hirdetés
2009-01-16 11:20:11 , Írta: Hegyi András
Bookmark and Share

Már régóta sok mindent tudni lehetett a 2009-es Ducati MotoGP gépről. Tavaly három teszten is láthattuk a prototípusát, az elmúlt szerdán már képeket is bemutatott róla a bolognai gyár, míg csütörtökön végre élőben is szemügyre lehetett venni a Desmosedici GP9 végleges változatát. Amely egy teljesen új korszakot nyit meg a Ducati és a MotoGP történetében. Hiszen ez az első MotoGP versenymotor, amelynek kompozit-karbonszálas váza van!

hirdetés

    A Ducati egyértelműen szakított a múltjával és a hagyományaival. A 2003 és 2008 között megépített hat Desmosedici váza mindig a Ducati tradícióit követte. Azaz a váz a jól ismert, klasszikus térhálós acélcsőváz volt. Idén viszont radikálisan megváltoztatta a fejlesztési irányait a Ducati. Ugyan a gyorsasági vb történetében már voltak kísérletek a karbonszálas vázmegoldásra, azonban a Ducati az első gyártó, amely versenykörülmények között is beveti! Ez pedig azt is jelenti, hogy más téren is szakított a hagyományaival a Ducati. A Ducati mindig is olyan volt, mint a Honda. Azaz a Hondához hasonlóan a Ducati tervezőinek, elsősorban a Ducati agytrösztjének, a technikai igazgatónak Filippo Preziosinak éveken át a legfontosabb alkatrész a minél erősebb blokk volt. Erő, sebesség, agresszívitás. Ez volt a Ducati jelmondata. Amely koncepció nagyon sikeres volt, hiszen a Ducati rövid időn belül a MotoGP egyik urává vált. A sikerrecepten idén mégis módosított a Ducati. Ezt a karbonszálas váz használata – sajnos a vázat a gyári Ducati csapat tagjain kívül még senki sem láthatta, ami teljesen érthető – ékesen bizonyítja. Idén már nem csak a lóerők számítanak a Ducatinak, hanem a váz adta lehetőségek is. Amely révén nagyságrendekkel növekedhet a Desmosedici vezethetősége és kezelhetősége is. Ezt maguk a ducatisok és a versenyzőik is megerősítették. Mindannyian kihangsúlyozták, hogy az új karbonszálas vázzal felszerelt Ducati sokkal irányíthatóbb lett a féktávokon, a kanyarbemenetnél és a lassabb kanyarokban is. Ilyen szavakat eddig csak a yamahásoktól, Valentino Rossitól lehetett hallani.



    Természetesen azonban a Ducati nem csak a vázat fejlesztette. A Ducati még kezesebb L4-es blokkot szeretett volna, amiért az erőforrást, a motorvezérlést, a motorelektronikát és az airboxot is módosította. A L4-es blokk nyomatékgörbéje sokkal laposabb és lineárisabb lett. Alul nyomatékosabb lett a GP9, ám ennek dacára magas fordulatszámon is brutálisan erős maradt. Az áttervezett blokk miatt a kipufogórendszer is új lett. A kör alakú kipufogócsövek helyett már kúpszerű csövek kerültek a GP9-re. A hűtőt is alapjaiban tervezte át a Ducati. Tavaly sokszor túlmelegedett a blokk, de most már nincsenek ilyen problémák, amiért a Ducati kisebb áramvonalidomot is használhat. A karbonszálas váz miatt az Öhlins új lengéscsillapítókat fejlesztett ki a Ducatinak, amely a fékrendszerét is optimalizálta a karbonszálas váz adta stabilabb fékezések lehetősége miatt. Az új GP9 idei első tesztjére január 21. és 23. között kerül sor a spanyolországi Jerezben, ahol a Ducati tesztpilótája, Vittoriano Guareschi próbálja meg még inkább finomítani a motort. Amelynek az utódját, a GP10-et már áprilisban elkezdik fejleszteni!






A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Ducati GP9

Ducati GP9 Desmosedici

údaje

Hengerűrtartalom: 799 cm3

Max. teljesítmény: 230 LE (170 KW) 14000/min-nál

Max. forgatónyomaték: 105 Nm 11000/min-nál

Fék elöl: 320 mm-es szimpla tárcsafék, radiális, 4 dugattyús Brembo féknyereg

Végsebeség: 350 km/h

Ducati
Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki ER-6n Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár