hirdetés
2008-10-17 10:40:00 , Írta: Hegyi András
Bookmark and Share

Azt már szeptember óta tudjuk, hogy az olasz Max Biaggi visszaigazolt az Apriliához, amelynek a vezérpilótája lesz a szuperbike vb-n. Mad Max pedig az elmúlt kedden és szerdán már tesztelte is az RSV4-et Valenciában.

hirdetés

    Mintha nem is múlt volna el 12 év. Biaggi olyan volt a Ricardo Tormo pályán, mint a legszebb apriliás éveiben. Fekete bőrruha és fekete motor. Hiszen a fekete szín határozta meg Biaggit 1994 és 1996 között, amikor is zsinórban három 250-es vb-címet szerzett a noaleiekkel. A fekete ruhás Kalóz – ez Biaggi beceneve - tehát az 1996-os 250-es Ausztrál GP után – amelyet megnyert – ismét Aprilián motorozott. A fekete szín azonban nem hatásvadászat volt. A tesztet Biaggi idei ducatis csapata, a Sterilgarda annak ellenére engedélyezte, hogy Mad Maxnek a szuperbike vb befejezéséig, azaz november 2-ig van szerződése vele. A Sterilgarda azonban azt kérte az Apriliától és Biaggitól, hogy ne használják az Aprilia márkajelzéseit, színeit, míg a tesztről ne adjanak ki semmiféle sajtóanyagot. Így is történt. Ezért volt a bőrruha és a motor is fekete, míg ezért nem tudunk beszámolni arról, hogy milyen köridőket motorozott Biaggi és hogy az újraalakult Aprilia-Biaggi párosnak melyek voltak az első közös benyomásai. A tesztek zárt kapuk mögött zajlódtak le és Biaggi a saját honlapján csak nagy általánosságokat írt le a teszttel kapcsolatban.

 

    Ennek ellenére mégis elég sok mindent lehet tudni a kétnapos tesztről. A valenciai tesztek olyanok voltak, mintha az elmúlt 12 évben Biaggi nem tett volna kitérőt a Hondával, a Yamahával, a Suzukival és a Ducatival. Az Aprilia úgy tett, mint amikor 1994 és 1996 között Biaggi a márka gyári pilótája volt. Igaz már az sem volt véletlen, hogy pont az Aprilia igazolta le Biaggit. Ugyebár a Honda és a Yamaha nem engedte vissza a MotoGP-be Biaggit, míg a Ducati nem akarta a gyári szuperbike alakulatába Mad Maxet. Az ok: Biaggival nagyon nehéz együtt dolgozni. Tudja ezt az Aprilia is, ami ennek megfelelően tartotta meg a valenciai teszteket. Amely egy igencsak exkluzív teszt volt. Ott volt a Piaggio, az Aprilia teljes sportért felelős vezérkara. Valenciában ott volt a Piaggio sportigazgatója, Biaggi korábbi menedzsere Giampiero Sacchi, a Piaggio technikai igazgatója, Gigi Dall’Igna, valamint Biaggi régi-új technikai igazgatója, Giovanni Sandi, aki Biaggi miatt később utazott el a gyorsasági vb Malajziai Nagydíjára is. Sandi 1994 és 1996 között három vb-címig segítette Mad Maxet, aki Biaggi miatt szakít a gyorsasági vb-vel is – Sandi, aki 2006-ban és 2007-ben Jorge Lorenzoval lett 250-es világbajnok, idén Mattia Pasini technikai igazgatója a 250-ben. Az Aprilia csak Biagginak bérelte ki a valenciai pályát! Azaz két napig csak Biaggi motorozott rajta. Míg az Aprilia mindennel ellátta Biaggit. Hiszen két motort, két RSV4-et tesztelhetett folyamatosan Biaggi, aki a vb-címek tekintetében az Aprilia legeredményesebbje a maga 3 vb-aranyával.

    Az 1. nap kevés kört tett meg Biaggi. Esett és a pálya csak délutánra száradt fel. A 2. nap viszont már teljesen száraz körülmények között zajlott le minden. Valenciában tipikus előszezoni tesztek zajlottak le. Biaggi kevés kört tett meg, sokszor sok időt töltött a boxban. Biaggi folyamatosan információkkal látta el a mérnököket. Az 1. nap főleg a helyes ülés és vezetési pozíció beállítása zajlott. Majd a 2. nap Biaggi már sokkal inkább a motor, az RSV4 jelenlegi állapotot mérte fel. Biaggi Valenciában elsősorban a V4-es blokkal és a motorelektronikával foglalkozott. Ez főleg annak tudható be, hogy a futóművel, a vázgeometriával nem igazán lehetett érdemben foglalkozni. Az Aprilia még nem kaphatta meg a Pirelli versenygumijait – ezeket majd a november 4-ei és 5-ei portugáliai teszteken fogja megkapni - , amiért Biaggi sztandard, az üzletben is kapható Pirelli SC3-mal körözött. Köridőkről azonban nem tudunk beszámolni. De nem is ez a lényeg. A lényeg az, hogy az Aprilia, amely 2002 után tér vissza a szuperbike-ba, nagyon komolyan veszi a szuperbike vb-t, ahol Biaggival nagyon sikeres akar lenni.

    Valenciában egyébként Biaggi leendő társának a neve sem derült ki. Az Aprilia jelenleg is tárgyal a spanyol Alex Debonnal és az olasz Roberto Rolfoval, míg az elmúlt napokban a szintén spanyol Aleix Espargaro neve is felmerült.





A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Aprilia RSV4

údaje

Hengerűrtartalom: 998,9 cm3

Max. teljesítmény: 180 LE (132,4 KW) 12500/min-nál

Max. forgatónyomaték: 115 Nm 10000/min-nál

Fék elöl: 320 mm-es dupla tárcsafék, úszóágyazású, 4 dugattyús Brembo féknyereg

Fék hátul: 220 mm-es tárcsafék, úszóágyazású, 2 dugattyús Brembo féknyereg

Gumi elöl: 120/70 ZR 17

Gumi hátul: 190/55 ZR 17

Tengelytáv: 1424 mm

Végsebeség: 293 km/h

Aprilia
Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki ER-6n Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár