hirdetés
2008-10-06 09:15:48 , Írta: Hegyi András
Bookmark and Share

Igencsak emlékezetes volt a jubileumi 20. Ausztrál Nagydíj. A 20 éves Mike Di Meglio a legfiatalabb francia világbajnok lett és megszerezte a franciák 5. vb-címét. 1991 után újra mindhárom kategóriában a rajtelsők lettek a nagydíjgyőztesek is. A 250-ben az olasz Marco Simoncelli egy nagyon izgalmas párharc végén diadalmaskodott a spanyol Alvaro Bautista ellen és az idei 5. sikerével megint egy hatalmas lépést tett a vb-aranya felé. A MotoGP-ben a trónfosztott tavalyi ducatis világbajnok, az ausztrál Casey Stoner Di Meglióhoz hasonlóan nagyon fölényesen nyert, azaz július óta első ízben tudott újra győzni. Ez volt Stoner idei 5. nagydíjgyőzelme. A királykategóriában a 8-szoros világbajnokot, az olasz Valentino Rossit is ki kell emelni, hiszen a 12. rajtkockából felzárkózott egészen a 2. helyig!

hirdetés


    Nekünk magyaroknak is felejthetetlen marad a 20. Ausztrál GP! Talmácsi Gábor a 8. ausztráliai versenyén első alkalommal végre valahára dobogóra állhatott. Míg a vb másik magyar tagja, Tóth Imre is a karrierje legjobb ausztrál viadalát tudhatja magáénak. A 23 éves Tóth Imi a hétvégén felülhetett sérült csapattársa, a spanyol Hector Barbera gyári Apriliájára és egyből a pályafutása legjobb 250-es eredményét érte el a 13. helyének köszönhetően – Tóth Imre a 125-ben már volt kilencedik is.


  
     Honfitársunknak ez volt az 5. pontszerző nagydíja a negyedliterben és a korábbi négy versenyen mindig a 15. helyen intették le. A Tóth-csapat magyarja elrontotta a startját, de utáni az eddigi egyik legjobb vb-teljesítményét nyújtotta száraz pályán. Tóth a 21. helyről kezdte meg a felzárkózást. Hamar előrejött a 16. helyig, majd fél távtól a cseh Karel Abrahammal és az olasz Alex Baldolinivel meccselt a 14. helyért. Ezalatt többen buktak valamint technikai okok miatt kiálltak – az olasz Mattia Pasini a 6. helyről elesett, a japán Hiroshi Aoyama a 4. helyről motorgondok miatt feladta, míg a cseh Lukas Peseknek az utolsó körben fogyott ki a benzine - , amiért Tóth Imre még feljebb kerülhetett. Végül nem bírt a két riválisával, de a 13. helye így is bíztató lehet a jövőt illetően.






A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki ER-6n Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár