hirdetés
2009-01-15 13:03:07 , Írta: Hegyi András
Bookmark and Share

Nagyon meglepő hírt kaptunk Ausztráliából, pontosabban a Sydneyhez közeli egykori vb-pályáról, Eastern Creekről. Bár a Kawasaki az elmúlt pénteken hivatalossá tette, hogy kivonul a MotoGP-ből, a zöldek tesztpilótája, a francia Olivier Jacque mégis több napja a pályán teszteli a 2009-es ZX-RR-t! Ez csak egyetlen dolgot jelenthet: a Kawasaki kész lenne egy privát csapatnak odaadni a motorjait.

hirdetés



    Az ausztráliai tesztek hírét a Kawasaki is megerősítette. „A Kawasaki Eastern Creeken és Phillip Islanden is tesztel. Ennek két oka van. Egyfelől a tesztcsapat már a hivatalos bejelentés előtt behajózott Ausztrália felé, másrészről a Kawasaki mindenképpen tesztelni akarja az új alkatrészeit, beleértve az új erőforrást és a módosított vázat is.”

    Amíg a Kawasaki valamilyen oknál fogva teljes elánnal tesztel a tesztcsapatával, addig a Dorna elnöke, Carmelo Ezpeleta teljes elánnal tárgyal a Kawasakival és immár Michael Bartholemyvel, a gyári Kawa egység egykori vezetőjével. Jorge Aspar Martínez meg nem erősített hírek szerint már nem érdeklődik a Kawasaki iránt és már meg is egyezett a Yamahával a 2010-es szezonra! „Két ajánlatot tettem a Kawasakinak. Ha idén bennmaradnak a vb-n a két motorjukkal, akkor az idény végén ténylegesen kiszállhatnak és akkor nem fordulok bírósághoz szerződésszegés miatt. Míg felajánlottam a Kawasakinak, hogy egy francia tuningcéggel fejlesszék tovább a 2009-es gépeiket.” – nyilatkozta senor Ezpeleta, a MotoGP első embere, aki a részletekre is kitért. „Január 8-án találkoztam a Kawasaki vezetőivel. A Kawasaki elmondta, hogy a 2008-as motorjaival már nem szeretne foglalkozni, viszont a 2009-es gépeinek a fejlesztése még csak 25 százalékban van kész. Én azt válaszoltam nekik, hogy Franciaországban már találtam egy olyan céget, amely kész lenne átvenni a motorok fejlesztését. A Kawasakinak most már csak meg kell egyeznie ezzel a céggel! Nagyon optimista vagyok és úgy gondolom, hogy meg fog oldódni a kérdés. Olivier Jacque tesztel Ausztráliában. Michael Bartholemy bármikor kész lenne átvenni a gyári Kawasaki csapatot. Azaz remélhetőleg nem lesz munkanélküli John Hopkins és Marco Melandri! Ha viszont a Kawasaki nem fogadja el az ajánlataimat, akkor azonnal bírósághoz fogok fordulni szerződésszegés miatt!”

    A Kawasaki és a Dorna között 2011 szóló szerződés van életben. Ha a zöldek megszegik ezt, akkor 20 és 30 millió euró közötti pénzbírságot is kiszabhatnak rájuk. Ehhez csak egy hozzáfűzni való van: a Kawasaki egy évben ennél sokkal többet költött a MotoGP-re. Nem hivatalos adatok szerint akár 60-70 millió euro is lehetett a Kawa éves költségvetése! Tehát még mindig olcsóbb lenne teljesen kiszállni!






A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki ER-6n Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár