hirdetés
2009-02-19 14:35:35 , Írta: Hegyi András
Bookmark and Share

Szerdán a nemzetközi szövetség, a FIM GP Bizottsága egy hatpontos szabálymódosítást fogadott el azonnali hatállyal a gyorsasági vb-n. Az új szabályokat a költségcsökkentés érdekében hozták meg és nem csak a királykategóriát, a MotoGP-t, hanem a 250-es és a 125-ös géposztályt is érintik.

hirdetés
Kevesebb edzés
A leglátványosabb módosításokat a nagydíjak edzésmenetrendjében hozták meg. Hiszen mindhárom kategóriában sokkal rövidebbek lesznek az edzések. Péntek délelőtt már nem lesznek edzések. Egy nagydíj programja nem péntek délelőtt 9.00 órakor, hanem csak 13.05 órakor veszi kezdetét.

A 125-ben és a 250-ben egy nagydíj alatt immár nem két-két szabadedzés és időmérő lesz, hanem csak két szabadedzés és egy időmérő. Egy időmérő eddig csak a MotoGP-ben volt. A 125-ben és a 250-ben az edzések hossza is megváltozik. A 125-ben már nem 45, hanem csak 40 percesek lesznek a szabadedzések. Ellenben az egyetlen időmérő hossza megnőtt, hiszen a nyolcadliterben már nem csak félórás, hanem 40 perces lesz a mindent eldöntő időmérő.

A 250-ben megszűnnek az egyórás szabadedzések és már csak 45 percesek lesznek. Az egyetlen időmérő viszont továbbra is marad 45 perces.

A MotoGP-ben immár nem három szabadedzés és egy időmérő lesz, hanem csak két szabadedzés és egy időmérő. Amelyek hossza már nem 60, hanem csak 45 perces lesz. Azaz a MotoGP tagjainak már nem 4 óra, hanem csak 2 óra 15 perc edzésidő áll a rendelkezésére.

A vasárnapi warm-up hossza ellenben nem változik, hiszen továbbra is 20-20 perc bemelegítési idő lesz a nagydíjak előtt.

Nagydíj-menetrend

Péntek
13:05-13:45 125 kcm 1. szabadedzés
14:05-14:50 MotoGP 1. szabadedzés
15:05-15:50 250 kcm 1. szabadedzés

Szombat
09:05-09:45 125 kcm 2. szabadedzés
10:05-10:50 MotoGP 2. szabadedzés
11:05-11:50 250 kcm 2. szabadedzés
13:05-13:45 125 kcm időmérő
14:05-14:50 MotoGP időmérő
15:05-15:50 250 kcm időmérő

Vasárnap
08:40-09:00 125 kcm warm-up
09:10-09:30 250 kcm warm-up
09:40-10:00 MotoGP warm-up
11:00 125 kcm verseny
12:15 250 kcm verseny
14:00 MotoGP verseny

Kevesebb blokk
Az idei 11. nagydíjtól, az augusztusi Cseh GP-től kezdve az utolsó nyolc nagydíjon egy-egy motoros összesen már csak 5-5 blokkot használhat fejenként. Tilos bármilyen alkatrész használat ezt követően, és csak a mindennapi, általános karbantartás engedélyezett. Egyelőre még tisztázatlan, hogy milyen módon és kik fogják végrehajtani az ellenőrzéseket. 2010-től még szigorúbb megszorítások várhatók az erőforrásokat illetően, amely új szabályokat előreláthatólag majd márciusban hozzák meg.

Fék
Tilos kerámia alapanyagokat használni a féktárcsákhoz és a fékbetétekhez. Ez a szabály egyértelműen a megelőzést szolgálja a jövőbeli fejlesztéseket illetően. Hiszen a gyorsasági vb-n eddig senki sem használt kerámia fékeket. Ennek ellenére fontos új szabály, hiszen például az olasz Brembonak már létezik egy kerámia fékrendszere.

Elektronika
Az új szabályoknál a FIM GP Bizottsága külön tárgyalja a rajtelektronika és a futómű elektronika megtiltását. Azonban nyugodtan egybe lehet venni a két szabály cikkelyt, hiszen mindkét új rendelkezés nagyon meghatározó az elektronika használatában és annak esetleges jövőbeli sorsában. Eddig ugyanis nem igazán szabályozták a motorokon használatos elektronikákat. Az elektronikára vonatkozó új szabályok tekintetében különösen a japán gyártók mutattak hajlandóságot a költségcsökkentésre. Hiszen amíg az elektronikusan vezérelt futóművel mindegyik márka kísérletezett – versenyen eddig senki sem vetette be - , addig a rajtelektronikát csak a japánok alkalmazták. Az olasz Ducati meglepő módon sosem tett fel a motorjaira rajtelektronikát.

Tesztek
A szezon alatt csak két nagydíj után engedélyezettek a tesztek. A Katalán és a Cseh Nagydíj után lehet tesztelni a barcelonai és a brnói pályán. A tesztek nem kötelezőek és csak a márkák tesztpilótái vehetnek részt rajtuk. Azaz a vb tagjainak tilos a részvétel ezeken a teszteken.


Címkék:  motogp , gyorsasági vb , szabálymódosítás




A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Kawasaki ER-6n Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár