hirdetés
2008-08-20 22:37:21 , Írta: Hegyi András
Bookmark and Share

Stoner és Rossi beteg volt, a Yamaha és a Suzuki új blokk nélkül, új aszfalt...

hirdetés
Stoner és Rossi beteg volt

A MotoGP két éllovasa is betegen motorozott a Cseh GP-n. Casey Stoner megfázott a nagydíj előtt, elkapott valamifajta influenzát, amely kihatott a gyomrára is. Valentino Rossi fülgyulladással és szemgyulladással érkezett meg Brnóba – a jobb füle volt beteg, míg a jobb szemén árpa is volt. Az edzéseken még szedett gyógyszert, de a versenyre a jobb koncentráció érdekében már nem vett be semmit.



Stoner és Rossi kibékült

Az Amerikai GP után Stoner és Rossi között elég feszült volt a hangulat, hiszen az ausztrál szerint a Doktor túl agresszív volt és szabálytalanul is motorozott. A Cseh GP előtti sajtótájékoztatón viszont Stoner már átértékelte a korábbi mondatait és a két szupersztár kezet is fogott egymással. Ez a békülés azonban nem jelenti azt, hogy a két rivális ezentúl teljesen azonos véleményen lenne. Stoner szerint nem azért bukott Brnóban, mert Rossi egyre jobban megközelítette volna őt. Míg Rossi azon a véleményen van, hogy Stoner igenis érezte a nyomását.


A Yamaha és a Suzuki új blokk nélkül


Chris Vermeulen

A Cseh GP-n a Yamaha és a Suzuki még nem vetette be a beharangozót új motorjait. A Suzuki a megszokott hibrid GSV-R gépét indította el, míg a Yamaha csak kisebb módosításokat hajtott végre a motorelektronikán és a futóművön. Mindkét márka a verseny utáni kétnapos teszten próbálta ki először az újdonságait.


Edwards és Toseland Rossi gépén


James Toseland

A Yamaha tartja az ígéretét és a szatellit Yamaha Tech3 folyamatosan megkapja a gyári csapat fejlesztéseit is. Colin Edwards és James Toseland a Cseh GP-n már azzal a motorral versenyezhetett, amellyel Rossi nyert az Amerikai GP-n. Rossi YZR-M1 gépe pörgősebb és ezáltal erősebb is.


Új Honda idom


Dani Pedrosa

A gyári hondás Daniel Pedrosa új áramvonalidomot kapott. A Honda főleg a farokidomot módosította. A hátsó idom sokkal elnyúltabb és vékonyabb lett, míg a levegőnyílások immár nem hátul, hanem oldalt találhatóak.


Új aszfalt

12 év után teljesen új aszfaltréteget kapott a brnói pálya. Ez volt az 1987-ben felépült Masaryk-pálya eddigi legnagyobb felújítása. A munkálatok 2007. decembere és 2008. májusa között folytak. Felszedték az eredeti, 1987-es és az arra 1996-ban ráterített aszfaltréteget. A munkák 150 millió koronába, azaz 2.12 millió euróba kerültek. A hatalmas beruházás ellenére a motorosok nem voltak teljesen elégedettek, mivel nem tűntek el teljesen a mélyedések. Rossiék szerint a gödröknek csak a 80 százaléka szűnt meg.



A legjobb nagydíj

A csapatok szövetségének, az IRTA-nak a választása értelmében a tavalyi vb legjobb nagydíja a Cseh GP lett. Brnó 1999 és 2004 után kapta meg újra az elismerést. A jelenlegi nagydíjak közül csak a Mugellóban megrendezett Olasz GP volt többször az év legjobbja: négyszer volt a szezon viadala. A Katalán és a Valenciai GP is három-három alkalommal volt a legjobb.


Az Aprilia 750-es gépeket akar

Az előzetes terveivel ellentétben az Aprilia mégis szeretne indulni a 250-et 2011-től felváltó új négyütemű géposztályban. Az idei Holland GP-n elfogadták, hogy az új géposztályban legfeljebb 600-as gépek vehetnek részt, amelyek maximum négyhengeresek lehetnek. Az Aprilia azonban jelezte, hogy már szabálymódosítást akar, mivel szeretne kéthengeres motorokkal indulni. A noaleiek pedig azt szeretnék, ha ezek a gépek 750 köbcentisek lennének. Nem véletlenül. Az Aprilia ugyanis rendelkezik V2-es 750-es blokkal.






A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Kawasaki ER-6n Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár