hirdetés
2008-04-13 14:36:42 , Írta: Hírszerkesztő
Bookmark and Share

Új szervizintervallumok a BMW-nél A megváltozott használati szokásokhoz igazodik a BMW új szervizkoncepciója.

hirdetés
BMW K1200R

A BMW Motorrad már 1989-ben bevezette motorkerékpárjain a még ma is hosszúnak számító 10.000 km-es szervizintervallumot. Ez egyértelműen jelzi, hogy a BMW az igénybevételt jól bíró, kiforrott műszaki megoldásokkal, kiváló minőségben gyártja motorkerékpárjait, és ezért az üzemeltetésük is kevesebb költséggel párosul.
Az utóbbi években jelentősen mérséklődött a motorok éves futásteljesítménye. A műszaki fejlődéssel párhuzamosan csökkent az előírt rendszerességgel elvégzendő karbantartási munkák terjedelme is. A márkakereskedők és a vásárlók elmondásaiból kitűnik, hogy a felhasználók gyakran megfeledkeznek a 10.000 kilométerenként esedékes műszaki átvizsgáláson és a 20.000 kilométerenként esedékes karbantartáson felül előírt, éves szervizről. Negatívan hathat a jármű műszaki állapotára, ha adott esetben csak háromévente jut el a szervizbe a motorkerékpár, hiszen ez éppen elég hosszú idő ahhoz, hogy elöregedjenek a benne lévő folyadékok és kenőanyagok.
A felhasználók megváltozott szokásaira való tekintettel olyan rugalmas szervizkoncepciót dolgozott ki a BMW, amely a járművek állásidőit is figyelembe veszi. Ez azt jelenti, hogy mostantól jobban befolyásolja majd a szervizintervallumot az eltelt idő, mint maga a futásteljesítmény.
E dinamikus karbantartási koncepció egyik lényeges eleme az a szervizintervallum-kijelző, amellyel 2008-tól szinte valamennyi modelljét felszereli a BMW Motorrad (kivéve az F 650 GS-t, a K 1200 LT-t, valamint a G- és a HP-sorozat tagjait). A jövőben futásteljesítménytől függetlenül évente egy alkalommal lesz esedékes a műszaki átvizsgálás. Azoknál, akik sokat használják motorjukat, emellett érvényben marad a kilométerfüggő szabályozás is. Nekik akkor kell megjelenniük további egy átvizsgáláson, ha több mint 10.000 kilométert tettek meg egy év alatt. Hogy pontosan mikor kell felkeresniük a szervizt, arról motorkerékpárjuk műszerfali multifunkciós kijelzője tájékoztatja majd őket.




A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki ER-6n Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár