hirdetés
2008-09-26 12:24:38 , Írta: Hegyi András
Bookmark and Share

Borongós reggel, csípős őszi szellő fogadta azokat a versenyzőket és kísérőiket, kik fontosnak tartották, hogy a Supermoto Magyar Bajnokság megszerezhető pontjai az ő részvételükkel kerüljön szétosztásra Szeptember 14-én vasárnap a Kakucs-ringen.

hirdetés
    Többen még egy plusz pulóvert is magukra húztak és esőtlen időt könyörögve tekintgettek az ég felé. De az edzések közeledtével ki figyelt már az időjárásra, a versenyzők és szerelők a várható nagy csaták előkészületeivel voltak elfoglalva. Dél felé úgy tűnt, hogy a depót is kinőtték, a 68 versenyzőnek meg kellett egyeznie egymással a szép versenyzői tábor betonnal burkolt területeiért. A korábbi létszámhiányról szóló ijesztgetések hiábavalónak bizonyultak, 31 supermotós és 37 (!) robogós illetve MZ-s vágott neki a szabad edzésnek.
    Az edzések bizonyos mértékig már előre vetítették a várható nagy versenyeket. A robogók kezdtek. Vágó Ákos nem vitatkozott, 48.299 mp-s eredményét nem lehetett überelni, de ha mellétesszük az utána zajló edzésfutamban az „aggastyán” Lovas János széria Suzukival futott 49.523-as körét, akkor Vágó ideje már nem is olyan fantasztikus. (Vagy inkább Lovasé a nagyon gyors?)

   

    A supermotósok kisebb aggodalommal gondoltak a júliusi verseny off-road szekciójára, mely akkor a körök fogytával egyre járhatatlanabbá vált. Ezúttal azonban, a múlton tanulva, a supermotót kedvelő rendezők derekas, körültekintő (és rendkívül szakszerű) munkával előkészített terepszakasza szinte sértetlenül kitartott a verseny végéig.
A szabadedzésen Kökényesi volt a leggyorsabb a szlovák Solik követte, harmadik helyen a fiatal, tehetséges Beno Stern tanítvány, Iztok Zsivko törekedett. Aztán a mért edzés előtt Zsivko edzői tanácsra feltett egy új gumit – olyat, amit Kiskökény gépén látott – amivel 3 mp-et javított és vitte el a pole-positiont. Kökény 2., Solik a 3. helyről rajtolhatott.
Az Openban Bohács Róbert száguldott a leggyorsabban, mögötte 4 tizeddel Németh József és Koczka Tamás volt lemaradva.
Az UP Open (Amatőrök) osztályában Papp Zsolt messze a mezőny előtt tartózkodott.

   

A versenyek az edzések sorrendjében zajlottak.
A robogók mindkét osztálya tele volt tűzdelve nagy nevekkel, szinte a gyorsasági sport teljes élvonala rollerra pattant. Mindkét futam parázs küzdelmeket hozott, egy néző jegyezte meg, hogy a MOTO GP sem izgalmasabb náluk. Vágó Ákos dupla győzelemnek örülhetett, mint ahogy Magda Attila is duplázott a második helyen. Az első Speciál futam harmadikja Füleki Ádám, a másodikban Pendl András birtokolta a kisdobogót. A Széria osztály mindkét versenyét a GP-t megtapasztalt Sebestyén Péter zsebelte be, megelőzve Szabó Gábort és Juhász Dávidot. A második futamban Juhász Dávid a második, a legidősebb magyar motorversenyző Lovas János a harmadik helyen futott be.
Az MZ-sek között Árvai István egy második és egy első, Kukkel László egy első és egy második, Almási Szabó Ottó két harmadik helyezésnek örülhetett.
A gyorsaságis kismotorok versenyét Halmy Mátyás nyerte Vári István előtt.

    Az Amatőr SM (UP Open) kategória 10 fős mezőnyében csak a helyezésekért folyhatott harc. A győzelmet mindkétszer Papp Zsolt vitte haza. A második és harmadik helyeken a szlovák Jan Rumpli és Csarni Sándor osztoztak.

    Az Openban Bohács Róbert az év bakiját követte el. Első futambeli győzelme után a második futamot is végig vezette, és biztos győzelme tudatában, a célegyenesben lelassítva egykerekezéssel ünnepelte magát, miközben a mögötte fujtató szlovák Roman Répa fullgázzal rárontva négy század (!) másodperccel megelőzve lökte le őt a dobogó tetejéről. Bohács fanyarul mosolyogva vette át az ezüstöt. A tapasztalt korú Németh József biztos harmadik helyezése dícséretre méltó.

    A Nemzetközi és Prestige osztályban elmaradt a várt nagy viadal. Kökényesi második rajthelye ellenére fékezhetetlenül vágódott ki a rajtnál, és süvöltő Apriliájával körönként teljes másodperceket verve az ellenfelekre, kettős rajt-cél győzelmet aratott. Zsivko és Solik időnként jókat kakaskodtak, de a második lépcsőfok mindkétszer a szlovén versenyzőt illette. Solik harmadik helyezései biztosan tartják őt a Magyar Bajnokság második helyén.

    Délutánra az időjárást is felmelegítette a túlfűtött hangulat, így kissé viccesnek tűnt, hogy a díjkiosztó befejezése után csendesen szemerkélni kezdett az eső.

    Dícséret a kakucsiaknak a rendezésért, köszönet a versenyzőknek a látványos csatákért, melyen a többszáz néző nagyszerűen szórakozott.

„Jó mulatság, férfi munka volt!”  Találkozunk Október 4-5-én a szegedi Tisza-parton.




A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki ER-6n Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár