hirdetés
2010-11-24 09:53:21 , Írta: Motorrevü
Bookmark and Share

Az Endurance Világbajnokság tesztversenyén közel két körös előnnyel nyert Viktor csapata.

hirdetés
Az Endurance Világbajnokság katari záró futamán a német alakulat remek eredményt ért el, és felállhatott a dobogó harmadik fokára. A jó formát átmentve Bahrainba (mely a világbajnoki mezőny tesztversenye a jövő évre) megnyerte a hat órás viadalt.

A csapat két versenyzője már az időmérők folyamán is remekelt, Kispataki Viktor és a holland Arie Vos megszerezte a második rajthelyet a gyári támogatású Monster Yamaha Ausztria mögött.



A csapat a hat óra folyamán 7 csere végrehajtását tervezte, így mindkét versenyző 4 pályára lépésre számíthatott. A „futó” rajtot és az első etapot ezúttal Viktor vitte. A versenyzők ilyenkor a kvalifikációs sorrendnek megfelelően felállnak a célegyenes egyik oldalára, és a zászlójelzésre a másik oldalon váró motorra pattanva kezdik meg a viadalt.

Viktor kevés ilyen típusú rajttapasztalata ellenére jól jött el, a gyors kezdőtempót azonban az endurance gumik nem viselték megfelelően, így egy pozíciót veszítve a harmadik helyen adta át Arienak a gépet.

A holland visszaszerezte a második pozíciót, megelőzve a Folch Yamaha pilótáját, miközben a Bolliger Kawasaki váltó problémák miatt feladta a versenyt. A svájci csapat az idei év világbajnoki másodika, kiesésük előtt az RMT21-et lőtávolságból követte, így kiállásuk egy izgalmas futam esélyétől fosztotta meg a nézőket.



A következő boxkiállást követően Viktor visszafogottabban kezdet, mint a rajtot követően, óvta a gumikat. 19 kört követően a BOX felíratott látta a táblán, amit elsőre nem tudott mire vélni: normál esetben az üzemanyag jelző kigyulladásakor (mely több mint 20 kör) állnak ki a pilóták kerékcserére, tankolásra illetve versenyzőcserére. Az előrehozott váltás oka az élen haladó Monster Yamaha Ausztria kiesése, a korábbi Világbajnok csapat motorja felmondta a szolgálatot.

Kispatakiék tetemes előnnyel ugrottak az élre, így a csapat vezetője „biztonsági” üzemmódra kapcsolt, kiszámolva mikor cserélhetnek legkorábban úgy, hogy a kiállások száma ne gyarapodjon.

A csapat ezután stabilan tartotta vezető pozícióját. Az utolsó órában a zsűri 30 másodperces stop and go büntetésre ítélte a csapatot, szerintük valamely pilóta túl gyorsan hajtott át a boxon. Mivel speed limiterrel felszerelt a gép (aminek bekapcsolásakor 60km/h-nál gyorsabban nem megy a motor) értetlenül álltak a probléma előtt, de a bőséges előnynek köszönhetően ez a nem tervezett kiállás sem jelentett veszélyt a sikeres eredményre.



Leintéskor a csapat a második helyezettel szemben közel két körös előnnyel szerezte meg a győzelmet az idény utolsó nagy megmérettetésén.

Kispataki Viktor: „Örülök a győzelemnek, meglepően sikeresen zárult az év. Természetesen még jobban örülnék, ha további top csapatokat győztünk volna le azok műszaki problémái nélkül például, ha a Bolliger Kawasaki nem kényszerült volna kiállásra. Felemelő élmény volt a MotoGP-t is eredményesen megjárt versenyzőkkel ismét egy mezőnyben motorozni és gyorsabb köröket teljesítve legyőzni őket.”

Címkék:  kispataki viktor , endurance vb




2010-11-25 08:44:29

Gratulálok!!!
Nem semmi lehet az érzés, hogy lenyomták a gyári vagányokat.

Úgyszintén gratula a másik magyar résztvevőnek Rossival Ágostonnak.
Aki csapatával egy másik kategóriában az éves összetettben 3. lett.

2010-11-25 08:33:01

Gratula!!!

A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Kawasaki ER-6n Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár