hirdetés
2009-01-18 08:51:18 , Írta: Hegyi András
Bookmark and Share

Bár még vasárnap hátra van 341 kilométer összekötő szakasz, azaz egyelőre még csak nem hivatalos végeredményről beszélhetünk, ám ennek ellenére már nyugodtan kijelenthetjük, hogy a 33 éves spanyol Marc Coma győzött az első dél-amerikai Dakar-ralin. A KTM-es 2006 után a második diadalát aratta a világ legnehezebb tereprali versenyén, azaz ő az első, aki a viadalt immár két kontinensen, Afrika után Dél-Amerikában is megnyerte! A spanyolok mellett mi magyarok is nagyon boldogok lehetünk Dési Jánosnak köszönhetően. A KTM-es honfitársunk Varga Ákos és Kátai Péter mellett a 3. magyar motoros lett, aki teljesítette a Dakart!

hirdetés

    Szombaton 791 kilométer volt az össztáv, amelyből 227 kilométert tett ki a szelektív hossza. Az utolsó szelektív szakaszon a 30 éves portugál Helder Rodrigues győzött, aki a Dakar egyik csalódásának számít. A KTM-estől sokkal többet vártak. Az 1. és a 13. szakasz között egyszer sem tudott a legjobb háromban végezni. A 14. szakaszon aztán rajt-cél győzelmet aratott, amely a pályafutása során a 3. szakaszgyőzelme volt a Dakarról. Rodrigues ezzel 2007 után ismét az 5. helyen végzett a Dakar összetettjében.

    Marc Coma is rajt-cél győzelmet aratott és ő is duplázott. Csak ő egészen más értelemben! A gyári Repsol KTM alakulat vezérpilótája az 1. szakasztól és az utolsó szakaszig vezetett a Dakaron, amelyet épp ezért nagyon megérdemelten is nyert meg. Coma a 7. Dakarján – 2002-ben mutatkozott be – a 2. győzelmét ünnepelheti. A francia Cyril Neveu, Hubert Auriol, Richard Sainct, Stephane Peterhansel és Cyril Despres, a belga Gaston Rahier, az olasz Edi Orioli és Fabrizio Meoni mellett ő lett a 9. motoros, akinek legalább két győzelme van a Dakaron. A KTM is ünnepelhet. Ez már zsinórban a 8. Dakar, ahol az osztrák márka volt a legjobb. Már csak egy győzelem kell és akkor a KTM beéri az örökranglistán a 9-szeres győztes Yamahát. A KTM más miatt is büszke lehet magára: 2002-höz és 2003-hoz hasonlóan csak a KTM tudott szakaszgyőzelmet szerezni!

    Ennek dacára mégis átalakultak az erőviszonyok az idei Dakaron. Ugyan a Yamaha 2003 óta először nem tudott szakaszt nyerni, azonban a háromhangvillások mégis nagyon elégedettek lehetnek. A Yamaha WRF450 nyergében a francia David Fretigne a 3. helyen zárt. Utoljára 1998-ban fordult elő, hogy egy yamahás érmes tudjon lenni! 1999 és 2007 között csak a BMW és a KTM tudott dobogóra állni. A 39 éves Fretigne eredménye bebizonyította, hogy egy 450-es gép igenis nagyon versenyképes tud lenni!

    Egy másik francia, az idei Dakar nagy vesztese, Cyril Despres is büszke lehet magára. A gyári KTM-es nyerte meg idén a legtöbb szakaszt és ha kevesebb technikai gondja lett volna, akkor biztosan szorosabb csatát vívott volna Comával. Despres 2003 és 2006 után harmadszorra lett második a Dakaron. Ennél többször csak a spanyol Jordi Arcarons volt ezüstérmes: ő négyszer volt második. A Coma-Despres párbaj egyébként mindenidők egyik legnagyobb párharca a Dakaron. 2005 óta mindig ők ketten viaskodtak a győzelemért!

    Dési János is büszke lehet magára. Szombaton idén negyedszerre benne volt a legjobb 40-ben, hiszen az előkelő 35. helyen zárt, amely révén a második Dakarja nagyon sikeresen záródhatott. 2007-ben még legyőzte a 31 éves endurost Afrika, ám 2009-ben már Dési győzte le a dél-amerikai nehézségeket.

    A quadosokról is szót kell ejteni. A Dakar történetében idén első ízben hirdettek hivatalosan is győztest a quad kategóriában. A történelmi győzelmet egy jól ismert név, az 52 éves cseh Josef Machacek nyerte meg egy Yamaha Raptor nyergében. Machaceknek az idei volt a 7. Dakarja, amelyen már 5. alkalommal győzött a quadosok között. A cseh quados idén négy szakaszgyőzelmet szerzett és a 7. szakasz után vette át véglegesen az összetett első helyét.




A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki ER-6n Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár