hirdetés
2009-01-23 10:59:31 , Írta: Hegyi András
Bookmark and Share

Egyelőre továbbra sem lehet tudni, hogy lesz-e privát Kawasaki csapat a MotoGP-ben azt követően, hogy a zöldek január 9-én hivatalosan is bejelentették a kilépésüket a királykategóriából. A Kawasaki-ügyben mégis sok minden történt az elmúlt napokban. A Kawasaki a múlt héthez hasonlóan ezen a héten is tesztelt Ausztráliában. A Kawa korábbi gyári csapatvezetője, Michael Bartholemy jelenleg is Japánban tárgyal a Kawa vezetőivel. A Dorna vezetője, Carmelo Ezpeleta lenyilatkozta, hogy Jorge Aspar Martínez mégsem fogja átvenni a Kawasaki csapatát. A Dorna emellett ultimátumot adott a Kawasakinak. Ha január 31-ig nem nevez be ismét a MotoGP-be, akkor szerződésszegés miatt bírósághoz fog fordulni a Dorna. Míg az elmúlt szerdán az angol Ilmor cég hivatalosan is közölte, hogy kész lenne beszállni a Kawasaki fejlesztéseibe.

hirdetés
    Az elmúlt héten nagyon sűrű napok voltak Kawasaki-ügyben. Ausztráliában a Kawasaki tesztcsapata, a francia Olivier Jacque és a japán Tamaki Serizawa Eastern Creek után Phillip Islanden is tesztelt, és a kiszivárgott hírek szerint a 2009-es ZX-RR800 időeredményei elég biztatóak voltak. Az viszont egyáltalán nem biztató, hogy Michael Bartholemy még mindig nem tudott semmit sem mondani a két gyári kawasakisnak, az olasz Marco Melandrinak és az amerikai John Hopkinsnak. Bartholemy kedden repült el Japánba, hogy tárgyaljon a lehetséges új privát Kawasaki csapatról. A belga vezető szerdán beszélt Melandrival és Hopkinsszal is, ám semmi konkrétumot nem tudott mondani nekik. Bartholemy időt kért a két motorostól. Azaz továbbra is teljesen bizonytalan a sorsa Melandrinak és Hopkinsnak.

    Az viszont biztos, hogy az angol Ilmor tervezővállalat is csatlakozott a Kawasaki-ügyhöz. A cég ügyvezető igazgatója, Steve Miller a legnevesebb angol motorkerékpáros szaklapnak, a Motor Cycle News-nak szerdán lenyilatkozta, hogy az Ilmor kész lenne fejleszteni a Kawasaki MotoGP gépeit. Az Ilmor már tárgyalt Bartholemyvel és a Dornával is, akik mind üdvözölték az Ilmor szándékát. Az Ilmor Melandrihoz és Hopkinshoz hasonlóan arra vár, hogy hogyan végződnek majd a Bartholemy-Kawasaki tárgyalások.

    A korábbi Formula-1-es fejlesztőmérnök, a svájci Mario Illien vezette Ilmor Engineering nem ismeretlen a MotoGP-ben. A vb történetében először az Ilmor SRT csapat volt az, amely egy 800-as géppel versenyzett. A 2006-os szezon utolsó két versenyén szerepelt a V4-es Ilmor X3 és mindkétszer a pontszerző helyet jelentő 15. helyen zárt. A 2007-es szezon viszont csúfos kudarc volt az Ilmornak. Az évadnyitó Katari GP-n még indult az X3, de utána már anyagi gondok miatt kiszállt a MotoGP-ből az Ilmor. Miller pontosan ezért azt is elmondta, hogy csak megfelelő szponzori háttérrel lenne képes az Ilmor fejleszteni a Kawasakit.






A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Kawasaki ER-6n Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár