hirdetés
2008-09-26 15:09:44 , Írta: Hegyi András
Bookmark and Share

Bár az igazán nagy bejelentés szombatra várható, hiszen akkor tudjuk meg, hogy hány gumiszállító maradhat a MotoGP-ben, azonban már a pénteki napot is a nagy horderejű bejelentések napjának tekinthetjük a Japán GP-n. Eldőlt, hogy ki lesz az új gyári hondás az amerikai Nicky Hayden távozása után – a 2006-os világbajnok ugyebár a Ducatihoz igazolt le jövőre.


hirdetés
    Nos semmiféle meglepetés nem történt, hiszen beigazolódtak azok a pletykák, amelyekről több hónapja lehetett hallani már. A spanyol Daniel Pedrosa új társa a 22 éves olasz Andrea Dovizioso lesz, aki idén debütált a királykategóriában. A 2004-es 125-ös világbajnok egy évre írt alá és Max Biaggi 2005-ös távozása után ő az első olasz a gyári Honda alakulatban. Dovi idei szatellit hondás csapata viszont megszűnik az évvégén. A JIR-Scot Honda együttműködése nem folytatódik. Az olasz-monacói JIR csapat nem kapott 2009-re motort a Hondától, amiért valószínűleg ki is száll a MotoGP-ből. Az olasz Scot alakulat viszont maradhat a királykategóriában azzal a japán Yuki Takahashival, aki felköltözik a 250-ből. A 250 jövőjével kapcsolatban is fontos dolgok történtek. A gyártók szövetsége, az MSMA többhónapos tárgyalás és vita után végre közzétette az első technikai szabálytervezetet a 250-et felváltó új négyütemű kategória számára. A tervezet szerint maximum négyhengeres, 600 köbcentis motorok indulhatnának, amelyeknek limitálva lenne a fordulatszáma 16 ezres percenkénti fordulatszámnál. A különböző hengerelrendezésű motoroknak pedig különböző lenne a súlyuk is.



    A sajtótájékoztatók mellett a pályán is zajlódtak az események. A 250-ben szárazon és vízen is egyaránt az a spanyol Alex Debon volt a leggyorsabb, aki jövőre elhagyhatja a kategóriát. A MotoGP-ből és a szuperbike vb-ből is vannak ajánlatai. A magyar Tóth-csapatnak ellenben felemás napja volt. A nedves aszfalton nem igazán ment a spanyol Hector Barberának, csak a 9. idő volt az övé a szabadedzésen, a száraz időmérőn viszont a 3. helyen zárt. Tóth Imre délelőtt a 19., délután a 23. helyen végzett.

    A MotoGP-ben két ellentétes forgatókönyvet láthattunk. Az 1. szabadedzésen a vizes pályán Hayden volt a leggyorsabb, jelezve, hogy a Michelin gumik nagyon jók esőben. A 2. szabadedzésen viszont száraz körülmények között a ducatis Casey Stoner volt a legjobb, akinek már kevésbé fáj a sérült keze. Valentino Rossi is elégedett lehet. Ugyan rengeteg futóműgondja volt, de a 3. helyre azért jó volt. Ha a vasárnapi versenyen is maradna a pénteki sorrend, akkor Rossi megszerezné a 8. vb-címét!

    Motegiben azonban nem csak Rossiék voltak a középpontban, hanem Michael Schumacher is. A hétszeres Formula-1-es világbajnok a Ducati MotoGP gépei után életében először kipróbált egy szuperbike vb motort is, egy Honda CBR1000RR-t. A világbajnok holland Ten Kate csapatnál tesztelt a franciaországi Magny-Cours-ban, ahol csak alig 3 (!) másodperccel volt lassabb a gyári hondásoknál, a spanyol Carlos Checánál és a japán Ryuichi Kiyonarinál.






A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Kawasaki ER-6n Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár