hirdetés
2008-10-17 13:51:50 , Írta: Hegyi András
Bookmark and Share

A Malajziai Nagydíj első napján a Yamaha, a Kawasaki, az Aprilia és a KTM volt a főszereplő. A MotoGP-ben mindkét szabadedzésen teljes volt a Yamaha fölény. A világbajnok Valentino Rossi az 1., míg a szatellit yamahás, Colin Edwards a 2. szabadedzésen volt a leggyorsabb.

hirdetés

    Edwardscal kapcsolatban felröppentek olyan pletykák, amelyek szerint 2009-ben a francia Tech3 csapatban mégsem ő, hanem az amerikai Ben Spies indul. Ez azért furcsa, mert Edwards már meghosszabbította a szerződését a jövő évre is, míg a háromszoros amerikai szuperbike bajnok nem rég írt alá a Yamaha gyári alakulatához a szuperbike vb-n. Az ausztrál Anthony West viszont biztos, hogy elhagyja a MotoGP-t és a Kawasakit: a bukósisakos leigazolt a szupersport vb-n szereplő hondás svéd Stiggy Motorsporthoz, amely a korábbi 250-es vb-menő, a svéd Johan Stiegefelt csapata. A 125-ben az Aprilia mindkét motorja remekelt. A délelőtti szabadedzésen az RSA125-tel Talmácsi Gábor, míg az 1. időmérőn Andrea Iannone volt a leggyorsabb. A 250-ben KTM dominancia volt. A szabadedzésen Mika Kallio az első, Hiroshi Aoyama a harmadik lett, az időmérőn pedig fordított volt a sorrend, azaz Aoyama volt a legjobb, Kallio pedig a 3. helyen zárt.
A KTM tehát nagyon versenyképes és Aoyama egyértelműen a tavalyi győzelmét akarja megismételni. Az esetleges siker azonban csak egy hattyúdal lesz a KTM számára. Hiszen az osztrák márka, amely 2005-ben mutatkozott be a 250-ben, bejelentette, hogy kiszáll a kategóriából!



    A bejelentés meglepő, meg nem is. Az elmúlt hetekben a KTM folyamatosan tárgyalt az olasz Mattia Pasini leszerződtetéséről, míg a Japán GP-n Aoyamával előszerződést kötöttek a 2009-es évre. A Malajziai GP előtt azonban a KTM legfelsőbb vezetése úgy döntött, hogy 2009-ben már csak a 125-ben indul a márka. A döntést a KTM azzal indokolta meg, hogy felesleges egy olyan sorozatban részt venni, amelynek nincs hosszú távú jövője. Amely teljesen igaz, hiszen 2011-től a 250 helyét átveszi már egy új négyütemű, 600 köbcentis kategória. A KTM - amelynek a döntése mögött meghúzódhat a jelenlegi világgazdasági válság is - azonban lehet, hogy bosszúból hozta meg a döntését. A KTM, amely folyamatosan ellenezte az új négyütemű géposztályt, egyszerűen becsapva érezheti magát, hiszen 2005-ben a vb-t rendező Dorna még azt ígérte mindenkinek, hogy 2014-ig megmarad a 250 a jelenlegi formájában. A KTM lehet, hogy egy olyan politikai döntést akart hozni, amely még inkább destabilizálni akarja a 250 egyáltalán nem rózsás helyzetét. Hiszen a KTM bejelentése nélkül is krízisben van a negyedliter. Az egyre inkább dráguló költségek, az egyre kevesebb szponzor és az egyre kevesebb reklámbevétel miatt nagyon megfogyatkozott a 250 mezőnye. A 2009-es szezonra egyelőre csak 8 csapat és összesen csak 11 pilóta helye biztos! A spanyol Asparnál Talmácsi Gábor, Alvaro Bautista és Hector Faubel, a svájci Emmi CafféLatte-nál Thomas Lüthi, az olasz Metis Gileránál Marco Simoncelli és Mattia Pasini, a spanyol WRB-nél Hector Barbera, a cseh Cardionnál Karel Abraham, a thaiföldi Stop&Go-nál Ratthapark Wilairot, az indonéz Yamaha Pertaminánál Doni Tata Pradita, míg a magyar Tóth csapatnál Tóth Imre – honfitársunk a szabadedzésen a 17., az időmérőn a 16. időt motorozta -  fog versenyezni. A 250-ben tehát 2009-ben már csak a Piaggio képviselteti magát gyári motorokkal (Aprilia, Gilera). Az új helyzet, a 250 még nagyobb válsága miatt - a KTM előtt a japánok fordítottak hátat a 250-nek – pedig lehetséges, hogy a Dorna már 2010-ben bevezeti az új négyütemű géposztályt!






A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki ER-6n Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár