hirdetés
2009-01-28 09:52:11 , Írta: zotya13
Bookmark and Share

Tegnap, azaz január 27-én a Honda bejelentette az idei hivatalos versenyprogramját. Amelyből két nagyon fontos dolgot kell kiemelni. Egyrészt mindenki fellélegezhet, hiszen immár hivatalos, hogy a Honda ott lesz a MotoGP-ben! Ám mégis tudott meglepetéssel szolgálni a Honda. A világ legnagyobb motorkerékpár-gyártója tovább folytatja a takarékoskodási programját és idén a legfontosabb japán motorversenyen, a Suzukai 8 Óráson már nem indít gyári csapatot.

hirdetés
Az 1978-tól létező Suzukai 8 Órás volt „A VERSENY” Japánban! Csupa nagybetűvel! Ez volt a Yamaha, a Suzuki, a Kawasaki és a Honda éves összecsapása. Amely ugyan az elmúlt években vesztett a rangjából, hiszen a Kawasaki több éve nem nevez már be rá gyári csapattal, ám mégis ez maradt a legfontosabb Európán kívüli endurance verseny. Már csak azért is, mert az endurance vb egyik állomása is a Suzukai 8 Órás. Amelynek a történetében idén egy nagyon váratlan fordulat következett be. A Honda a 32. Suzukai 8 Óráson nem vesz részt már gyári alakulatokkal! Ez majdnem akkora fajsúlyú lépés, mintha a Honda a MotoGP-ből lépett volna ki! Tudtuk, hogy a Honda spórolni kezdett – előbb kiszállt a Formula-1-ből, majd az amerikai szuperbike bajnokságból - , de azt csak a legpesszimistábbak gondolhatták, hogy Suzukában is drasztikus költségcsökkentést hajtanak végre az aranyszárnyasok. A Honda idén csak két privát japán alakulatot támogat. Ez a két gárda az F.C.C. TSR és a Musashi RT HARC-PRO csapat.

Ezzel a döntéssel lezárult egy korszak mind a Suzukai 8 Órás, mind a Honda történetében. Egyszerűen a suzukai verseny presztízse már nem lesz a régi a gyári Honda csapat nélkül. Suzukában mindig is a Honda volt a főszereplő, hiszen az eddig megrendezett 31 versenyből 22-szer Honda siker született. Míg a múltban a Honda szinte mindig világsztárokkal képviseltette magát. Elég megemlíteni Valentino Rossi, Michael Doohan, Fred Merkel, Colin Edwards, Daijiro Kato, Wayne Gardner és Doug Polen nevét, akik mind sikerre vitték a Hondát. A Honda lépése nyomán pedig az sem elképzelhetetlen, hogy a Suzuki és a Yamaha is alaposan visszavesz majd a suzukai költségvetéséből.

Címkék:  honda




A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Kawasaki ER-6n Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár