hirdetés
2008-08-19 12:48:13 , Írta: Hegyi András
Bookmark and Share

A napokban rengetegen tárgyaltak és rengeteg pletyka látott napvilágot a MotoGP háza táján.

hirdetés
Az Amerikai GP-vel ellentétben – Laguna Secában ismét aláírt a Yamahához Valentino Rossi és Colin Edwards – a Cseh GP-n semmi újat nem tudtunk meg igazán a 2009-es csapatösszeállításokkal kapcsolatban. Ennek ellenére rengetegen tárgyaltak és rengeteg pletyka látott napvilágot.

Nyolc dolog biztos egyelőre a MotoGP-ben. Hét motorosnak, Casey Stonernek, Rossinak, Edwardsnak, Jorge Lorenzonak, Daniel Pedrosának, James Toselandnek és John Hopkinsnak van szerződése már 2009-re. Míg az egyre kevesebb szponzor miatt azért lassabbak a tárgyalások is, mert a csapatok szerződési, pontosabban anyagi ajánlataival nagyon sokan elégedetlenek. Pedig a szponzoroknak egyre kevesebb pénze van a MotoGP-re, azaz csak Valentino Rossi kaphat nagyon nagy pénzeket. De Rossi egy teljesen külön világ! Az alábbiakban a legfontosabb csehországi információkat osztjuk meg. A legnagyobb valószínűség szerint a San Marinó-i Nagydíjon már okosabbak leszünk sok mindenben.


Sete Gibernau

A kétszeres MotoGP ezüstérmes Gibernau, aki 2006-ban vonult vissza, jól láthatóan vissza akar térni. A Katalán GP-hez hasonlóan ott volt Brnóban is. Barcelonához hasonlóan megfordult a Ducatinál és a Kawasakinál is. Gibernau a Kawasakinál esetleg Hopkins társa lehetne, míg a Ducatinál inkább az új Junior Teamnél kapna helyet, mint a gyári csapatban, Stoner mellett.


Anthony West

Az ausztrál volt talán az egyik legnagyobb meglepetése a Cseh GP-nek. Hiszen a brnói 5. helye volt az eddigi legjobb eredménye a királykategóriában. West eddig csak két 7. hellyel büszkélkedhetett még a tavalyi Amerikai és Japán GP-ről. West eredményét a Kawasaki csapatfőnöke, Michael Bartholemy is méltatta. Ha West így folytatja, akkor esetleg megtarthatja az állását a zöldeknél.


Nicky Hayden

Bár a Ducati gyári csapatának a vezetője, Livio Suppo folyamatosan tagadja, hogy a 2006-os világbajnok 2009-ben már ducatis lesz, ám a MotoGP-ben uralkodó jelenlegi helyzet mégis ezt támasztja alá. A Hondánál biztos, hogy radikális átszervezések lesznek, míg Marco Melandri jövőre már biztosan nem lesz Stoner társa.


Andrea Dovizioso

A pilóták közül talán Dovi rendelkezik a legtöbb kérővel, ajánlattal. Az olasz a második legjobb hondás és a legjobb privát hondás a mezőnyben, amiért nagyon nagy esélye van arra, hogy 2009-ben Haydent váltsa a gyári alakulatban. Dovizioso azonban manapság nem igazán elégedett a Hondával. Ugyebár a harmadik gyári Honda RC212V-t nem ő, hanem Nakano kapta meg. A Honda jelenleg a Yamaha és a Ducati mögött le van maradva a fejlesztésekben, míg a hondások szenvednek a Michelin gumik miatt is. Dovi tehát több vasat is tart a tűzben. Tárgyal a Ducati új Junior csapatával, míg a Suzukival és a Kawasakival is tárgyalásban van.


Marco Melandri

Macio biztos, hogy elmegy a Ducatitól és két biztosnak tűnő lehetősége van. Az egyik a Honda Gresini csapat, amely annak ellenére nagyon szívesen visszafogadná, hogy tavaly gyakorlatilag faképnél hagyta az alakulatot a korábbi 250-es világbajnok. A másik a Kawasaki, amely állítólag tesztelte is már Japánban az olaszt.

Alex De Angelis

A San Marinó-i sorsa nagyon bizonytalan. A San Marinó-i GP előtt lejár az opciós joga a Honda Gresinivel, amely nem biztos, hogy meghosszabbítja vele a szerződését. De Angelis ezért tárgyal a Kawasakival és az új Ducati Junior Teammel is.


Chris Vermeulen

Vermeulen kétszeresen is nagyon csalódott lehetett a Cseh GP-n. A versenyen nem tudott érmes lenni, míg a futam előtt lejárt az opciós joga a Suzukival, de a márka egyelőre még nem hosszabbított vele. A két félnek leginkább anyagi vitái vannak. Az ausztrál többet szeretne, mint amennyit kínálnak neki. Vermeulen nagyon szeretne továbbra is a Suzukinál maradni, azonban a biztonság kedvéért másokkal is tárgyal. Van ajánlata a Kawasakitól, a Honda Gresinitől és a Superbike VB-ből is. A Ducati és az Aprilia a Superbike-ban gyári támogatást ígér neki.


Shinya Nakano

Nakano egyből élt a gyári Honda adta lehetőségekkel, hiszen a 4. helyével az idei legjobb eredményét érte el. Ennek dacára mégis bizonytalan a jövője. A Honda Gresini nem igazán akar szerződést hosszabbítani vele. A Honda leginkább tesztpilótát lát benne. Azonban mégis lehetséges egy nem igazán várt fordulat. Ha Dovizioso elhagyná a Hondát, akkor Nakano akár Pedrosa társa is lehetne 2009-ben a HRC csapatban!


Alvaro Bautista

A spanyol nagyon örülne, ha 2009-ben a MotoGP-ben indulhatna, ám ennek egyre kisebb a valószínűsége. Ugyan tárgyal a Suzukival és a Ducati Junior Teammel is, de ha nem lesz idén 250-es világbajnok, akkor a legnagyobb valószínűség szerint nem fog felmenni.


Toni Elias

Már-már biztosnak tűnt, hogy a spanyolnak az év végén el kell hagynia a MotoGP-t. Brnóban viszont szenzációs volt, hiszen senki sem gondolta volna, hogy az idei nagyon gyenge szereplése után Elias második lehet. Eliasnak ez volt az első cseh érme a MotoGP-ben. Elias sorsa ugyanaz lehet, mint Westé. Ha a hátralévő nagydíjakon is ilyen jól fog motorozni, akkor van esélye arra, hogy a MotoGP-ben maradjon. Ha nem, akkor kénytelen lesz elfogadni a Yamaha ajánlatát a szuperbike vb-ből. Elias Noriyuki Haga társa lehetne a Yamaha gyári szuperbike alakulatában.


Ducati Junior Team

A Ducati titkos tervei között szerepel egy harmadik csapat indítása is 2009-ben. A jelenlegi gyári csapat és a gyári támogatott Alice Team mellett jövőre a bolognaiak létre hoznák az úgynevezett Junior Teamet is. A csapat közvetlenül a Ducati felügyelete alatt működne, míg az elképzelések szerint nem Bridgestone, hanem Michelin gumikat kapna a csapat. A csapat feltöltésére sok motoros esélyes. A Ducati Gibernau, Bautista, Dovizioso és De Angelis mellett tárgyal még az olasz tesztpilótájával, Niccoló Canepával, a 250-es Mika Kallióval és Marco Simoncellivel is.





A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki ER-6n Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár