hirdetés
2008-04-13 14:36:42 , Írta: Hírszerkesztő
Bookmark and Share

2008 márciusától itthon is kapható November elején, a milánói EICMA motorkiállításon mutatkozott be a nagyközönségnek az osztrák motorkerékpár-gyártás történetének első superbike-ja, a KTM 1190 RC8.

hirdetés
KTM 1190 RC8


November 6-án, délután egy órakor új korszak köszöntött be a KTM-nél. Ekkor leplezték ugyanis le a KTM történetének legigényesebb, és az osztrák motorgyártás történetének legerősebb motorkerékpárját, az 1190 RC8-at. "Az RC8 tökéletesen megtestesíti azt a tudást és a sport iránt érzett szenvedélyt, ami fejlesztőosztályunkon megtalálható. Ez a motor bebizonyítja, hogy a tervezett modellstratégiát véghez tudjuk vinni, és a márka filozófiáját aszfalton is tökéletesen érvényesíteni tudjuk." - mondta Stefan Pierer, a KTM tulajdonosa és ügyvezetője a kiállításon.


KTM 1190 RC8

Persze azért nem teljesen előzmény nélküli, hogy a KTM aszfalton is sikeres, hiszen Paul Schwarz, és a KTM alapítójának fia, Erich Trunkenpolz már 1955-ben komoly sikert ért el: 125-ös, idomos gépeikkel első és második helyezést értek el a híres salzburgi autópálya-viadalon, a Rupert Hollaus emlékversenyen.


KTM 1190 RC8

Az 1190 RC8 szíve egy vadonatúj LC8-as motorblokk, melynek hengerűrtartalma 1148 cm3. A mindössze 64 kilogramm tömegű, V elrendezésű kéthengeres teljesítménye 155 lóerő, legnagyobb forgatónyomatéka pedig 120 Nm.
Az egyedülállóan könnyű - mindössze 7.5 kilogramm tömegű - váz, a lehető legigényesebb fék és futómű, a motor alatt elhelyezett kipufogódob és más szokatlan műszaki megoldások révén a teletankolva is 200 kg-nál könnyebb 1190 RC8 minden egyes részletében a lehető legmesszemenőbbekig megfelel a superbike elnevezésnek.


KTM 1190 RC8

Az RC8 látványában is eltér a szokványostól. A Gerald Kiska által alkotott formaterv letisztult és a technikát jól láthatóan integrálja a motorkerékpár összképébe. A versenysportból örökölt gének már messziről látszanak a narancssárga/fekete és fehér/fekete színkombinációkban készülő motorkerékpáron.

Az 1190 RC8 2008 márciusától lesz kapható Magyarországon, ára regisztrációs adóval 4.430.000 forint lesz.





A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki ER-6n Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár