hirdetés
2009-01-07 14:22:19 , Írta: Hegyi András
Bookmark and Share

A Kawasaki továbbra sem erősítette meg azt a december 30. óta keringő hírt, amely szerint kiszállna a MotoGP-ből. Ennek ellenére az elmúlt napokban mégis kiderült, hogy van alapja a hírnek. A MotoGP-t rendező spanyol Dorna már megkereste Jorge Aspar Martínezt, hogy vegye át a Kawasaki alakulatát. Míg a kawasakis pilóta, Marco Melandri menedzsere közölte, hogy védence állás nélkül maradhat 2009-ben.

hirdetés
Aspar, a konkrétum
    A Kawasaki MotoGP-ből való kivonulásával kapcsolatban pár napig csak pletykákat, meg nem erősített félinformációkat lehetett hallani. Aztán végre Talmácsi Gábor csapatfőnöke, a négyszeres spanyol világbajnok Jorge Aspar Martínez megszólalt és elsőként kézzel fogható konkrétumokkal állt elő. Amelyből világosan kiderül, hogy a Kawasakival kapcsolatban tényleg súlyos problémák vannak. És hogy a Kawasaki megmentője pont Aspar lehet.

Jelenleg vakáción vagyok a családommal. Azonban amióta megtudtam, hogy a Kawasaki kiszállhat a MotoGP-ből, a vakációmnak gyakorlatilag lőttek. Pár napja folyamatosan telefonkapcsolatban vagyok a vb-t szervező Dornával, amely elsőként keresett meg engem. A kapcsolatfelvétel megtörtént, a két gyári Kawasaki átvételéről szóló tárgyalások elkezdődtek. Engem nagyon érdekel a MotoGP, amely már korábban is szerepelt a terveim között. A lehetőség tehát újra adva van, azonban mégsem tudom bizonyossággal kijelenteni, hogy megvalósul-e a tervem. A részemről megvan a kézség a tárgyalásra és a megegyezésre, ám nem minden áron. Én mindenképpen szeretnék egy spanyol pilótát a csapatba, míg számos technikai garanciát szeretnék kapni a Kawasakitól. Hiszen én 2009-es Kawasakikat szeretnék kapni, biztos szervizháttérrel, alkatrészellátással szeretnék rendelkezni, míg a folyamatos fejlesztéssel kapcsolatban is biztosítékokat szeretnék kapni. ” – mondta Jorge Martínez, aki eltökélt is, meg óvatos is.
     Jorge Martínez két ok miatt visszafogott. Egyfelől 2008-ban már sikertelen tárgyalásokat folytatott a Kawasakival – Aspar spanyol, a Kawa japán versenyzőt akart, amiért végül meg is hiúsult a szerződés. Másrészről a Dorna hathatós anyagi segítsége nélkül Aspar nem tudná átvenni a gyári Kawasaki csapatot – Aspar új szponzora, a 1188 nevezetű spanyol mobiltelefon vállalat már Alvaro Bautista fő támogatója lett a 250-ben. Aspar azonban két ok miatt nagyon bizakodó is lehet. A Kawasakinak anyagilag sokkal jobb lenne, ha Aspar révén bennmaradna a MotoGP-ben, hiszen nem kellene több millió eurós kártérítést fizetni a Dornának, amellyel 2011-ig van szerződése a királykategóriában. Míg a Dornának is létkérdés a Kawa bennmaradása, hiszen a nemzetközi szövetséggel, a FIM-mel kötött szerződése értelmében minimum 18 fősnek kell lennie a MotoGP-nek. Igaz ez valószínűleg nem áthághatatlan szabály, hiszen 2008-ban a Cseh és a San Marinó-i GP-n is csak 17-17 induló volt! Mégis volt MotoGP!

Melandri menedzsere
    Jorge Aspar Martínez után Marco Melandri menedzsere, Alberto Vergani is megszólalt. Vergani természetesen reménykedik benne, hogy lesz Kawasaki csapat, azonban azt sem tartja elképzelhetetlennek, hogy Melandri Max Biaggihoz hasonlóan egy év kényszerszünetre vonul.
 „Tudom, hogy van mozgolódás az ügyben, azonban jelenleg a lehetőségeink egyenlők a nullával és nagyon úgy tűnik, hogy 2009-ben Melandri csak néző lesz. Ha a vb-rendező Dorna nem tesz valamit, az azt jelenti, hogy a MotoGP tényleg a padlón van. Jelenleg csak várakozni tudunk, hiszen kézzel fogható alternatívákból jelenleg egy sincs. Vagy valaki felhív és azt mondja nekem, hogy itt van egy motor Melandrinak, ezt eddig Aspar sem tette meg, vagy pedig a korábbi világbajnok nem tud motorozni 2009-ben. Az egyetlen elképzelhető lehetőség az lehet, hogy Melandri a világbajnokság folyamán esetleg majd helyettesíteni tud valakit. De ez sem tőlünk függ. Azonban egy ilyen súlyú dolog, mint a Kawasaki kivonulása valamit el kell, hogy indítson. Daniel Pedrosa és Melandri is voltak vb-másodikok, Pedrosa 6, Melandri 5 nagydíjgyőzelmet aratott. Azaz szerintem magától értetődő, hogy a MotoGP-nek nem szabadna lemondania egy olyan versenyzőről, mint Melandri. Elsősorban a Dornától függ, hogy valamit tesz-e vagy sem a Kawasaki és Melandri ügyében.” – panaszkodott Melandri menedzsere, aki bejelentkezett már a hondás Gresini csapatnál is. A menedzser ingyen felajánlotta Melandrit! Gresini válasza hamar megérkezett: „A Cseh GP-n Melandri és menedzsere visszautasították az ajánlatomat. Én pedig nem vagyok egy márkaképviselet, ahol több ajánlat is van!”

Pletykák
    A Kawasaki jövőjével kapcsolatban igazán Jorge Aspar Martínez és Alberto Vergani sem mondott semmi biztosat. Amiért nem meglepő, hogy újabbnál újabb találgatások és szóbeszédek láttak napvilágot. Amerikai források szerint John Hopkins visszaköltözhet Amerikába és a Kawasaki amerikai szuperbike csapatában versenyezne. Hopkins Jamie Hacking helyét venné át. Olasz verziók szerint pedig Melandri mégis hondás lehetne a MotoGP-ben. Vagy a Scot Hondánál vagy mégis a Gresini Hondánál. Ennek a hírnek a hátterében egy olyan állítólagos kölcsönös szerződés áll, amelynek értelmében a Gresini Honda az egyik tartalékmotorját eladná a Scotnak. Azaz a Scotnak és a Gresininek is 3-3 motorja lenne és így Yuki Takahashi társa lehetne Melandri. Ám állítólag a Scot vezetője Cirano Mularoni arra is kész lenne, hogy Alex De Angelisért cserébe átadja a Gresininek Melandrit.




A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki ER-6n Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár