hirdetés
2008-08-27 14:14:56 , Írta: Hegyi András
Bookmark and Share

Tavaly a királykategóriában 1991 után vesztett első ízben a Michelin. A francia gumigyár idén is veszthet a japán Bridgestone ellen. Az első 12 nagydíj után a Michelin rosszabbul áll, mint 2007-ben, míg semmi jel nem utal arra, hogy fel tudná venni a versenyt a riválisával.

hirdetés
Tavaly ilyenkor a Michelinnek négy, a Bridgestone-nak 8 győzelme volt. Idén a győzelmi arány 9-3 a japánoknak. De van ennél még fájóbb dolog is a franciáknak. Kikaptak három olyan pályán is, ahol a múltban egyeduralkodó volt a Michelin és a Bridgestone még sosem győzött. Az olaszországi Mugellóban 1992, a hollandiai Assenben 1991, míg a németországi Sachsenringen 1998 után első ízben szenvedett vereséget a Clermont-Ferrand-i cég. Ellenben a Bridgestone először nyerte meg az Olasz, a Holland és a Német GP-t. Ráadásul a Michelinnek az is nagyon fájhat, hogy pont az a Valentino Rossi vezeti a MotoGP összetettjét, aki nyolc szezon után elhagyta a márkát és idén átigazolt a Bridgestone-hoz.


Rossi idén váltott Bridgestone-ra és jelenleg vezeti a viláhbajnoki összetettet

Pedig a Michelin a tavalyi történelmi kudarc után visszavágásra készült. A Michelin nyomására új gumiszabályokat hoztak, aminek értelmében több gumit lehet használni a nagydíjakon. Míg a Michelin sokkal több pénzt költ el idén a fejlesztésekre, mint tavaly. Ezek a változások azonban semmit sem értek. A Michelinnek a szezon elején nem volt gondja a tapadással és többé-kevésbé a versenytávot is végig bírták a gumijai. Jelenleg viszont már a gumik nem megfelelő tapadásával is problémája van a Michelinnek. Az első és a hátsó gumik sem tapadnak megfelelően. Pontosabban úgy, hogy versenyképesek legyenek a Bridgestone-nal. A Michelin másik fő problémája az, hogy nincsen saját tesztcsapata. A Michelinnek a versenyek alatt is tesztelnie kell, ez pedig késést jelent a japán ellenféllel szemben. A Michelin legfőbb problémája azonban az, hogy a Bridgestone-nal ellentétben még mindig nem tud olyan gumikat gyártani, amelyek alkalmazási területe nagyon széles. A Michelin mindig is nagyon speciális gumikat gyártott a múltban – nagyon sokszor a nagydíjak alatt gyártott le gumikat az adott pálya- és időjárási viszonyokra. Ez viszont tavaly óta már nem lehetséges. És a Michelin továbbra is nagyon pálya- illetve időjárásfüggő a Bridgestone gumikkal ellentétben. Amelyek sokkal alkalmazkodóbbak, azaz nem függnek annyira a különböző viszonyoktól. Ezt maga Jean-Philippe Weber, a Michelin MotoGP felelőse is elismerte. Weber szerint a Michelin még mindig nem szakított kellően a hagyományaival, azaz a régi fejlesztési és gyártási eljárásaival, amiért hátrányban van a Bridgestone-nal szemben.


A Hondának sem tetszik a Michelin munkája. Pedrosa nagy eséllyel jövőre már Bridgestone-nal megy

Túl szűk a Michelin gumik alkalmazkodási képessége, amiért sokkal kevésbé versenyképesek az adott nagydíj állandóan változó feltételeihez. Ez pedig akár odáig is vezethet, hogy a Michelin Rossi után a Honda gyári csapatát is elveszítheti. Hiszen már nem csak Daniel Pedrosának, hanem a HRC-nek sem tetszik a Michelin munkája.





A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Kawasaki ER-6n Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár