hirdetés
2009-01-13 14:54:33 , Írta: Hegyi András
Bookmark and Share

Mindig is indultak a Dakaron furcsa és nem tereprali versenyekre való járművekkel. Voltak, akik egy 1927-es, 11 lóerős Renault KZ-vel neveztek be. A Citroen CV2, azaz a Kacsa is volt a Dakar mezőnyének a tagja. Két motoros robogóval, Piaggio P200E-vel teljesítette a távot. Idén egy francia csapat mozgó fritőzzé átalakított Toyota pick-uppel keltett feltűnést. Míg a cseh Ivo Kastan egy mindössze 125 köbcentis minimotorral vágott neki a Dakarnak!

hirdetés



    A 45 éves cseh motoros tapasztalt dakarosnak számít. Az első dél-amerikai Dakar-rali előtt nyolcszor már megjárta Afrikát és öt alkalommal célba is ért. Tehát nagyon jól tudja, hogy milyen nehézségekkel kell szembenéznie egy motorosnak. Idén azonban nem egy speciális tereprali géppel, egy átalakított enduro motorral vágott neki a versenynek. Kastan egy különleges célt tűzött ki magának idén. Ő akart lenni az első motoros, aki egy minimotor nyergében teljesíti a távot! A bohém cseh saját maga készítette el a gépét. Egy gyerek krosszgépet, egy Honda XR125-öt  alakított át, amelyet a korábbi motokrossz világbajnok és Dakar-győztes Gaston Rahier tiszteletére, Rahier Honda MK2-nek nevezett el. A motor blokkja mindössze 125 köbcentis, a tankba 18.1 liter benzin fér, a motor 14 collos felniket kapott, míg a gép tömege Kastannal együtt csak 180 kilós. A kis minimotorral már az első három nap is elég sok gond volt. Az első két nap a hátsó lengéscsillapítót többször is cserélni kellett. A 3. nap Kastan a 174. helyen állt az összetettben. Több mint 9 és fél óra hátrányban az éllovas Marc Coma mögött. Aztán a 4. nap már nem bírta a terhelést a kismotor és Kastannak ki kellett állnia!




2009-01-14 21:10:59

3 nap..aki a csekkolásig vagy a sátorverésig eljut..az már NAGY-ember.. A Dakarhoz kell "jóadag" elszántság is, és őrültség is..különben meg elektromos motoros Dakart szívesen néznék..nem tartana sokáig..de környezetkímélő..
A lóERŐ legyen veletek...

2009-01-13 16:26:10

Nem tudom hirtelen eldönteni, hogy őrült vagy nagyon elszánt. Esetleg mind2. De a 3 nap szerintem szép teljesítmény... Legközelebb elektromos motorral fog indulni?

A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Kawasaki ER-6n Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár