hirdetés
2008-04-13 14:36:42 , Írta: Hírszerkesztő
Bookmark and Share

Frissített vadállat Az brit Nemzetközi Motorkiállításon a KTM tegnap bemutatta 990-es supermotójuk 2008-as változatát.

hirdetés

A sportos supermoto kategória rajongói jól emlékeznek 2005 nyarára, hiszen akkor jelent meg az a motorkerékpár, amely addig soha nem látott könnyedséggel és hihetetlen sebességgel mutatta meg, hogy mit lehet művelni az aszfalton. Az új supermoto különleges képességei még a superbike- tulajdonosokat is megizzasztották. Nyugodtan mondhatjuk, hogy a 950 Supermotóval a KTM nem csak egy extrém gyors motorkerékpárt állított a kerekeire, hanem egy teljesen új fajt is kitenyésztett, a nagy hengerűrtartalmú, kéthengeres supermotóét.

KTM 990 Supermoto 2008


A kategóriateremtő elképesztő sikerei után a KTM tovább folytatja úttörő szerepét, és 2008-ban bemutatja a 990 Supermotót. A 999 cm3-re megnövelt hengerűrtartalmú, és immár befecskendezős LC8-as blokk továbbra is a legkönnyebbek közé tartozik, teljesítménye ­- és ezzel egyenes arányban a vezetés élménye - még magasabb szintre emelkedett. Tovább finomították az addig is különlegesen könnyű vázat, és javítottak az ergonómián is. Így a 115 lóerő kordában tartása olyan egyszerű feladat, hogy a 990 Supermotót leginkább hátulról és nagy távolságból lehet majd látni.
A 990 SM műszaki felépítése:

Motor

KTM 990 Supermoto 2008A világ legkönnyebb és egyik legmodernebb nagy V2-es blokkjának alapkoncepciója nem változott az előző modellhez képest. Megváltozott viszont a hengerűrtartalom, melyet 999 cm3-re növeltek, az üzemanyagellátás pedig a kor kívánalmainak megfelelően elektronikus befecskendezésre változott. A változtatások eredményeképpen a mérnökök kolosszális teljesítménynövekedést értek el, így a blokk teljesítménye 17 lóerővel, 115 lóerősre nőtt. A vázban tökéletesen pozícionált blokk eddig soha nem látott szintre növeli a 990 SM menetteljesítményét.
Váz

KTM 990 Supermoto 2008Akárcsak a 950 Supermotóban, úgy utódjában is nagy szilárdságú króm-molibdén csövek hálójából áll a váz. A következetesen súlymegtakarításra optimalizált térhálós váz tömege mindössze 9,8 kg, így 20 dkg-mal alulmúlja a mágikus 10 kg-os határt. 1510 mm-es tengelytávjával és 65,1 fokos villaszögével a Mattighofenben készülő váz különösen fordulékonnyá és stabillá teszi a gépet a supermotók természetes
vadászterületén, a szűk, kanyargós hegyi utakon.
Futómű

KTM 990 Supermoto 2008Tapasztalat és szakértelem - ez jellemzi a WP futóműveket. Ezért is építette a KTM az ismert holland márka minőségi futóműelemeit a 990 SM-be. Elöl rendkívül finoman reagáló, teljesen állítható, 48 mm-es fordított teleszkópok nyelik el az út egyenetlenségeit, és adnak tökéletes visszajelzést. A hátsó futóműnél szintén WP márkájú központi rugóstagot használtak, mely nyomó- és húzó fokozatban is széles tartományban állítható, így a csillapítás jellege minden útfelülethez ideálisan beállítható.
Tömeg

A KTM hagyományok szerint a cég mérnökei a lehető legalacsonyabb tömeg elérésére törekedtek. A következetesen könnyű építésű konstrukciónak köszönhetően 191 kg-os Ready to Race, azaz üzemanyag nélküli menetkész tömeget tudtak elérni, mely a kategóriában egyedülálló.
Műszerfal

KTM 990 Supermoto 2008A szuperkönnyű, többfunkciós műszer fordulatszámmérőből és digitális kilométerórából áll. Kompakt méretei ellenére számtalan kiegészítő információval látja el a vezetőt.










Idomzat

KTM 990 Supermoto 2008A világ leggyorsabb supermotója 2008-ban új megjelenéssel és praktikus részletekkel hódítja meg a világot. A műanyag tankot ergonómiai szempontból optimalizálták, űrtartalmát 19 literre növelték. A márkára jellemző narancssárga szín mellett a 990 Supermoto feketében is kapható lesz.




Fékek

KTM 990 Supermoto 2008A Brembo elemekből álló fékrendszer bármilyen körülmények között maximális lassulást biztosít. Elöl két 305 mm átmérőjű, úszó ágyazású tárcsát szorítanak a négydugattyús, radiális nyereg betétei. Hátulra 240 mm-es tárcsát és kétdugattyús nyerget építettek be.







Kipufogórendszer

KTM 990 Supermoto 2008Ez az a része a motornak, melyet a közlekedés többi résztvevője a leggyakrabban láthat majd. Az ülés alatt elhelyezett rozsdamentes dobok zajszintje alacsony, és hatalmas méretük ellenére belesimulnak a motor vonalvezetésébe. A beépített katalizátoroknak köszönhetően a károsanyag-kibocsátás könnyedén megfelel az Euro 3-as normának.




Ülés

KTM 990 Supermoto 2008A 950 Supermotóval összehasonlítva az új ülés közvetlenebbé teszi a vezető és a motorkerékpár kapcsolatát. A 875 mm magas ülésen ülve dinamikus, agilis és sportos helyzetben vadászhatja a motor vezetője a kanyarokat.






Hástó sárvédő

A 990 Supermoto újratervezett, karcsúbb kialakítású hátsó része még sportosabb és dinamikusabb lett. A motor vonalvezetését követik a csomagok rögzítésére is alkalmas, nagy méretű kapaszkodók.




A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Kawasaki ER-6n Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár