címe után a vb-n első ízben juthat a csúcsra. Amire minden esélye meg is van. Ő van a legjobb formában, hiszen a Japán és az Ausztrál Nagydíjon is megnyerte a legnagyobb riválisa, a spanyol Alvaro Bautista elleni párbajt két legendás csatározásban. Míg Sepangban Simoncellinek már győznie sem kell a vb-címhez. Ha Bautista nyerne, akkor Simoncellinek már egy 3. hely is elég lenni a mennybe menetelhez. Simoncelli egyébként nagyon készül a Malajziai GP-re, ahol a múltban még sosem volt érmes – a legjobb eredménye két 8. hely. Az ausztrál győzelme után azonnal egy malajziai turista paradicsomba, Kota Kinabaluba utazott a családjával és a barátnőjével. Hogy akklimatizálódjon a malajziai hőséghez és az óriási páratartalomhoz. Hogy eddzen, hogy relaxáljon, hogy kipihenje magát, hogy feltöltődjön. Egyszóval, hogy maximálisan felkészítse magát a karrierje eddigi legfontosabb nagydíjára! Ahol ha győzne, a Gilera és az olaszok is nagyon boldogok lennének. Az olasz Gilera először lenne világbajnok a 250-ben, míg az olaszok 2004 után lehetnének két kategóriában világbajnokok – Valentino Rossi a MotoGP-ben ugyebár már világelső – és 2002 után lenne újra 250-es olasz világbajnok. A 250-ben nekünk magyaroknak is lesz miért drukkolnunk. Tóth Imre Ausztráliában a 250-es karrierje legjobb eredményét érte el a 13. hellyel, amelyen remélhetőleg javítani fog Malajziában. Hiszen Imi továbbra is megkapja a gyári Aprilia RSA250-et.

    A 125-ben és a MotoGP-ben ugyan már megvan a világbajnok, Rossi és a francia Mike Di Meglio, azonban itt sem lesz unalom. Rossi – az olasz adóhatóság megint megtalálta a Doktort, aki az olasz Apeh szerint 2005-ben és 2006-ban 8 millió eurót nem fizetett be – az ausztráliai 2. helye után nyerni akar és a 150. vb-érmére készül. Rossinak nem lesz könnyű dolga. A trónfosztott ducatis Casey Stoner fantasztikus volt az Ausztrál GP-n és meg akarja ismételni a 2007-es malajziai diadalát. A MotoGP-ben két fontos bejelentést is hallhatunk majd. A vb-t rendező Dorna immár hivatalosan is közölni fogja, hogy 2009-től a királykategória egyetlen gumiszállítója a japán Bridgestone lesz. Míg a Ducati bemutatja az új junior csapatát, amely az átalakított szatellit Alice Ducati alakulat. A két pilóta a finn Mika Kallio és az olasz Niccoló Canepa lesz.

    A 125-ben az átigazolások, valamint a 2. helyért dúló csaták okozzák a legnagyobb izgalmakat. Mindenki arra kíváncsi, hogy vajon a világbajnok Di Meglio felköltözik-e a 250-be, vagy marad-e a 125-ben. Di Megliót mindenben támogatja a világbajnok csapata, a finn Ajo Motorsport, de a francia tárgyal a KTM-mel is. A 125-ben még négyen esélyesek a vb-ezüstre. A német Stefan Bradl, az olasz Simone Corsi, a spanyol Nicolas Terol és világbajnokunk Talmácsi Gábor. A négyesből mindenki nagyon elszánt. Bradl, Corsi és Terol az első összetettbeli érmét akarja megszerezni. Míg Talma mindenképpen egy vb-ezüsttel akar elbúcsúzni a 125-ös géposztálytól, mielőtt felköltözne a 250-be. Talma Malajziában az egyik fő esélyes, hiszen 2007-ben fantasztikus győzelmet aratott.






A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki ER-6n Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár