hirdetés
2009-02-12 12:57:29 , Írta: Hegyi András
Bookmark and Share

A Ducati a válságos időkben is sikereket ér el, hiszen a 2008-as esztendőben 11.6 százalékkal növelni tudta az eladásait. Amíg 2007-ben 38365 Ducati talált gazdára a világban, addig 2008-ban 42818 új Ducati hagyta el a szalonokat. A Ducati mégsem bízza el magát, idén az olasz márkánál elmaradnak a prémiumok és 10 százalékkal csökkentik a fizetéseket is.

hirdetés
Az új Monster
Alaposan átrendeződött 2007-hez képest az eladott Ducatik összetétele. A Ducati ugyan a szuperbike szegmensében növelni tudta az eladásait – 2007-ben 13795, 2008-ban 14645 Ducati szuperbike fogyott el, 2008-ban ugyebár kijött az új 848 - , ám a Ducati 2007-tel ellentétben mégsem a szuperbike gépekből, hanem a naked bike gépeiből adta el a legtöbbet. Amíg 2007-ben 13050 darab naked bike talált gazdára, addig a Ducati 2008-ban már 17351 csupasz motort tudott értékesíteni. Ez 33 százalékos növekedést jelent, ami egyértelmű bizonyítéka annak, hogy az új Monster696 tetszik a vevőknek.


Ducati 696

A naked bike és a szuperbike után a Hypermotard 1100/1100S volt a legkelendőbb. Igaz a szupermoto gépből kevesebb fogyott, mint 2007-ben. Két éve 6268, 2008-ban 5494 Hypermotardot vásároltak meg. A Ducati eladási rangsorának a 4. helyén a Sport Classic motorok, a GT1000, a Sport1000/1000S állnak. A retrostílusú motorokból is kevesebb fogyott. 2007-ben 2362, 2008-ban 2232 darab kelt el. A Ducati tabellájának az 5. helyén a Multistrada 1100/1100S található, amelynek a kereslete szintén csökkent. 2007-ben 1755, 2008-ban 1607 darab talált gazdára. A Ducati eladási statisztikáinak a 6. helyén a MotoGP replica, a DesmosediciRR áll, amelyből 998 darabot adtak el.


A tabella legalján egy kifutó típus, a sporttúra ST3/ST3S áll, amelyet 2008-ban már nem is gyártottak. És amelynek a kereslete nagyon le is csökkent. 2007-ben még 1011 darab új ST3 került forgalomba, ellenben 2008-ban már csak 491 ST3 fogyott el.

Olaszország
A Ducati legfontosabb felvevő piacainak az összetétele alapjaiban nem változott meg. Európában, azon belül is Olaszországban adták el a legtöbb Ducatit. A Ducati eladásai mégis megváltoztak a különböző piacok tekintetében. Amíg Európában és Japánban nőtt a Ducati iránti kereslet, addig a Ducati második legfontosabb piacán, Észak-Amerikában, azon belül is az Egyesült Államokban kevesebb új Ducati talált gazdára.

Olaszországban 2007-ben 10291, 2008-ban 10873 Ducatit adtak el. A legkeresettebb az új Monster696 volt, amelyből 3446 darabot értékesítettek. A naked bike gépek olasz ranglistáján az új Monster a 4. helyre volt jó – az olaszok leginkább a Kawasaki Z750/Z750S motorokat kedvelték, hiszen 6749 darab kelt el.

Az olasz piac után a Ducati számára továbbra is az észak-amerikai piac a legfontosabb. Ahol azonban a Ducati alaposan visszaesett az eladási mutatóiban. Amíg 2007-ben 10110, addig 2008-ban csak 9784 új Ducatit adtak el az USA-ban és Kanadában.

Az olasz és az észak-amerikai piac után, sorrendben, Franciaország, Németország, Japán, Nagy-Britannia és Észak-Európa következik. A franciák 3421, a németek 2844, a japánok 2424, a britek 2256, a skandinávok 1803 új Ducatit vásároltak. A japán piaccal különösen elégedett lehet a Ducati, hiszen többen választották a márka motorjait. Japánban 2007-ben 2200 Ducati fogyott csak.

De a Ducati a világ többi részén is sikeres volt. Hiszen a kisebb felvevő országokban – a főbb európai, az észak-amerikai és a japán piacon kívül - összességében növelni tudta az eladásait. Amíg 2007-ben 8516, addig 2008-ban összesen 9494 új Ducatit adtak el.


Címkék:  ducati , monster , desmosedici RR




A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Kawasaki ER-6n Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár