hirdetés
2008-10-28 09:35:42 , Írta: Hegyi András
Bookmark and Share

Casey Stoner úgy nyert az elmúlt vasárnap, ahogyan tőle mindig is megszoktuk. Nagyon magabiztos, nagyon fölényes és nagyon egyértelmű volt. Sehol egy hiba, sehol egy megingás az egész verseny alatt. Pedig fájt a sérült bal csuklója! Amelyet csütörtökön műtenek meg és amely operáció nagyon kockázatos. Ha nem sikerül tökéletesen a műtét, akkor az akár Stoner karrierjébe is kerülhet!

hirdetés

    Stoner még az augusztusi San Marinó-i GP alatt, az első misanói edzésnap után kezdte fájlalni azt a bal csuklóját, amelyet 2003 nyarán tört el a 125-ös géposztályban. Stoner röntgenleletét a MotoGP orvosai elküldték amerikai, ausztrál és olasz ortopéd specialistákhoz, akik egyöntetűen két dolgot állapítottak meg. Stoner 2003-as csuklósérülése kiújult, amit azonnal meg kell operálni. Sőt volt olyan szakvélemény is, amely szerint a 2003-as sérülés sosem gyógyult meg igazán, hiszen a törött sajkacsont az egyik legnehezebben gyógyuló csontja az embernek. Az elmúlt hat évben az állandó megerőltetés és a sok bukás miatt a törött sajkacsont ismét megsérült. Csontdarabok váltak le róla, míg a rögzítő fémkapocs elhajlott benne. Stoner és a Ducati nagydíjról nagydíjra tervezte a jövőt. Az orvosi szakvéleményeket igazán nem figyelembe véve! Stoner és a Ducati versenyezni és minél jobb eredményeket akart. A fájdalom egyik nagydíjon erősebb, míg a másokon kisebb volt. Ausztráliában és Valenciában kevésbé fájt Stoner csuklója, amiért fölényesen nyert, ellenben Malajziában és Indianapolisban nagyon érzékeny volt a törött sajkacsont, amiért még dobogóra sem állhatott a vezérducatis. A Malajziai GP után Stoner nem is akart indulni Valenciában, de aztán meggondolta magát. Neki lett igaza! Stoner sérülése tehát nagyon ellentmondásos. Amiért az orvosok két részre szakadtak. Vannak, akik a műtét mellett pártoskodnak, míg vannak, akik szerint egy műtét véget vethet Stoner karrierjének. A műtétet támogatók szerint is veszélyes az operáció, azonban szerintük nélküle nagy mértékben rosszabbodhat Stoner állapota, amely után még nehezebb lenne a gyógyulás. Az ellenzők - akik között ott találhatjuk a MotoGP legendás főorvosát, az olasz Claudio Costát is – szerint viszont pont a műtét az, amely elősegítheti Stoner pályafutásának a végét. Az ellenzők szerint Stoner képes sérült csuklóval is motorozni és főleg győzni, míg a sérülést más módszerekkel is lehet enyhíteni. Az ellenzők két motoros példáját hozzák fel. Az amerikai Kevin Schwantz és az olasz Doriano Romboni hasonló csuklósérüléssel bajlódott, mint Stoner és a műtéteik után pedig abba is kellett hagyniuk a karrierjüket!

    Stoner viszont döntött. Az elmúlt hónapokban körbeutazta a világot, hogy a legjobb specialistáktól kérjen tanácsot. A zömük pedig azt mondta neki, hogy vállalja a rizikót. Stoner elfogadta a véleményüket. A műtét nagyon kényes és bonyolult lesz. Stoneren csontátültetést hajtanak végre annak érdekében, hogy stabilizálják a sajkacsont törését. Emellett pedig ki kell tisztítani a bal csuklóját a csontszilánkoktól is. Stoner ma még teszteli Valenciában az új, karbonvázas DesmosediciGP9-et, majd csütörtökön kés alá fekszik Olaszországban. Utána pedig jön a háromhónapos kényszerpihenő és a várakozás. Stoner kihagyja a novemberi Jerez de la Frontera-i valamint a januári sepangi teszteket, hogy aztán előreláthatólag február elején újrakezdhesse a teszteket Phillip Islanden. Stonernek tehát rekordidő alatt kell felépülnie és erőnlétileg felkészülnie az idényre. Stoner általában november és február között végzi el az erőnléti felkészülését Ausztráliában. A közel négyhónapos edzések helyett azonban 2009-re pár hét alatt kell felkészülnie! Stoner tehát karrierje legnehezebb időszaka elé néz. A Valenciai GP után bevallotta, hogy egy kicsit ideges a műtéte miatt, hiszen van esély arra, hogy komplikációk merüljenek fel! A műtét akár Stoner karrierjébe is kerülhet! Ehhez csak annyit, Stoner a Malajziai GP előtt ünnepelte a 23. születésnapját!




A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Kawasaki ER-6n Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár