hirdetés
2008-08-13 13:36:46 , Írta: Hegyi András
Bookmark and Share

A 35 éves olasz Loris Capirossi számos rekordot tart a gyorsasági világbajnokságon.

hirdetés


A háromszoros világbajnok mindenidők legfiatalabb világelsőjének számít, hiszen 1990-ben, a debütáló idényében 17 évesen, 5 hónaposan és 12 naposan egyből a világ legjobbja lett a 125-ben. Amely vb-címét megismételte egy évvel később is, azaz ő a legfiatalabb kétszeres világbajnok is. Capirex a Ducatival is történelmet írt, hiszen 2003-ban ő szerezte meg az olasz márka első királykategóriabeli nagydíjgyőzelmét. Capirex volt az első, aki 2005-ben egy nem japán géppel győzött a királykategóriában Japánban. Capirossi rendelkezik a leghosszabb győzelmi sorozattal. 1990 és 2007 között nyert, azaz 17 év és 49 nap múlt el az első és az utolsó diadala között. Míg Capirossi Valentino Rossihoz hasonlóan 125-ös, 250-es, 500-as, 990-es és 800-as géppel is képes volt a diadalra. Capirex pedig egy újabb rekordot érhet el az elkövetkező vasárnap a Cseh GP-n. A nagydíjak számában utolérheti a listavezetőt, a legendás brazil Alex Barrost. Azaz Capirex a 276. nagydíjára készül immár.



Barros, aki idén már visszavonult, 1986 és 2007 között 21 szezonban teljesítette a 276 nagydíjat. Capirossi 1990 óta egyetlen idényt sem hagyott ki, azaz idén már a 19. szezonjában versenyzik. Capirex 27-szer a 125-ben, 84-szer a 250-ben, 59-szer a már megszűnt 500-ben, míg 2002 óta 105 alkalommal a MotoGP-ben indult. Vasárnap tehát befoghatja Barrost, míg az idén a legnagyobb valószínűség szerint meg is előzi a brazilt. Érdekesség, hogy a Formula-1-ben pont fordított volt a sorrend, hiszen idén a brazil Rubens Barrichello előzte meg a korábbi olasz csúcstartót, Riccardo Patresét. Barrichello 260 GP-nél jár, míg Patrese 256-szor indult. Capirex idén azonban más rekordokat is be akar állítani. Ha képes lenne Suzukival is nyerni, akkor az olasz Eugenio Lazzarini és a spanyol Angel Nieto mellett ő lehetne a harmadik, aki legalább öt márkával diadalmaskodna. Capirossi Hondával, Yamahával, Apriliával és Ducatival már nyert. (Lazzarini Maico, Piovaticci, MBA, Kreidler, Morbidelli és Garelli, Nieto Derbi, Bultaco, Garelli, Minarelli és Kreidler nyergében nyert.) Míg ha idén legalább 64 pontot szerez, akkor Rossi mellett ő lesz a második, aki a karrierje alatt eléri a 3000 pontos határt.





A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Kawasaki ER-6n Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár