hirdetés
2008-10-22 09:31:36 , Írta: Hegyi András
Bookmark and Share

Carmelo Ezpeleta, a gyorsasági vb-t rendező spanyol Dorna vezetője az elmúlt hétvégi Malajziai GP-n bejelentette, hogy ha nem lesz legalább 15 nevező a 250-ben 2009-re, akkor elmarad a vb! Ez a bejelentés nem a Dorna fenyegetése csupán, hiszen a szabálykönyv írja elő, hogy egy vb indulásához minimum 15 motoros kell. Ennyi pedig egyelőre nincs.

hirdetés
    A 250-es nagydíj nagyon felemás helyzetben van. Egyfelől a versenyek színvonala miatt az egyik aranykorát éli, ám a jövőjét illetően mégis a története legnagyobb válságában van. Nyugodtan lehet használni az agónia kifejezést is! Hiszen a 250-nek megvannak számolva a napjai. 2011-ben jön az új négyütemű, 600 köbcentis géposztály a helyére. Amely lehet, hogy előbb fog megérkezni és az is lehet, hogy 2009-ben nem is lesz már 250! A 250-ben nagyon kevés a tőkeerős szponzor a bizonytalan helyzet miatt. A költségek viszont nagyon magasak. Egy olyan alakulat, amely nem gyári motorral indul, egy pilótára egy szezon alatt 1 millió eurót költ el! (Ebben minden költség benne van.) Míg a 250 reklám értéke is nagyon kicsi. Főleg a kisebb alakulatok vannak háttérben, hiszen alig kerülnek reflektorfénybe. Tehát nagyon nagy krízis van. Mindjárt megkezdődnek a 2009-es előszezoni tesztek, de még csak 8 csapat nevezett be és csak 9 pilóta helyzete biztos a jövő évi idényre. Amelyben már nem lesz ott a KTM, a spanyol Blusens Aprilia, a spanyol-olasz Polaris World és a cseh Auto Kelly-CP alakulat sem. Míg az olasz Campetella Racing és a szintén olasz Team Scot sem biztos, hogy benevez. A súlyos helyzetet látva, a Dorna több tehetősebb csapattal is tárgyal annak érdekében, hogy lehetőleg ne egy, hanem több pilótát igazoljanak le. Míg a Dorna már azon is gondolkozik, hogy 2010-re előrehozza az új négyütemű kategória bevezetését. A Dorna pedig nagyban tárgyal a Piaggioval is. A Dorna ugyanis egy új elképzeléssel állt elő. Engedélyezné, hogy az új négyütemű géposztály első éveiben, a MotoGP-hez hasonlóan, a négyütemű motorok mellett a kétüteműek is részt vehessenek.

Mapfre Aspar Team
A spanyol csapatban két motoros helye biztos. Alvaro Bautistáé és Talmácsi Gáboré. Talmával kapcsolatban azonban mégis van bizonytalanság, hiszen nem lehet tudni, hogy melyik Aspar-csapatban fog indulni. Az előzetes elképzelések szerint Talma egy magyar szponzorokkal támogatott Aspar-csapatban indulna, ám egyelőre nincsenek még meg a támogatók. Ha ez a terv nem sikerülne, akkor Talma maradna Bautista csapattársa. Aspar azonban lehet, hogy egy 3. embert is bevesz a csapatába. Hector Faubel maradni akar, míg a friss 125-ös világbajnokkal, a francia Mike Di Meglióval is tárgyal Jorge Aspar Martínez csapatvezető.

Metis Gilera
A világbajnok olasz csapatban az újdonsült világelső, az olasz Marco Simoncelli 2009-ben is a vezérpilóta lesz. De, hogy ki lesz a társa, azt még nem tudni. Simoncelli idei csapattársa, az olasz Roberto Locatelli a legnagyobb valószínűség szerint befejezi a karrierjét. A Piaggio felajánlotta neki az Aprilia új szuperbike csapatának a vezetését. Loca tehát Max Biaggi főnöke lehet. Locatelli helyére két esélyes van leginkább. Az olasz Mattia Pasini és Simone Corsi.

Lotus Aprilia
A spanyol gárda körül teljes a bizonytalanság. A csapatvezető Dani Amatriain mindenképpen folytatni akarja, ám hogy hogyan, az függ a Piaggiótól és a fő szponzortól, a Lotustól is. A Piaggio azt szeretné, ha a Lotus beszállna a szuperbike vb is. Ez pedig nagy hatással lenne a 250-es csapatra is. Egy azonban biztos, Amatriain tárgyal Di Meglióval, Faubellel és a spanyol Aleix Espargaróval is.

Emmi-CafféLatte
A svájci alakulat már készen áll a 2009-es szezonra, amelyben csak egy pilótája lesz. A 2005-ös 125-ös világbajnok, a svájci Thomas Lüthi marad a csapatnál.

WRB-Pons
A spanyol csapat új lesz a 250-ben 2009-ben, hiszen idén csak a 125-ben indult. A kétszeres 250-es világbajnok, a spanyol Sito Pons által irányított új alakulatban Hector Barbera lehet az első számú motoros, míg lehet, hogy Pons a fiát, Axel Ponsot is leigazolja a csapatba.

Team Toth
A vb egyetlen magyar csapata marad a 250-ben, ahogyan Tóth Imrét is láthatjuk 2009-ben. A magyar gárda sok motorossal tárgyal, de egyelőre még nem tudni, hogy ki érkezhet Barbera helyére.

Stop&Go
A hondás thaiföldi csapatban Ratthapark Wilairot helye biztos. Az alakulat azonban lehet, hogy 2009-ben két fős lesz, hiszen tárgyal a spanyol Esteve Rabattal is.

Cardion AB Motoracing
A cseh csapat biztos indulónak számít, ahogyan a csapattulajdonos fia, Karel Abraham helye is betonbiztos.

Yamaha Pertamina
Az indonéz alakulat is ott lesz 2009-ben. Az indonéz Doni Tata Pradita folytatja és elképzelhető, hogy lesz egy új indonéz csapattársa is.

Team Scot
A hondás olasz csapat 2009-ben már felköltözik a MotoGP-be a japán Yuki Takahashival. Azonban az olaszok szeretnének a 250-ben is maradni. Az első számú jelölt a szintén japán Hiroshi Aoyama, aki munkanélküli lett a KTM távozása után. Aoyama leigazolása azonban nagyban függ a Hondától és a szponzoroktól.




2008-10-23 11:08:06

Ilyet még nem is hallottam egyébként. Egy ilyen szintű versenyen főleg vicces lenne

Egyszer volt olyan a páros toronyugrás magyar döntőjében, hogy 2 induló volt. Gondolkodtunk, hogy jó lenne egy ob 3. hely, de végül nem indultunk

2008-10-22 22:10:22

Én szívesen indulnék! Valami szakadt 250-essel, talán befér a Tóth Imiék kamionjába. 15 indulónál tuti pontszerző lennék, lehet több pontot gyűjetnék mint az Imre idén Csak nehogymár elmeradjon a 250-n röhej lenne...

A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Kawasaki ER-6n Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár