hirdetés
2008-09-11 12:24:22 , Írta: Hegyi András
Bookmark and Share

Tényleg óriási esemény az, hogy a leghíresebb amerikai pályán Indianapolisban nagydíjat rendeznek.

hirdetés

Az Indianapolis Motor Speedway

Ez a tény nagyon sok pozitívummal járhat. Az Egyesült Államok a világ legnagyobb motorkerékpáros piaca, ahol a MotoGP sosem látott népszerűségre tehet szert. Az sem kizárt, hogy a spanyolországi és az olaszországi méreteket is elérheti a vb népszerűsége. Az első siker pedig már meg is van, hiszen Spanyolország és Olaszország mellett az USA a harmadik ország, ahol egy szezonban legalább két nagydíjat tartanak. Idén fordul elő első ízben, hogy az Államokban két GP legyen! Azaz ami nem sikerült Kínában – sajnos a Kínai GP óriási kudarc volt - , az sikerülhet az USA-ban! Már csak azért is, mert a vb történetében még sosem volt ekkora várakozás egy nagydíj előtt, mint amilyen az Indianapolisi GP-t megelőzi.


Nicky Hayden 2006-os világbajnoki győzelmének is köszönhetően egyre népszerűbb Amerikában a MotoGP

Pár éve még az is kérdéses volt, hogy egyáltalán sikerül-e visszatérnie az Egyesült Államokba a gyorsasági motorkerékpáros vb-nek. Sokáig nem igazán volt érdeklődés a vb iránt az Újvilágból, ám az elmúlt három évben ez a tendencia teljesen megváltozott. Tizenegy év szünet után 2005 óta ismét van Amerikai GP, a vb népszerűsége egyre inkább nő, míg 2007. júliusában egy óriási szenzációt jelentettek be. A leghíresebb amerikai pálya, Indianapolis is csatlakozott a gyorsasági vb-hez. Egy hároméves szerződés értelmében 2008. szeptember 12. és 14. között rendezik meg az első Indianapolis GP-t! Amelyen mindhárom kategóriában, azaz a MotoGP-ben, a 250-ben és a 125-ben is lesznek viadalok.


Laguna Secában csak a MotoGP versenyzői voltak jelen, de Indianapolisban ott lesz a 125 és a 250 is

Az Egyesült Államok a világ legfontosabb piaca a technikai sportok tekintetében is. Ahová nagyon nehéz betörni és ahol nagyon nehéz megmaradni is. Különösen igaz ez a motorkerékpáros vb-sorozatok számára. Már csak azért is, mert Amerikában a motorkerékpársport jelentős hátrányban van az autósporttal szemben. Ez még akkor is igaz, ha az amerikai szuperkrossz bajnokság hatalmas népszerűséggel rendelkezik országos szinten is. A gyorsasági vb mindig elég nagy szünetekkel volt jelen Amerikában. A floridai Daytonában volt Amerikai GP 1964-ben és 1965-ben, majd 1988 és 1991, illetve 1993 és 1994 között a kaliforniai Laguna Seca fogadta a vb-t. Aztán 2005-ben ismét visszakerült Laguna Seca a naptárba, de csak a királykategória, a MotoGP kedvéért. A MotoGP pedig szerencsére alaposan megtette a hatását. A MotoGP iránt évről évre egyre nagyobb lett az érdeklődés. Országis szinten is! A Laguna Seca-i viadal nagyon látogatott és a média is egyre nagyobb teret szentel a vb-nek. Már három országos lefedettségű amerikai tévécsatorna közvetíti a nagydíjakat, amelyek közül az egyik a CBS. Ennek dacára senki sem gondolta volna, hogy rövid határidőn belül a legendás Indianapolisba is megérkezhet a vb. Pláne nem úgy, hogy a MotoGP mellett a 250 és a 125 is helyet kaphat!


Valentino Rossi egyre népszerűbb az Amerikai Egyesült Államokban

A vb-t rendező spanyol Dorna azonban türelmes – már 2000 óta tárgyalt az indianapolisi pálya illetékeseivel - , alapos és megfontolt munkával elérte a célját. Igaz ehhez két másik nagyon fontos tényező is hozzájárult. Egyfelől az amerikai motorosok egyre inkább főszereplők a MotoGP-ben – ugyebár Nicky Hayden 2006-ban világbajnok lett - , másrészről Amerikában is nagyon népszerű az olasz Valentino Rossi. A nagy tekintélyű Forbes magazin tavaly elkészítette a szórakoztatóipar 100 legbefolyásosabb emberének a listáját, amelyen egyedüli motorosként Rossi az 58. helyen volt található!




A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Kawasaki ER-6n Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár