hirdetés
2008-11-19 10:31:25 , Írta: Hegyi András
Bookmark and Share

Az idei jubileumi 60. gyorsasági világbajnokságnak volt egy negatív rekordja is. Az idei szezonban volt a legtöbb bukás. A három kategóriában, az edzéseket és a versenyeket is beleszámítva, összesen 876 baleset történt!

hirdetés



    A 876 bukás nagyon sok! Hiszen ez azt jelenti, hogy a 18 nagydíjon átlagban 48 bukás történt, azaz kategóriánként minden nagydíjon volt legalább 16 baleset! Hogy milyen soknak számít a 876 bukás, elég megemlíteni két adatot. 2007-ben, az első 800-as idényben, csak 672 bukás volt, azaz idén több mint 200 balesettel több történt. Míg az eddigi abszolút rekord is messze elmarad az ideitől. 2005-ben, amikor ugyebár még ezres gépek voltak a MotoGP-ben, „csak” 737 balesetet történt. A legtöbb bukás a 125-ben volt, míg a legkevesebb a MotoGP-ben. A 125-ben a 17 nagydíj alatt összesen 463 bukás következett be. A legtöbbször a brit Bradley Smith és a francia Jules Cluzel találkozott az aszfalttal. Mindketten 19-szer estek el. A 250-ben a 17 nagydíj alatt 259 bukást regisztráltak. Az összes kategóriát figyelembe véve pedig a negyedliterben vannak a legnagyobb bukáskirályok. Az olasz Mattia Pasini és a cseh Karel Abraham ugyanis 23-23 alkalommal esett el. Érdekesség, hogy a három géposztály világbajnoka közül a 250-es világelső, az olasz Marco Simoncelli bukott a legtöbbször. Simoncelli a 250-es bukáslistán a 6. helyen zárt a 11 balesetével. A királykategóriában összesen 154 bukás történt és a legnagyobb motortörő a francia Randy De Puniet volt. A hondás 22-szer amortizálta le a gépét. Ez nem kis pénz az RC212V esetében! A bukások számából kiindulva pedig az is megmagyarázható, hogy miért nem tudta Casey Stoner megvédeni a vb-címét Valentino Rossi ellenében. A ducatis ausztrál idén 10-szer bukott, ráadásul háromszor versenyek alatt. Ellenben a Doktor csak 4-szer esett el és csak egyszer verseny közben!



    A bukások ugrásszerű növekedésének a hátterében több ok húzódik meg. A legfontosabb az eső! Az idei szezon mindenidők egyik legesősebb idénye volt. A 18 nagydíj közül 16 viadalon legalább egy napig esett. Csak a Katari és a San Marinói GP volt teljesen száraz. Az eső, a változékony idő önmagában is veszélyes, míg a motorok beállítása is nagyon nehéz volt a szeszélyes időjárási körülmények között. Megint csak elég a Stoner-Ducati páros példáját felhozni. Stoner fantasztikus volt az edzéseken, hiszen 9-szer a pole pozícióból indulhatott, azonban mégis csak hatszor tudott győzni. A bukások számának a drasztikus növekedésében a gumik és a motorelektronika egyre gyorsabb fejlődése is szerepet játszott. Az egyre hatékonyabb gumik és motorelektronika révén a motorosok lehetőségei még inkább megnőttek. Nagyobb lett a dőlésszög, nagyobb lett a kanyarsebesség, míg rövidebb lett a féktáv – ezek főleg a MotoGP-re igazak - , aminek révén a pilóták sokkal többet kockáztatnak. Ez pedig mint láttuk, nagyon sok bukáshoz vezetett. Szerencsére azonban a motorok fejlődésével párhuzamosan a pályák biztonsága is növekszik, amiért kevés volt az igazán súlyos sérülés.

Bukások a MotoGP-n

1. Randy De Puniet  (francia, Honda)  22
 2. Alex De Angelis  (San Marinó-i, Honda)   19
 3. James Toseland  (brit, Yamaha)   13
 4. John Hopkins  (amerikai, Kawasaki)   11
 5. Casey Stoner  (ausztrál, Ducati)   10
 6. Jorge Lorenzo
Marco Melandri
Sylvain Guintoli 
(spanyol, Yamaha)
(olasz, Ducati)
(francia, Ducati)
8
7. Shinya Nakano
Toni Elias 
(japán, Honda)
(spanyol, Ducati)
 7
 8. Daniel Pedrosa
Anthony West 
(spanyol, Honda)
(ausztrál, Kawasaki)
 6
 9. Loris Capirossi  (olasz, Suzuki)   5
 10. Valentino Rossi
Andrea Dovizioso
Nicky Hayden 
(olasz, Yamaha)
(olasz, Honda)
(amerikai, Honda)
 4
 11. Chris Vermeulen
Colin Edwards
Kousoke Akiyoshi
(ausztrál, Suzuki)
(amerikai, Yamaha)
(japán, Suzuki)
 3
 12. Ben Spies
Jamie Hacking
Tadayuki Okada
(amerikai, Suzuki)
(amerikai, Kawasaki)
(japán, Honda)
 1





A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Kawasaki ER-6n Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár