hirdetés
2008-12-18 13:07:17 , Írta: Hegyi András
Bookmark and Share

Kiadták a 2009-es MX1-es és MX2-es vb ideiglenes nevezési listáját, amelyből világosan kiderül, hogy sokkal kevesebben indulnak, mint 2008-ban. Bár ez változhat, hiszen január 31-ig még lehet nevezni.

hirdetés
    A kisebb létszám láttán egyből rávághatnánk, hogy a világban dúló gazdasági, és pénzügyi válság megtette a hatását a motokrossz vb-n is. Pedig itt elsősorban nem erről van szó. A háttérben ugyanis sokkal inkább a vb-t szervező olasz Youthstream szemléletváltása áll. A Youthstream két fontos dologban változtatott a 2009-es szezonra. Az MX1-ben és az MX2-ben is maximalizálta az indulók létszámát, mindkét kategóriában 40-40 krosszos vehet részt egy nagydíjon. Míg a csapatoknak immár mélyen a zsebükbe kell nyúlni, hiszen pilótánként 10 ezer euróba kerül a nevezési díj a vb-n! Ez alapvető változás a motokrossz vb-n az elmúlt évekhez képest, amikor is még a Youthstream fizetett a versenyzőknek. A Youthstream egyértelműen jelezte, hogy a jövőt a gazdagabb és jobban szervezett csapatokkal képzeli el.

MX1
    A királykategóriában, az MX1-ben 2008-ban 36 induló és 25 csapat vett részt, míg 2009-re ez a két szám 33 versenyzőre és 20 csapatra csökkent. Az MX1 összetétele elég ellentmondásos. A mezőnyből 12 alakulat távozott, de 7 új csapat érkezett. A Suzuki, a Kawasaki és a KTM drasztikusan csökkentette a létszámát. A Suzukinál már nem 9, hanem csak 4 krosszos van. A Kawasakinál 8 helyett már szintén csak 4 motoros húzza a gázt. A KTM-nél pedig 6 helyett már csak 4 krosszost neveztek be. A Yamahánál megmaradt a 6 fős egység. Az Aprilia, a TM és a Honda viszont növelte a pilótáinak a számát. A TM már nem egyke, hiszen ketten képviselik már az olasz márkát. Az Aprilia 2-ről 3-ra növelte a versenyzőinek a számát. A legnagyobb változás pedig a Hondánál történt, hiszen 4-ről 7-re nőtt az aranyszárnyas motorosok száma. 2009 legnagyobb újdonságát azonban az angol CCM jelenti. Az angol márka, amelynél a háromszoros világbajnok David Thorpe a sportigazgató, több évtized után tér vissza a motokrossz vb-be. Ráadásul egyből háromtagú csapattal.

MX1 nevezési lista

Aprilia

Factory Team (Julien Bill, Manuel Priem)
JK Racing (Loic Leonce)

CCM
Factory Team    (Tom Church, Jason Dougan, Ray Rowson)

Honda
Team Martin (Marc De Reuver, Kevin Strijbos)
Team CAS (Billy MacKenzie, Cedric Melotte)
Team LS Motors (Clement Desalle)
Latvia Elksini (Ivo Steinbergs, Filips Kempelis)

Kawasaki
Racing Team (Sebastien Pourcel, Gareth Swanepoel)
Bud Racing (David Vuillemin)
CLS (Gregory Aranda)

KTM
Red Bull Factory (Maximilian Nagl)
AXO Silver Action (Jonathan Barragan, Gert Krestinov)
Red Bull UK (Alex Snow)

Suzuki
TEKA WMXGP (Steve Ramon, Ken De Dijcker)
Suso MVD-R (James Noble)
Delta (Luis Correia)

TM
Factory Team (Aigar Leok, Matteo Bonini)

Yamaha
Monster Motocross Team (David Philippaerts, Joshua Coppins)
Red Bull De Carli (Antonio Cairoli, Tanel Leok)
Van Beers (Carlos Campano, Rob Van Vijfeijcken)

MX2
    Az MX2 nagyobb mértékben alakult át, mint az MX1. 2008-ban 27 csapatban 49 krosszos versenyzett, 2009-re viszont 23 csapatban 37 versenyzőt neveztek be. Örömteli, hogy a TM az MX1 után az MX2-ben is indul és hogy 8 új csapat is van. Azonban a Husqvarna az előzetes hírekkel ellentétben nem tér vissza a vb-be, 12 alakulat kiszállt az MX2-ből, míg a négy japán márka és a KTM is csökkentette a létszámát. A Yamaha 2008-ban 13 krosszossal képviseltette magát, 2009-ben ellenben csak 11 yamahás lesz. A KTM-nél 12-ről 11 főre csökkent a versenyzők száma. Kawasakiból 8 helyett már csak 3-at láthatunk. A Suzuki is jóval kevesebb lesz, hiszen 10-ről 6-ra ment le a suzukisok száma. A Honda pedig már nem 6, hanem csak 5 krosszossal indul.

MX2 nevezési lista

Honda
Team LS Motors (Dennis Verbruggen)
Latvia Elksini (Justs Augusts)
Team NGS (Marvin Musquin, Jason Clermont)
JK Racing (Pascal Leuret)

Kawasaki
Bud Racing (Paulin Gautier)
CLS (Steven Frossard, Loic Rombaut)

KTM
Red Bull Factory (Rui Goncalves, Shaun Simpson)
Red Bull Junior (Jeremy Van Horebeek, Joel Roelants, Valentin Teillet)
HDI (Anthony Boissiere, Arnaud Tonus)
KTM Holland (Ceriel Klein Kromhof)
Team Sarholz (Marcus Schiffer)
Red Bull UK (Jake Nicolls, Stephen Sword)

Suzuki
Inotec-TEKA MX2 (Xavier Boog, Ken Rockzen, Kojima Yohei)
Suso MVD-R (Karro Matiss)
Beursfoon (Jeremy Tarroux)
Delta (Marko Maddi)

TM
Factory Team (Martin Michek)

Yamaha
Red Bull De Carli (Alessandro Lupino)
Ricci Racing (Nicolas Aubin, Davide Guarneri, Loic Larrieu)
MD Racing (Cedric Soubeyras, Mickael Musquin)
U-Tag (Zach Osborne, Mel Pocock)
Van Beers (Jevgenyij Bobrisev)
3C Racing (Manuel Monni, Deny Philippaerts)





A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Kawasaki ER-6n Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár