hirdetés
2009-03-06 13:35:18 , Írta: Hegyi András
Bookmark and Share

A 25 éves amerikai Ben Spies szó szerint berobbant a szuperbike vb elitjébe. Az első viadalán a számára új Yamahával, Pirellivel, Öhlinsszel és a számára új pályán, Phillip Islanden azonnal győzni tudott. Spies sikere azonban mégsem akkora meglepetés, hiszen ő az Egyesült Államokban már legendának számít.

hirdetés
Spies sok mindenről híres. A 184 centis termetével mindig is kitűnt a gyorsaságizók között. Két beceneve van. Tengerészgyalogosnak is hívják a frizurája miatt. De Spiest mégis Elbowz-nak, azaz Könyöknek becézik leginkább, mivel a kanyarokban olyan szélesen kiteszi a könyökeit, hogy azok súrolják az aszfaltot. Spies retteg a repüléstől, mivel gyerekkorában majdnem lezuhant egy nyaralásnál a Bahamákon. Míg Spiest minden versenyre elkíséri az édesanyja is, aki egyben az egyik menedzsere is. Spies azonban az amerikai szuperbike bajnokságban elért eredményei által lett az egyik leghíresebb amerikai motoros. Zsinórban háromszor, 2006-ban, 2007-ben és 2008-ban is legyőzte az amerikai szuperbike bajnokság legnagyobb alakját, az ausztrál Mat Mladint és a statisztikai mutatóiban is a sorozat egyik legnagyobb alakjává vált.

Spies 2000-ben mutatkozott be a profik között, és Amerikában 2000 és 2008 között mindig Suzukival motorozott. Az első hivatásos szezonjában a 750 Szupersport géposztályban a 9. helyen zárt. A teljesítményéért megkapta az ifjú tehetségeknek járó Horizont-díjat az amerikai szövetségtől, az AMA-tól. 2001-ben maradt a 750 Szupersportban, ahol a 3. helyet szerezte meg a végelszámolásnál. 2002-ben a 600 Szupersportban a 9., a Formula Xtreme-ben pedig a 6. helyen végzett.

2003. fordulópont volt Spies karrierjében, hiszen 19 évesen bekerült a legerősebb gyári csapatba, a Yoshimura Suzuki alakulatba. Ahol egyből bajnok lett a Formula Xtreme-ben – a 10 futamon 5-ször diadalmaskodott. A szupersportban viszont a 9. hely jutott neki. 2004-ben a szuperstockban az 5., a szupersportban a 4. helyen fejezte be a pontvadászatot.

2005-ben újabb fordulat következett be Spies életében. A Suzuki betette a gyári szuperbike csapatába a legendás Mat Mladin mellé. 2005 és 2008 között pedig csak Spiesről és Mladinról szólt az amerikai szuperbike bajnokság. 2005-ben Spies még második lett, de utána már folyamatosan le tudta győzni a hatszoros amerikai bajnokot. Spies azonban nem csak a szuperbike-ban, hanem a szuperstockban is bajnok tudott lenni. 2007-ben lett az amerikai szuperstock sorozat legjobbja: 11 futamon 7-szer volt első.


Ben Spies

Spies 2006-ban és 2008-ban 10-10, míg 2007-ben 7 győzelemmel lett amerikai szuperbike bajnok – mindegyik szezon 19 fordulós volt. Spies a négyéves amerikai szuperbike karriere alatt összesen 28 futamgyőzelmet, 24 pole pozíciót és 68 dobogót szerzett. Spiesnél csak Mladin nyert többször amerikai bajnoki címet, a győzelmek számában Mladin és a kanadai Miguel DuHamel mögött a harmadik, a rajtelsőségek tekintetében pedig  Mladin mögött a második. Spies két mutatóban azonban sokkal jobb Mladinnál is. Hét futamot egymás után csak Spies tudott megnyerni, míg a dobogók tekintetében neki van a legjobb átlaga is. Spies a versenyeinek a 92.1 százalékát éremmel tudta befejezni! A második helyen Eddie Lawson található 77.4 százalékos mutatóval.


Ben "Elbowz" Spies

Spies a sikerei miatt előbb a MotoGP-ben keresett magának állást. Tavaly ráadásul a MotoGP-ben is letette már a névjegyét a gyári Suzukinál. Szabadkártyásként mindhárom nagydíjon pontszerző volt, ahol elindult a GSV-R800 nyergében – a Brit GP-n a 14., az Amerikai GP-n a 8., az Indianapolisi GP-n a 6. helyen végzett. De hiába! A gyári Suzuki, a Gresini Honda és a Yamaha Tech3 mégsem szerződtette le. A Yamaha gyári szuperbike csapata viszont azonnal lecsapott rá és egyelőre úgy tűnik, hogy nagyon jól döntöttek.
Címkék:  ben , spies , superbike




2009-08-01 15:39:19

Jó kis összeállítás, így már tudom honnan jött ez a srác.

2009-04-29 13:45:48

Hát igen, tud valamit a srác

2009-03-07 11:55:06

Jól döntött,hogy a Yamahához igazolt.Ben Spies ezzel a technikával VB esélyes.Eljött az idő az SBK-ban is a négyhengereseknél,hogy hosszabb gyújtásszüneteket használjanak.Hasonló tapadást el lehet érni,mint a kéthengereseknél,és a csúcsteljesítményben is előnyei vannak.Úgy gondolom jelenleg ez az egyik legjobb kompromisszum.Különösen a lassú kanyarokból való kigyorsításoknál,jelentős tapadás növekedés észlelhető,mert ott a fordulatszámok alacsonyabbak és az időintervallum a következő gyújtásig azaz a vonófázisig,így még hosszabbak.A versenyzők úgy érzik,mintha több nyomatékot biztosítana a motor,ez azonban méréstechnikailag nem bizonyítható.Az egyenetlen gyújtásnak a hátránya a csúcsteljesítményben és a nyomatéknál van,de csekély a veszteség,viszont sokkal többet hoz a hátsókerék nyomatékban-tapadásban.Hagát nem is értettem,miért hagyta ott a Yamahát.....

A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Kawasaki ER-6n Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár