hirdetés
2010-09-08 15:15:42 , Írta: zotya13
Bookmark and Share

A Suter Racing Technology bemutatta prototípus vázzal készülő MotoGP motorját.

hirdetés
A 2012-ben a gyorsasági világbajnokság királykategóriája jelentős változáson megy majd keresztül. A 800 köbcentis gépeket leváltják az 1000 köbcentisek, és az új szabályok azt is lehetővé teszik, hogy széria motorblokk alapú, prototípus vázakkal készülő versenymotorok is rajthoz állhassanak. Az ebbe a kategóriába tartozó motorokkal a szabályok is engedékenyebbek: hat helyett tizenkét blokkot használhatnak a szezon során, és versenyenként három liter üzemanyaggal többet vihetnek magukkal a versenyzők.



A Suter Racing Technology már be is mutatta 2012-es MotoGP gépét. A Suter Racing név sokaknak ismerős lehet, hiszen a jelenlegi Moto2 kategória mezőnyéből 13 versenymotort ők adnak. Az MMX Moto2-t alapul véve készült a királykategóriás motor is. Ahogy azt Eskil Suter elmondta, választásuk azért esett az S 1000 RR mert, azon kívül, hogy rendkívül erős, méreteiben is közel áll a jelenlegi Moto2-es blokkokhoz.



A svájci cég célja, hogy egy versenyképes és megbízható váz csomagot adjanak a MotoGP csapatoknak. Előzetes kalkulációik szerint a versenycsomag 350 000 és 600 000 eurós ár között lesz, amely tartalmazza a versenyzőnként két blokk nélküli motort. Az ár magasabb a Moto2-es csomaguknál, amelyet azzal indokolnak, hogy ezek a vázak komplikáltabbak és költségesebbek. Ezen kívül a királykategóriába mindössze négy darabot szánnak szemben a flottányi Moto2-es motorral.



A Suter Racing a 2011-es évet a tesztelésnek és a fejlesztéseknek szenteli, amelyek várhatóan a hónap végén már meg is kezdődnek a spanyol 1000 cc Formula Extreme sorozatban brillírozó Carmello Morales segítségével.

Címkék:  motogp , suter racing , 2012 , bmw , s 1000 rr




2010-09-13 06:35:01

Az én fejem kicsi az ilyen magvas gondolatokhoz, attól tartok...

2010-09-12 09:57:50

az biztos tobb gyártó több csapat több motoros több izgalom ergó több nézé és igy több pénz a dornának

2010-09-09 19:11:44

Nem a gyorsaságon van a hangsúly! Amennyire tudom, a nézettséget szeretnék növelni azáltal, hogy több gyártót vonnának be a küzdelmekbe. Pl. a max. furat 80mm lenne, ami igen közel van a széria, utcai sportgépek motorjainak a méretezéséhez. Sőt! A BMW S1000RR blokk furata századra annyi...
A DORNA abban bízik, hogy így az erőforrások fejlesztésébe kevesebb pénzt kell ölniük a gyártóknak, ergó felkelti majd az érdeklődést, hogy a MGP sorozatba beszálljanak. Na, itt került a hajszál a levesbe, mert az SBK szervezők - ugye széria alapú bajnokság a superbike - tiltakoznak a duplikáció miatt. Minek két széria alapú bajnokság?
Nehéz dió ez, mert azért hiába olcsóbb a fejlesztés, ilyen szinten profi csapatot versenyeztetni nem két cent...
Majd meglátjuk, mi lesz belőle!
Ha valaki mást sejt a literes kategória bevezetése miatt, ossza meg velünk!

2010-09-09 18:29:58

Ezt ugylehet mi nem értjük...

2010-09-08 22:08:12

Igazigaz....de nem a 10 ccm a kérdés, csak a tendenciát érdemes figyelni...990 (!) ről csökkentették, hogy úgy kicsit biztonságosabb lesz, ha nem olyan nagyok...de abból is kihoztak kb annyit, mint a régi 990-esből...így most mi lehet a magyarázat a növelésre?? Ha úgyis elég gyorsan mennek, elég nagyok, akkor már legyen 1000??)

2010-09-08 20:38:24

Nem egészen így volt, mert 990cc -ről csökkentettek 800cc-re, most pedig ezt növelik 1000cc-re.
10cc nem a világ, de a versenysportban igen!
Gondolj csak a Ducatira ahol az SBK gépek az alábbi evolúción mentek keresztül:
851 > 888 > 916 > 996> 998 > 999>1098 > 1198
Neil Armstrong után szabadon:
Ez egy kis lépés a hengerfúróknak, de óriási lépés a motorsportnak!

2010-09-08 18:32:28

Néhány évre visszaálltak 1000-ről 800 ccm-re, most meg megint vissza 1000-re...logikus..

A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki ER-6n Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár