hirdetés
2008-10-22 09:27:04 , Írta: Hegyi András
Bookmark and Share

Négy év után először elmaradnak az igazán nagy izgalmak a jubileumi 10. Valenciai GP-n. Hiszen 2004 után első ízben egyetlen egy vb-cím sem fog eldőlni a szezonzáró Valenciai Nagydíjon. Valenciában, amely 2002 óta mindig egyet jelent az idény utolsó viadalával, eddig ötször avattak világbajnokot.

hirdetés
    2002-ben a francia Arnaud Vincent a 125-ben legyőzte a San Marinó-i Manuel Poggialit. 2003-ban viszont Poggiali lett a világbajnok az olasz Roberto Rolfo ellenében a 250-ben. 2005-ben a svájci Thomas Lüthi lehetett nagyon boldog, hiszen a finn Mika Kallio ellenében megszerezte a 125-ös trófeát. 2006-ban az amerikai Nicky Hayden mehetett a mennybe, hiszen ő lett a MotoGP legjobbja és nem Valentino Rossi. 2007-ben viszont mi magyarok ünnepelhettünk. 2007. november 4-én Talmácsi Gábor világbajnok lett a spanyol Hector Faubel előtt! Idén viszont már majdnem minden helyezés is eldőlt Valencia előtt. A három egyéni vb-cím mellett a gyártói vb-aranyak is gazdára találtak már mindhárom géposztályban. A MotoGP-ben már az első három hely sorsa is végérvényesen eldőlt – 1. Rossi, 2. Casey Stoner, 3. Daniel Pedrosa. A 250-ben már csak a 3. hely sorsa bizonytalan – a finn Mika Kallio és a spanyol Alex Debon küzd érte. Míg a 125-ben a 2. helyért Talmácsi Gábor, Simone Corsi és Stefan Bradl között lesz csatározás.


Talmácsi Gábor

    De más miatt is lesznek izgalmak. A Valenciai GP a búcsúzások nagydíja és egyben korszakzáró is a királykategóriában. A MotoGP-ben 60 év után megszűnik a több gumiszállítós rendszer, hiszen 2009-től csak a japán Bridgestone lesz az egyedüli gumis. A francia Michelin 1973 után száll ki a vb-ből és Valenciában épp ezért a lehető legszebben szeretne búcsúzni. Ahogyan számos motoros is. A MotoGP-ben az ausztrál Anthony West és a francia Sylvain Guintoli szeretne szépen elköszönni – West a szupersport vb-n, Guintoli a brit szuperbike bajnokságban folytatja jövőre. A 250-ben Kallio, a japán Yuki Takahashi és a KTM szeretne jó érzésekkel búcsút inteni – Kallio és Takahashi 2009-ben már a MotoGP-ben versenyzik, míg a KTM kiszáll a kategóriából. A 125-ben is van két távozó. A spanyol Pablo Nieto 28 évesen, 10 szezon után befejezi a karrierjét. Talmácsi Gábor 2001 után elhagyja a nyolcadlitert és 2009-ben már a 250 tagja lesz. Más nagynevű búcsúzó is lesz. A legendás olasz mérnök, technikai igazgató Fiorenzo Fanali 1968 után nyugdíjba megy a vb-ből. Az 57 éves mester – aki jelenleg a Kawasakinál John Hopkins technikai igazgatja -  többek között dolgozott az olasz Giacomo Agostinivel, az amerikai Eddie Lawsonnal és az olasz Max Biaggival is a királykategóriában.

    De mások számára is nagyon fontos a minél jobb szereplés Valenciában. A 250-ben uralkodó bizonytalanság miatt sok nagy név nem tudja még, hogy mi lesz vele. A japán Hiroshi Aoyama, az olasz Mattia Pasini és Fabrizio Lai, a spanyol Debon és a cseh Lukas Pesek körül még teljes a bizonytalanság, amiért mindenáron meg akarják mutatni, hogy ők igenis érdemesek arra, hogy a vb-ben maradjanak. Az idei világbajnokok is a nevükhöz méltóan akarnak szerepelni. A 125-ös világbajnok Mike Di Meglio és a 250-es világbajnok Marco Simoncelli még sosem volt érmes Valenciában, amit az elkövetkező vasárnap mindenképpen pótolni szeretnének. Az immár 8-szoros világbajnok Rossi is csak a győzelemben gondolkozik. Nem csoda, hiszen az elmúlt három évben sosem sikerült a versenye a Ricardo Tormo-pályán. A Doktor, aki kétszer már győzött Valenciában, 2005-ben megsérült az edzésen, amiért nem nyerhetett: a 15. helyről a 3. helyig tudott előrejönni. 2006-ban Rossi a karrierje legrosszabb nagydíját tudhatta magáénak. Valencia előtt ő vezette az összetettet, de a versenyen bukott, csak a 13. helyen érkezett be, amiért elvesztette a már megnyertnek hitt vb-címet Hayden ellenében. 2007-ben viszont a vb második helyét vesztette el. Az edzésen eltörte a kezét, majd a nagydíjon motorhiba miatt ki kellett állnia.






A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki ER-6n Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár