hirdetés
2008-08-29 13:14:29 , Írta: Hegyi András
Bookmark and Share

A San Marinó-i GP 1981 óta létezik és idén 11. alkalommal rendezik meg. A viadalt eddig három olasz helyszínen, Imolában, Mugellóban és Misanóban bonyolították le. A nagydíj 2007-ben 14 évnyi szünet után került vissza a naptárba.

 

hirdetés

 

Nagydíjtörtént


A versenyt 1981 és 1993 között San Marinó-i Nagydíjnak hívták, míg tavaly óta a hivatalos elnevezése San Marinó-i és Rimini Riviéra Nagydíj. A viadalt 1981-ben és 1983-ban Imolában, 1982-ben, 1984-ben, 1991-ben és 1993-ban Mugellóban, míg 1985-ben, 1986-ban, 1987-ben és 2007-ben Misanóban - a település teljes neve Misano Adriatico – rendezték meg. A San Marinó-i GP-n 3-szor 50-es, 4-szer 80-as, 9-szer 125-ös, 9-szer 250-es, 9-szer 500-as és egyszer MotoGP versenyeket tartottak. A misanói pálya 1972-ben épült fel és tavaly újították fel teljes egészében. A misanói aszfaltcsík 1985 és 1987 között 3488 méteres volt – az 500-as viadal 35 körből állt! Az új misanói pálya 4180 méteres, a célegyenes 600 méteres rajta, a szélessége 12 méter, 5 bal- és 9 jobbkanyar található rajta.

 

A legjobbak


A San Marinó-i GP-n kettőnél több versenyt senki sem nyert. Az 50-ben a spanyol Ricardo Tormo, a 125-ben az olasz Maurizio Vitali és Fausto Gresini, a 250-ben a német Anton Mang, míg az 500-ban az amerikai Eddie Lawson és Randy Mamola is 2-2 diadalt aratott. Az olasz Loris Reggiani egyedüliként két géposztályban, a 125-ben és a 250-ben is a legjobb tudott lenni. A márkák közül a Yamaha a legeredményesebb a maga 7 nagydíjgyőzelmével: kétszer a 250-ben, ötször az 500-ban nyert.

 

Rainey drámája


Misano a múltban a vb egyik leghírhedtebb és legveszélyesebb pályája volt, ahol több súlyos baleset is történt. 1989-ben a pálya használhatatlansága miatt sztrájkoltak az 500-as gyári pilóták – a szakadó esőben csak a privát versenyzők rajtoltak el. 1991-ben a japán Noboru Ueda a 125-ben nekirohant a pályát szegélyező betonkerítésnek és súlyos sérüléseket szenvedett el. 1992-ben el is maradt a nagydíj. Egy évvel később viszont tragédia történt Misanóban. A pályán az Olasz Nagydíjat rendezték meg 1993. szeptember 5-én. A verseny 10. körében történt a végzetes baleset. Az amerikai Wayne Rainey, aki 1993-ban a negyedik 500-as vb-címéért küzdött, a 10. körben bukott. A célegyenes utáni kanyarban, 160-as tempónál elesett. A yamahás Rainey, aki az amerikai Kevin Schwantzcal küzdött a vb-címért, letért az ideális ívről és amikor korrigálni akart, a gázadásnál, a nem megfelelő aszfaltminőség miatt, egy mélyedésben ledobta magáról a motorja. Rainey-nek eltört 6 csigolyája és megsérült a gerincvelője. A 33 éves motorosnak lebénult mindkét lába és örökre tolószékbe kényszerült!

 

Curvone Veloce


Curvone Veloce, azaz Gyors Nagykanyar. A kanyart nem véletlenül nevezték el így Misanóban, hiszen ez a vb leggyorsabb kanyarja. A MotoGP-ben a jobbos fordulót megközelítőleg 290-es tempóval veszik be a motorosok.

 

Rossi pályája


Misano sok tekintetben az olaszok pályája. A 12 nagydíjgyőzelmükkel az olaszok a legeredményesebbek rajta. Míg nagyon sok olasz illetve San Marinó-i bukósisakos a pálya közelében született és él is. Alex De Angelis a pályától alig 40 kilométerre található Riminiben született. Mattia Pasini és Marco Simoncelli viszont szinte a pálya tőszomszédságában, két jól ismert tengerparti üdülőhelyen lakik. Pasini Riccionéban, Simoncelli Cattolicában lakik. De Valentino Rossi számára is a San Marinó-i GP jelenti az igazi hazai viadalt. Szülővárosa és a lakhelye, Tavullia csak 20 kilométerre van a pályától. Amely nagyon fontos Rossi karrierjében. A Doktor itt próbált ki először egy versenygépet. Egy Aprilia SP-t, amelyet az egyik barátja adott neki kölcsön. Ezt követően határozta el Rossi, hogy versenyezni akar!





A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Kawasaki ER-6n Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár