hirdetés
2008-04-13 14:36:42 , Írta: Hírszerkesztő
Bookmark and Share

Szezonkezdet A Hungaroring adott otthont az év első versenyének, ahol több géposztályban és kategóriában mérték össze erejüket a versenyzők.

hirdetés
Magyar Köztársaság Kupa - Hungaroring
A rajtra várva

A legrangosabb esemény a Full-Gas MAMS Magyar Köztársasági Kupa futama volt, a kiírás szerint két kategóriában, és két divízióban. A programban szerepelt még több amatőr verseny is, melyek közül az egyre nagyobb nevezői számot felvonultató V. Dunlop Trophy volt a legsikeresebb. A rendezvényt színesítette még a GSX-R Klub Kupa mintájára szervezett Kawasaki ZX Kupa, valamint a román szövetség versenye is. Sok szlovák és cseh versenyző is ugrott a lehetőségre, számukra is volt külön megmérettetés.

A Full-Gas Racing Team kiemelt versenyzői természetesen a Full-Gas Köztársaság Kupán vettek részt. Adorján Tamás ez évben az ezres kategóriában indul. A csapat két "ász" versenyzője Németh Balázs, és Kispataki Viktor a felkészülés részének, edzőversenynek tekintette a rendezvényt, kihasználva a versenyszerű körülmények közötti tesztelés lehetőségét.

Magyar Köztársaság Kupa - Hungaroring
Kispataki Viktor (13) itt még csapattársa, Németh Balázs előtt

A rajtrácson 5 sorban 18 versenyző várta a piros lámpa kialvását, tehát a létszám még közepesnek sem volt mondható (a MotoGP-ben szoktak ennyien indulni).
Az alacsony létszám betudható az év első versenyének (voltak olyanok, akik nem lettek kész), és az amatőrök bátortalanságának is, akik megelégedtek a Dunlop Trophy-ban történő indulással. Kétségtelen, hogy két futamon indulni nem is annyira szellemi és fizikai, hanem inkább anyagi megterhelést jelent. A köztársaság kupát pontosan azért hozták létre, hogy magyar versenyzők, magyar anyagi lehetőségekkel, egymással megküzdve tudjanak egy jót motorozni, versenyezni. Díjazásban is ez a kategória bővelkedik a legjobban (most 18-an, akár 12 serleget is hazavihetnek). Ez a kiírás összetettségének is köszönhető. Sokan még mindig nem értik, mi az a sok RR, meg DIV 1, DIV 2.

A divízió 1 az úgynevezett profi értékelés, "I" - "N" licences versenyzők értékelése. A divízió 2-be tartoznak azon "N" licences versenyzők, akik FIM-UEM versenyeken nem indultak, és Alpok-Adria versenyeken nem voltak pontszerzők az előző évben. Az RR1 - RR2 pedig a gyorsasági motorsport nemzetközi nevéből (Road Racing) származik. Az RR 1 tulajdonképpen a leggyorsabb gépek összefoglalója, SBK-SSP-SST1000, míg az RR 2 az SST600-SSP400 gépekre van kiírva. Így aztán - megfelelő számú nevező esetén - két divízióban és két kategóriában, vagyis 4 x 3 díjt osztanak ki.


Magyar Köztársaság Kupa - Hungaroring
Adorján Tamás

A szabályok után nézzük a versenyt. A DIV1 RR1, vagyis a leggyorsabb értékelésben már az edzésen nagy harc bontakozott ki. Ebből - fantasztikus 1.53.48-as köridejével - egyedül a Full-Gas-os Németh Balázs "lógott ki". Balázs most ült először a már Öhlins-szel szerelt K7-8 Suzukin. Az időjárás miatt alig volt idő a futómű optimalizálására és a gép megszokására. Ennek ellenére hat tizedre megközelítette a tavaly év végén futott superstock pályacsúcsát. Állítólag az abszolút csúcsot nem ő tartja, hanem Andreas Meklau, aki egy osztrák rendezvényen ment egy tizeddel jobbat, de egy IDM Superbike géppel. Balázs mögött csapattársa, Kispataki Viktor futotta a második időt, alig egy tizeddel verte Sárkány Dezső Suzukiját. Adorján Tomi az edzésen jobb volt Vida Tibinél, őt a még 2 perc alatt motorozó Papp Tamás követte. A 600-asok között Chrobák János végzett az élen, őt már évekkel ezelőtt még a gyereksportban, Talma - Magda társaságában lehetett sokat látni, eredményes is volt. Sok év kihagyás után ismét nyeregbe szállt, és megkezdte a régi nagy vetélytársakhoz a felzárkózást.

A versenyen Kispataki a tőle megszokott villámrajttal faképnél hagyta a mezőnyt, bár ez annyira jól sikerült, hogy a zsűrinek ki kellett kockázni a rajtjelenetet. Nagy Attila zsűrielnök szerint ennyire pontos, jó rajtot még nem láttak. A rajtjel érkezése utáni filmkockán Viktor már mozdult is. Mögötte az edzés első Németh Balázs jött el másodiknak. Balázs a harmadik kör végén esett be Viktornak a cél előtti balosban, majd egyre növelve előnyét, egy célegyenest verve csapattársára igen jó átlaggal simán nyerte a versenyt. Viktor szintén elhúzott a mezőnytől, és senkitől sem zavartatva szerezte meg a második helyet. Sárkány Dezső is 1.55-öt motorozva lett a biztos harmadik. Mögötte volt a harc a harmadik Full-Gas-os Adorján, és Vida között, amit a rutinosabb Kawasakis nyert meg. Hatodik helyre a sántikáló (a Dunlop kupában bukott) Papp Tamás érkezett, már egy perces hátrányba Balázstól, őt Péter Gyula követte. 600-ban Chrobák biztosan nyert Bíró Balázs és Császár András előtt.


Magyar Köztársaság Kupa - Hungaroring
Első három helyezett (sorrendben): Németh Balázs, Kispataki Viktor és Sárkány Dezső

A Full-Gas csapata számára bejött a papírforma, Balázs ott folytatja, ahol abbahagyta. Viktor stabil és gyors, Adorján Tomi ötödik helye és futott ideje is jó.
Kispataki Viktor: "A rajtom jó volt, két kört vezettem, majd amikor Balázs becsúszott mellém, nem erőlködtem. Az edzésen annyival gyorsabb volt, hogy nem láttam esélyt a legyőzésére. Sajnos ahogy megelőzött, a célrafordulóban megcsúsztam, és mindjárt kaptam vagy 50 métert. Ezután csak a futóműre és a beállításokra koncentráltam, nem kockáztattam, mert a második helyem biztos volt. Sokat edzek, megpróbálok a 18 kg (Balázshoz képest) súlytöbbletemből minél többet lefaragni, és utolérni a csapattársamat, aki most egyértelműen gyorsabb."
Németh Balázs: "Nagyon keveset tudtunk tesztelni az új géppel és a futóművel, ehhez képest jó edzésidőt futottam. A versenyen az első körökben nem kapkodtam, majd mikor átvettem a vezetést, próbáltam egy egyenletes gyors tempót motorozni, hogy bírják a gumik és a futómű. Elégedett vagyok a győzelemmel, és az elért időkkel is, de lesz ez még jobb is."

Adorján Tamás:
"Az edzéspozícióm jobb volt, mint amit vártam. A versenyt megelőzően minden edzéslehetőséget a motor beállításának szenteltük, sajnos nem sok sikerrel. A hátsó rugóstagommal bajlódtunk elsősorban. Vasárnapi napra visszatettük a gyári gátlót, de a reggeli eső miatt csak az időmérőn próbálhattuk ki. Közel nem volt tökéletes, de a versenyre már nem mertünk egy új állítást reszkírozni. A versenyen egy gyenge rajt után 4-5 körön át a negyedik helyen motoroztam, míg Vida Tibi el nem rombolt mellettem a célegyenesben. Az ötödik helyezés a realitást mutatja, nem voltam gyors a hétvége folyamán. A hó végi versenyig be kell állítsuk a futóművet, ettől jobb köridőket remélünk, a cél az 1.55-ös köridő."

Folytatás Április 27-én a második Full-Gas MAMS Köztársasági Kupán a Hungaroringen.




A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Kawasaki ER-6n Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár