hirdetés
2008-10-28 09:06:11 , Írta: Hegyi András
Bookmark and Share

Nem várt eredmények születtek a szuperkrossz Eb-n a franciaországi Marseille-ben. Az eddig veretlen Benjamin Coisy a kétnapos viadalon még dobogóra sem állhatott, ellenben az olasz Matteo Bonini és a francia Marvin Musquin az idei legjobb formájában motorozott.

hirdetés

    Coisy a szuperkrossz Eb első három fordulójában tarolt, hiszen egyszer sem talált legyőzőre. Marseille-ben, a sorozat 4. és 5. futamán is ő volt a legesélyesebb, ráadásul még inkább jó hangulatban lehetett a versenyek előtt, mivel a Honda francia és európai vezetőivel megállapodott arról, hogy 2009-ben állandó tagja lehet az amerikai szuperkrossz bajnokságnak egy 450-es Hondával! (Coisy 2008-ban már versenyzett Amerikában a Keleti-parti Lites sorozatban az új-zélandi Ben Townley helyén és a 250-es Hondával a 13. helyen végzett.) Marseille azonban igazi hidegzuhany volt Coisynak, hiszen a teljesítménye messze elmaradt a várttól. Az 1. nap már az előfutamában bukott és csak az utolsó esély futamból jutott a döntőbe. Ahol előbb feltartották, majd az utolsó körben hibázott és csak a 7. helyen intették le. A 2. nap sem ment neki. Már a rajtnál elesett, a hajrában pedig lemaradt a dobogóról, hiszen a 4. helyen érkezett be. Coisy biztosnak látszó Eb-címe egy csapásra átértékelődött. Még négy forduló van hátra, két krosszos, a yamahás Bonini és a hondás Marvin Musquin pedig látványos formajavuláson esett át.


Benjamin Coisy

    Bonini és Musquin az MX2-es vb-n indultak idén, de nem igazán tűntek ki. A 23 éves Bonini a 27., a 19 éves Musquin a 14. helyen zárt az összetettben. A szuperkrossz Eb-n viszont már voltak figyelemre méltó eredményeik – a spanyol futamon Musquin harmadik, Bonini ötödik volt. Ez nem véletlen, hiszen mindketten rendelkeznek már jó eredményekkel a múltból. Musquin már volt francia szuperkrossz bajnok, míg Bonini több patinás európai versenyen nyert már. Arra azonban senki sem számított, hogy Marseille-ben az ő párbajukról fog szólni a viadal. Az 1. nap Bonini volt az abszolút főszereplő. Megnyerte az előfutamát, az elődöntőjét, majd a 15 körös fináléban is hengerelt. Övé volt a leggyorsabb kör és rajt-cél győzelmet aratott. Közel 10 másodpercet adott az ifjabbik Musquin fivérnek, aki második lett. A 2. nap aztán fordított volt a sorrend. Méghozzá egy sokkal izgalmasabb verseny végén. Bonini - aki az elődöntőjében bukott, de mégis harmadik lett – úgy tűnt, hogy ismét rajt-cél győzelmet szerez. Az utolsó körökre azonban elfáradt és az utolsó előtti körben a vezetést át is kellett adnia Musquinnek. Ezt követően Bonini mindent megpróbált, de 3 tizedmásodperccel (!) mégis jobb volt nála a francia.


Matteo Bonini és Marvin Musquin

    Bonini és Musquin formáját látva, még minden elképzelhető! Coisy előnye ugyan még mindig tetemes, de még négy forduló hátra van. Ebből kettőt Olaszországban tartanak, ahol Bonini biztos, hogy érezni fogja a hazai pálya előnyét. Már csak azért is, mivel Genovában már nyert is. Boninit pedig más is hajt. Ő az olasz De Carli csapatban a kétszeres világbajnok és kétszeres szuperkrossz Eb-bajnok Antonio Cairoli társa. Azaz Bonini nagyon szeretné folytatni valamint megismételni Cairoli sikereit! Aztán lesz még két futam Münchenben, ahol az egymást követő két versenynap biztos, hogy megteszi majd a hatását.




A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Kawasaki ER-6n Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár