hirdetés
2009-02-13 10:07:14 , Írta: Hegyi András
Bookmark and Share

A Formula-1 legnagyobb alakja, a német Michael Schumacher elszenvedte az eddigi legsúlyosabb motorbalesetét. A hétszeres F-1-es világbajnok az elmúlt szerdán a spanyolországi Cartagenában tesztelt, amikor nagysebességnél bukott. Elvesztette az eszméletét, amiért a motoros Schumi első ízben került kórházba. Szerencsére nem sérült meg komolyabban, hiszen szerda este saját felelősségére már ki is engedték a kórházból.

hirdetés
260
Schumacher balesetének a következményei lehettek volna sokkal komolyabbak is! Schumi idén is indul a német szuperbike bajnokságban, az IDM-ben, és Cartagenában egy előkészületi teszten vett részt a csapatával, a hondás Holzhauer Teammel. A német klasszis több napja körözött már a dél-spanyolországi pályán, amikor is szerdán délután 14 óra 50 perckor durván bukott. A célegyenes végén elrontotta a féktávot – hozzá kell tenni, hogy az aszfalt a féktávon tele van gödrökkel – és nagyon csúnyán elesett. Schumi körülbelül 260-as tempónál vesztette el az uralmát a CBR1000RR-je felett – még nem az ABS-sel felszerelt verziót próbálta. Beverte a fejét, ráadásul nagy sebességgel bele is csapódott a gumifalba is. Cartagena nem vb-pálya, amiért a biztonsági feltételek sem vb-színvonalúak, hiszen a gumifal túlságosan is közel van a pályához. Azaz Schumi nem tudta kicsúszni a bukását.



A 40 éves Schumacher egyből elvesztette az eszméletét, amiért a motoros pályafutása alatt első ízben sürgősen kórházba szállították.

Hírzárlat
Schumival a rohammentő 15.40-kor érkezett meg a Murcia városában található Virgen de la Arrixaca kórházba. Ahonnan este 8-kor engedték haza. Schumi a magánrepülőgépével indult haza a svájci otthonába. Schumi állapotáról és sérüléseiről azonban a kórház nem adott, nem adhatott ki hivatalos közleményt. Schumacher ugyanis megtiltotta a kórháznak, hogy bármit is mondjanak róla! Schumacher a saját hivatalos honlapján, a www.michael-schumacher.de oldalon viszont írt a balesetéről. Igaz csak nagyon szűkszavúan. „Egy szuperbike teszten balesetet szenvedtem Cartagenában, és a biztonság kedvéért kórházba mentem. A vizsgálatok megállapították, hogy semmi különösebb bajom nincsen. Nyugodtan kijelenthetem, hogy jól vagyok!”

Reméljük, hogy így van, azonban a kórházból és a pálya személyzetétől kiszivárgott nem hivatalos infok azt állítják, hogy Schumacher megsérült. Az tény, hogy Schumi több percen át nem volt öntudatánál, azaz lehet alapja az agyrázkódásnak. Schumi nyakmerevítővel távozott a kórházból, azaz a nyaksérülése biztosra vehető. Míg számos kórházi hírforrás azt állítja, hogy Schumachernek emellett elrepedt két bordája is, és a mellkasa, valamint a jobb csuklója is megsérült.

Előzmények
Schumacher tavaly óta szinte főállású motoros lett. A MotoGP-ben többször tesztelte már a Ducatit. A franciaországi, olaszországi, spanyolországi, csehországi és a pannoniaringi amatőr versenyek mellett Schumi a német szuperbike bajnokság állandó tagjává is vált. Indult az endurance vb-n is az Oscherslebeni 8 Óráson. Míg a szuperbike vb-n tesztelte a Hondát, a Ducatit és a Yamahát is, amely tesztek után a Honda szerződési ajánlatot is tett neki az idei vb-szezonra. Schumi azonban nem csak versenyzett, hanem bukott is. Azonban a korábbi balesetei után nem vesztette el az eszméletét és nem került kórházba.

Schumi első ízben a franciaországi Bresse-ben érezhette meg az aszfaltot. Tavaly április első hétvégéjén kétszer is bukott a Roadster illetve a Promotion Kupában. Mindkét esetben Triumphfal. Előbb egy Daytona 675, majd egy Street Triple 675 nyergében. Egy héttel később, április 14-én a németországi Lausitzringen tesztelt a német szuperbike bajnokság előtt. Egy olajfonton esett el, de karcolás nélkül felállt. Aztán május 18-án és június 22-én az IDM 2., illetve 4. futamán is találkozott az aszfalttal. Előbb Oscherslebenben, majd a Sachsenringen dobta el a Hondáját. Augusztus 8-án megint Oscherslebenben esett el: az endurance vb edzésén törte össze a motorját. Schumachernek azonban az elmúlt szerdai balesetével ellentétben akkor nem lett baja.

Címkék:  schumacher , IDM , bukás , tesztelés




A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Kawasaki ER-6n Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár