hirdetés
2008-08-27 15:16:54 , Írta: Hegyi András
Bookmark and Share

A hét végén az utolsó nyári sláger következik a gyorsasági motorkerékpáros világbajnokságon, ahol vasárnap, a nyár utolsó napján 11. alkalommal rendezik meg a San Marinó-i Nagydíjat.

hirdetés
A verseny igazi sláger lesz! Annyi szenzációra lehet számítani. A hondás amerikai Nicky Hayden bejelentheti az átigazolását a Ducatihoz. Az olasz Marco Melandrinak is lehet egy fontos sajtótájékoztatója, amelyen immár hivatalossá tehetik a Kawasakihoz való elszerződését. A MotoGP-ben új szabályokat tehetnek közzé, hiszen a két héttel ezelőtti Cseh GP-n a pilóták és a vb-t rendező Dorna egyetértettek abban, hogy mindenképpen változtatni kell a jelenlegi gumi- és motorelektronikai szabályokon. A három kategória versenyei is slágerlista gyanúsak. Az olaszoknak, a gyártóknak és a pilótáknak a San Marinó-i GP házi versenynek számít, amiért ők nagyon akarnak bizonyítani. A MotoGP-ben szinte biztos a Valentino Rossi-Casey Stoner párbaj. Rossi egyébként rekordbeállításra készül. A királykategóriában több évtizedig megközelíthetetlen volt az olasz Giacomo Agostini csúcsa: Ago 68-szor nyert. Most vasárnap viszont a Doktor befoghatja a honfitársát. Egy másik olasz, Loris Capirossi viszont csúcsdöntést akar. Ha elrajtol vasárnap, akkor a vb történetében ő lesz az, aki a legtöbb nagydíjat teljesítette. Capirex a 277. nagydíjára készül! A 250-ben akár összejöhet egy hatos csatározás is Marco Simoncelli, Mattia Pasini, Mika Kallio, Alex Debon, Alvaro Bautista és Hector Barbera között. A 125-ben még nagyobb lehet az élboly, hiszen Mike Di Meglio, Simone Corsi, Stefan Bradl, Joan Olive, Nicolas Terol, Bradley Smith és elsősorban Talmácsi Gábor mind-mind esélyesnek számítanak.


Manuel Poggiali

A szenzációk pedig már a nagydíj előtt elkezdődtek, hiszen a kétszeres világbajnok Manuel Poggiali kedden bejelentette a visszavonulását. Poggiali - 2001-ben a 125-ben, 2003-ban a 250-ben volt világbajnok – visszavonulása meglepetés is meg nem is. A San Marinó-i motoros még csak 25 éves, azonban 2004 óta már nem jöttek az eredményei, utoljára négy éve volt dobogós. Sokszor volt sérült, a 2007-es szezont ki kellett hagynia, mivel nem talált magának csapatot, míg idén csak négyszer volt pontszerző, a legjobb eredménye egy 6. hely volt. Poggiali helyén az olasz Campetella-csapatban a San Marinó-i GP-n már az olasz Stefano Bianco versenyzik. Poggiali a 9 vb-szezonjában 131 nagydíjon indult, szerzett 12 győzelmet, 35 érmet és 11 pole pozíciót. Poggiali, akit 2003-ban még Valentino Rossi lehetséges ellenfelének tartottak a MotoGP-ben, azonban nem fordított hátat teljesen a vb-nek. Ha versenyzőként nem is, de más minőségben még elképzelhetőnek tartja a visszatérését. Jelenleg azonban az első gyerekének a megszületését várja leginkább!


Poggiali 2001-ben a 125-ben, 2003-ban a 250-ben volt világbajnok

Mindenki nagyon sajnálja Poggialit, hiszen nagyon nagy tehetség, ám nélküle is fantasztikus izgalmakat ígér a San Marinó-i GP. A MotoGP-ben Rossi többszörösen is bizonyítani akar. Pedig a 8. vb-címéért már nyernie sem kellene. Rossi Brnó után már 50 ponttal vezet Stoner előtt. Rossi azonban nem lenne Rossi, ha nem küzdene mindenáron az első helyért. Rossi 2007 után javítani akar, hiszen tavaly motorhiba miatt már az 5. körben ki kellett állnia. Rossi még sosem nyert Misanóban, amely különösen fontos helyszín a számára. A szülővárosa, Tavullia nagyon közel van a pályához, míg a Doktor egy misanói motorozáson döntötte el, hogy motorversenyző lesz. Rossi pedig hazai közönség előtt szeretné beérni Agostinit a nagydíjgyőzelmek számában! De a Stoner-Ducati páros is nagyon készül. Stoner tavaly simán nyert Misanóban, míg a Cseh GP utáni kétnapos teszteken is megelőzte Rossit. Stoner csak egy győzelemmel tarthatja életben a vb-reményeit! Rossi és Stoner mellett a Hondára, a Suzukira, a Kawasakira és a Michelinre kell még odafigyelni. A Hondának és a Michelinnek szinte kötelező a jó szereplés, hiszen a vb legeredményesebb márkája és a francia gumigyár 3 nagydíj óta még éremre sem volt képes. Ha a Michelin továbbra is gyengélkedni fog, akkor a Honda gyári csapata is szakíthat vele! Míg az sem elképzelhetetlen, hogy a Michelin a Formula-1 után kiszorul a MotoGP-ből is! A Suzuki az elmúlt három nagydíjon rendre érmes volt, ezt a sorozatot pedig folytatni szeretné. A Kawa viszont az idei első érmére hajt azt követően, hogy a Cseh GP-n a zöldeknél meglepetésre Anthony West az 5. helyen zárt.

A 250-ben Simoncelli és Pasini Misano közelében lakik és ők ezen a pályán nőttek fel. Pasini újra az évad eleji formájában akar motorozni és 7 GP után érmes akar lenni. Barátja, Simoncelli viszont azonnal ki akarja javítani a brnói hibáját – két kanyarral a cél előtt az elsőről visszaesett a 3. helyre – , míg neki tavalyról is van még elszámolni valója, hiszen 2007-ben Misanóban technikai gondok miatt adta fel a versenyt. A negyedliterből még négy nevet kell kiemelni. A KTM-es Kallio három nagydíj óta képtelen volt dobogóra állni: ha a finn világbajnok akar lenni, akkor mindenképpen le kell győznie Simoncellit. Három spanyolnak, Debonnak. Bautistának és Barberának is ez a terve. Mindhárman tetemes hátrányban vannak Simoncellihez képest, de ha a tudásuk legjavát tudják nyújtani, akkor még minden lehetséges.

A 125-ben a helyzet nagyon hasonló a MotoGP-hez. Annyi a különbség, hogy Di Meglio Rossival ellentétben nem 50, hanem csak 44 ponttal vezet a második helyezett előtt. A lényeg azonban ugyanaz. Az üldözőknek már nem szabad hibázniuk és mindig győzniük kell. A versenyt Talmácsi Gábor egy kis helyzeti előnyben várhatja. A jelenlegi mezőnyből ő az egyetlen, akinek érme van Misanóból. Tavaly egy igencsak emlékezetes viadalon második lett.





A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Kawasaki ER-6n Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár